دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 بهمن 1394 - 13:54
قائم‌مقام سازمان مدیریت پسماند در مراسم افتتاح اولین ایستگاه خورشیدی:

جمع‌آوری و پردازش هر کیلوگرم زباله 157 تومان هزینه دربردارد

قائم‌مقام سازمان مدیریت پسماند با بیان اینکه ارزش جمع‌آوری، حمل و پردازش هر کیلو زباله 157 تومان تخمین زده شده است، از مردم شهر تهران درخواست کرد تا روزانه نیم‌ کیلوگرم کمتر زباله تولید کنند.
کد خبر : 67169

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، رضا عبدلی، قائم‌مقام سازمان مدیریت پسماند در مراسم افتتاح اولین نیروگاه خورشیدی و سالگرد راه‌‌اندازی سامانه ریجکت‌سوز در مجتمع آرادکوه با بیان اینکه براساس آمار بیش از دو میلیون و 600 هزار خانواده در سطح شهر تهران زندگی می‌کنند اظهار کرد: این تعداد خانواده بیش از هفت هزار تن زباله تولید می‌کنند که شهرداری و مدیریت پسماند آنها را جمع‌آوری کرده و برای پردازش به آرادکوه منتقل می‌کند.


وی افزود: براساس نظرات کارشناسی بیش از 30درصد این زباله‌ها قابل تفکیک از مبدا هستند و ارزش ریالی آنها به طور میانگین هر کیلو 400 تومان اعلام شده است.


عبدلی با بیان اینکه هزینه جمع‌آوری و پردازش زباله به طور میانگین هر کیلو 157 تومان تخمین زده شده است، عنوان کرد: اگر ساکنین شهر تهران در این زمینه مشارکت کرده و زباله‌های خود را از مبدا تفکیک کنند هزینه‌ها کاهش پیدا می‌کند و بخش اعظمی از مشکلات محیط‌زیستی برطرف می‌شود. اگر این مواد به چرخه تولید برنگردند مواد عالی قابل‌توجهی از بین رفته و این هزینه‌ زیادی را به کشور وارد می‌کند.


به گفته قائم‌مقام سازمان مدیریت پسماند، اگر هر خانواده روزانه نیم‌کیلوگرم کمتر زباله تولید کند، کمک بزرگی را به شهرداری و مجموعه مدیریت پسماند کرده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته