دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار عنوان کرد؛ هدف‌گذاری 240 هزار میلیارد تومانی تأمین مالی از بازار سرمایه

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در برنامه بازدید امروز وزیر امور اقتصادی و دارایی از این سازمان گفت: یکی از فصل‌های با اهمیت برنامه دولت در کنار توجه ویژه به سیستم بانکی، توجه به بازار سرمایه بود.
کد خبر : 67166

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، محمد فطانت با اشاره به اینکه امروزه بسیاری از کشورهای مقتدر و ابر قدرت دارای بازار سرمایه بزرگ هستند، تصریح کرد: این بازارها اقدام به جمع‌آوری پول‌های ریز می‌کنند که امکان تامین مالی و تخصیص بهینه منابع را برای شرکت‌ها فراهم می‌کند تا در زمینه تولید مورد استفاده قرار بگیرد.


وی با بیان اینکه در پایان برنامه 5ساله ششم سهم تامین مالی از بازار سرمایه باید به 240 هزار میلیارد تومان برسد، ابراز کرد: امسال شاهد تحول اساسی در حوزه تامین مالی خصوصا در فرابورس هستیم.


فطانت بیان کرد: در بخش صندوق ها اتفاقات خوبی روی داده است به گونه‌ای که امروز سرمایه صندوق‌ها به 50 هزار میلیارد تومان افزایش داشته است. این در حالی است که صندوق‌ها همواره پشتوانه خوبی برای بازار صکوک و بازار سرمایه به شمار می‌روند.


وی تاکید کرد: امروز به پشتوانه صندوق های راه‌اندازی شده نرخ موثر به 19 درصد رسیده است و این امکان فراهم شده است تا هیچ اوراقی در بازار سرمایه بدون فروش باقی نماند. در همین زمینه تا کنون در حدود 4 هزار میلیارد اوراق خزانه در فرابورس به فروش رسیده است که پیش‌بینی می شود در روزهای آتی شاهد ثبت هزار میلیارد تومان دیگر در تابلو بورس اوراق بهادار باشیم.


رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص عملکرد بورس در حوزه انرژی همچنین بیان کرد: در بخش انرژی بیش از هزار میلیارد تومان اوراق سلف موازی مربوط به حوزه نفت یا پذیرفته شده یا در حال معامله است. در بخش نفت از طریق صکوک شاهد عرضه 200 میلیارد تومان صکوک نفت با نرخ 21 درصد هستیم.


وی خاطر نشان کرد: سازمان بورس و اوراق بهادار امیدوار است با همکاری وزارت اقتصاد و دارایی فصل جدیدی از فعالیت‌ها را در پسابرجام آغاز کرده و شاهد تعامل بیشتر میان بخش‌های مختلف اقتصادی با بازار سرمایه باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته