دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا

داریوش مصطفوی: اسدی رقیب کفاشیان در انتخابات است/ وزارت ورزش باید اساسنامه فدراسیون فوتبال را تغییر دهد

رییس اسبق فدراسیون فوتبال گفت: وزارت ورزش برای بالا بردن اختیاراتش در انتخاب ریاست فدراسیون باید فیفا را متقاعد کند تا اساسنامه فدراسیون تغییر کند.
کد خبر : 67128

داریوش مصطفوی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در رابطه با انتخابات فدراسیون فوتبال و تمایل وزارت ورزش برای حذف کفاشیان از ریاست فدراسیون گفت: «در حال حاضر و طبق شرایط موجود، وزارت ورزش نمی‌تواند کاری انجام دهد. فدراسیون دارای مجمع است و این نهاد در انتخاب رییس فدراسیون نقش اساسی دارد و قطعا مجمع رای دوباره به کفاشیان می‌دهد تا او رییس فدراسیون فوتبال باقی بماند.»


وی ادامه داد: «وزارت ورزش برای بالا بردن اختیاراتش در انتخاب ریاست فدراسیون باید فیفا را متقاعد کند تا اساسنامه فدراسیون تغییر کند. این کار هم با یک مجوز اجرایی می‌شود. وزارت ورزش باید از طریق افراد مجمع به فیفا ثابت کند که کفاشیان به فوتبال ایران آسیب رسانده است.»


کارشناس مدیریت ورزشی در رابطه با راهکار مجمع برای انتخاب رییس فدراسیون گفت: «برای برون‌رفت از این مساله باید بالاتر از مجمع فدراسیون یک مجمع عالی تشکیل شود تا همه افراد در مجمع برای انتخاب رییس فدراسیون حق رای نداشته باشند. از بین 60-70 نفر عضو مجمع چند نفر به عنوان شورای عالی انتخاب شوند و با آرای آنها رییس فدراسیون انتخاب شود. در صورتی که همه افراد مجمع در رای گیری ریاست فدراسیون شرکت کنند، شک نداشته باشید که کفاشیان دوباره به عنوان رییس فدراسیون انتخاب می‌شود.»


مصطفوی در رابطه با انتخاب دوباره کفاشیان برای کرسی ریاست فدراسیون فوتبال بیان کرد: «در فوتبال ایران افراد زیادی حضور دارند که می‌توانند عملکرد بهتری نسبت به کفاشیان داشته باشند. نمونه این افراد اسدی است که آشنایی زیادی به مدیریت فوتبال دارد و در صورت نامزد شدن اسدی در انتخابات رقیب اصلی کفاشیان برای ریاست فدراسیون فوتبال است اما فضا باید برای ورود این افراد مهیا شود که با شرایط فعلی مجمع فدراسیون، فضا برای ورود افراد دیگر و انتخاب آنها به عنوان رییس فدراسیون وجود ندارد.»


رییس اسبق فدراسیون فوتبال در مورد عملکرد هشت ساله کفاشیان در فوتبال ایران افزود: «در هشت سال اخیر هیچ پیشرفتی در فوتبال ایران شاهد نبودیم. خیلی از افراد ادعا دارند که رییس فدراسیون در AFC صاحب کرسی است، اما اطلاع دقیق ندارند که هر رییس فدراسیونی می‌تواند در AFC سمت داشته باشد. سال‌های قبل AFC به سه منطقه تقسیم می شد ولی الان به پنج منطقه تقسیم شده‌ است که کشورهای کوچکی مانند ترکمنستان و تاجیسکتان جز منطق ایران محسوب می‌شوند. با توجه به قدرت جمهوری اسلامی نسبت به این کشورها، رییس فدراسیون در کنفدراسیون فوتبال آسیا صاحب کرسی شد. در واقع کفاشیان به دلیل قدرت ایران در فوتبال آسیا سمت دارد.»


وی افزود: «افرادی هم که از مدیریت کفاشیان حمایت می‌کنند به مدیریت فوتبال آشنایی ندارند و و منافعشان در انتخاب دوباره کفاشیان است. این آقایان که ادعا دارند کفاشیان عملکردش مثبت بود، نتیجه کار هشت ساله او را بگویند تا ما هم بفهمیم رییس فدراسیون فوتبال برای فوتبال چه کارهایی انجام داد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته