دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 بهمن 1394 - 12:44
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت در پاسخ به آنا:

فقط سازمان بیمه سلامت مجاز به ثبت و صدور دفترچه بیمه است/ مردم فریب شرکت‌های بیمه‌ای را نخورند

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت اعلام کرد: هیچ شرکت و نهادی به جز دفاتر پیشخوان دولت از سوی سازمان بیمه سلامت برای پوشش حمایتی و بیمه‌ای مردم صلاحیت ندارد و شرکت‌های جعلی از سوی این سازمان تحت پیگرد قانون قرار می‌گیرند.
کد خبر : 67140

به گزارش خبرنگار اجتماعی آنا، محمدجواد کبیر با اشاره به وجود برخی از شرکت‌های جعلی و کلاهبردار بیمه‌ای گفت: اخیراً برخی از شرکت‌های به اصطلاح ثبت رسیده برای پوشش بیمه‌ای شهروندان با مردم تماس می‌گیرند در صورتی که این شرکت‌ها و مؤسسات از نظر سازمان بیمه سلامت غیر مجاز هستند. این سازمان‌ها در حوزه خدمات بیمه‌ای مداخلات غیرقانونی می‌کنند در حالی‌که سازمان بیمه سلامت تنها مرجع رسمی تحت پوشش قرار دادن بیمه‌ای مردم است و تنها دفاتر پیشخوان دولت مجاز به ثبت و صدور دفترچه بیمه سلامت برای مردم هستند.


وی افزود: برخی از شرکت‌ها با زیرپا گذاشتن اصول اخلاقی و با دادن وعده‌های فریبنده و دروغین به مردم به آنان پیشنهاد بیمه شدن می‌دهند در صورتی که هیچ شرکتی به جز سازمان بیمه سلامت صلاحیت و هویت بیمه‌ای ندارد و مردم باید در این زمینه آگاه باشند که تمام اطلاعات مربوط به بیمه شده‌ها از سوی اداره سلامت استان ثبت می‌شود.


کبیر اضافه کرد: از نظر ما هیچ مؤسسه و شرکتی به عنوان بیمه سلامت صلاحیت بیمه کردن مردم را ندارد و این مؤسسات غیر رسمی و غیر قانونی هستند.


وی در خصوص پیگرد قانونی مؤسسات متخلف گفت: تاکنون 10 تا 12 شرکت غیر قانونی و غیر رسمی را شناسایی کرده و تحت پیگرد قانونی قرار داده‌ایم اما با توجه به اینکه اساس‌نامه شرکت‌ها دامنه وسیعی دارد تا حصول نتیجه زمان خاصی طی می‌شود البته ما اسامی شرکت‌های متخلف را به مراجع قضایی ابلاغ کرده‌ایم و از طریق سیستم‌های امنیتی تحت تعقیب پیگرد قانونی قرار داده‌ایم.


مدیر عامل سازمان بیمه سلامت در پاسخ به اینکه آیا اطلاعات شخصی خانواده‌ها و زنان سرپرست خانوار از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اختیار این شرکت‌ها قرار گرفته است، افزود: متأسفانه این شرکت‌های جعلی برای قانونی جلوه دادن عملکرد خود از همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سوء استفاده می‌کردند و این درحالی است که اطلاعات شخصی خانواده ها در این دو سازمان از امنیت بالایی برخوردار است.


وی ادامه داد: حتی برخی از شرکت‌ها با طراحی دفترچه‌های بیمه جعلی از مردم اخاذی کرده و مبالغی را از آنان دریافت کرده‌اند. متأسفانه عمده فعالیت این شرکت‌های غیر قانونی در شهرهای بزرگ اتفاق می‌افتد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته