دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 مرداد 1401 - 17:18

خرسون همه‌پرسی الحاق به روسیه برگزار می‌کند

یکی از معاونان اداره نظامی مدنی منطقه خرسون در اوکراین اعلام کرد که به زودی در این منطقه همه‌پرسی برای الحاق به روسیه برگزار می‌شود.
کد خبر : 671168
خرسون

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، ، یکی از معاونان اداره نظامی-مدنی منطقه «خرسون» اعلام کرد این منطقه آماده برگزاری همه‌پرسی است و این منطقه به زودی یک بخش تمام عیار از فدراسیون روسیه خواهد بود.


طبق گزارش خبرگزاری تاس، «کریل استروموسوف» در یک پیام ویدئویی که در کانال ویدئویی خود قرار داده بود، گفت: «منطقه خرسون به زودی نئونازیسم را فراهموش خواهد کرد. ما برای یک همه‌پرسی آماده‌ می‌شویم. آن را برگزار خواهیم کرد. امیدوارم که در آینده نزدیک یک بخشی از قلمرو فدراسیون روسیه شویم».


اواسط ماه مارس، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که منطقه خرسون به طور کامل تحت کنترل نظامیان روسیه درآمده است و یک اداره نظامی-مدنی در این منطقه در اواسط آوریل تشکیل شد.


مقامات منطقه با برگزاری همه پرسی تمایل خود را برای پیوستن به روسیه نشان دادند اما هنوز درباره تاریخ آن تصمیمی نگرفته‌اند.


پیش از این استروموسوف به خبرگزاری تاس گفت که مقام‌های منطقه خرسون از ایده منطقه زاپروژیا برای برگزاری همه‌پرسی در همان روز حمایت کردند.


انتهای پیام/۴۱۲۹/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته