دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 مرداد 1401 - 15:25
در بخش تلخیص کتاب؛

مقام نخست جشنواره هنر و ادبیات دینی و پژوهشی به سامیان رسید

دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد صفاشهر رتبه نخست جشنواره هنر و ادبیات دینی و پژوهشی قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی را به دست آورد.
کد خبر : 671049
سامیان

به گزارش خبرگزاری آنا از صفاشهر، حسین سامیان، دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد صفاشهر موفق به کسب رتبه نخست در بخش تلخیص کتاب در بیست و ششمین دوره جشنواره هنر و ادبیات دینی و پژوهشی قرآن و عترت شد.


سامیان در این زمینه به خبرنگار آنا گفت: این کتاب در ۱۰ فصل به رشته تحریر درآمده و هر شخص به مواد فکری که مرتبط با تجربه و تدبر بوده، نیاز دارد، از سوی دیگر سنجش و روش فکر کردن از جمله موضوعاتی است که مؤلف اثر باظرافت خاصی از آن یاد می‌کند.


وی عنوان کرد: استاد صفایی تعریف بسیار جذابی از مسئولیت ارائه و مسئولیت را درختی فرض می‌کند که زمینه شناخت‌ها و ریشه اعتقادها و بهارش بحران‌هاست.


این دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد صفاشهر متذکر شد: مسئولیت هنگامی مفهوم پیدا می‌کند که در هستی خدایی و حکمتی باشد، همچنین مفهوم تربیت به بهترین شکل در این کتاب بیان شده است.


سامیان توضیح داد: مربی انسان جز آفریدگار انسان نیست که به تمام هستی و قانون‌ها آشناست و تنها کسانی می‌توانند مربی انسان باشند که به دردها و درمان‌ها و به وضع روحیه آگاهی داشته باشند.


وی با بیان اینکه روش تربیتی در اسلام با تزکیه و آزادی، تعلیم، آموزش، تذکر و یادآوری گره خورده است، ادامه داد: انسان با تفکر به شناخت خویش، هستی، دنیا، الله و روش زندگی و مرگ پی می‌برد.


معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد صفاشهر هم تبیین کرد: بیست و ششمین دوره جشنواره هنر و ادبیات دینی و پژوهشی قرآن و عترت استادان، دانشجویان و کارکنان واحدهای دانشگاهی سراسر کشور در سه بخش مستقل شامل پژوهشی، ادبیات دینی و هنرهای تجسمی برگزار شد و در این جشنواره این دانشگاه با ارسال بالاترین تعداد آثار در بخش‌های مختلف جشنواره و مشارکت ۴۳ درصدی در بخش کتبی مقام نخست را کسب کرد.


فاطمه زارعی مطرح کرد: در این جشنواره حسین سامیان، دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد صفاشهر موفق به کسب مقام نخست کشوری در بخش پژوهشی و سید سعید خائف‌پناه دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد صفاشهر موفق به کسب مقام دوم استان در رشته اذان شدند.


وی افزود: وقتی دانشجویان هنرمند در زمینه قرآن و عترت آثاری را خلق می‌کنند، این موضوع استمرار همان حرکتی است که پیامبر اکرم(ص) انجام داد.


انتهای پیام/۴۰۷۸/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته