۲ مانع بزرگ در مسیر بازارپردازی انیمیشنهای ایرانی +فیلم
به گزارش خبرنگار حوزه سینمایی گروه فرهنگ خبرگزاری آنا، بازارپردازی فرهنگی که برگردان فارسی عبارت (cultural Merchandaising) است را میتوان به معنی کسبوکارهای فرهنگی دانست که توانستهاند کاراکتر یا شخصیتی را خلق کرده و زنجیره محصولات فرهنگی همانند اسباببازی، عروسک، گیم، انیمیشن، نوشتافزار و سایر موارد مشابه را به وجود آورند. این کسبوکارهای فرهنگی به دلیل استفاده از فناوریهای نوین فرهنگی و ایجاد یک زنجیره بههم مرتبط محصولات فرهنگی کودک و نوجوان بهعنوان کسبوکارهای فرهنگبنیان نیز شناخته میشوند.
کسب و کارهای فرهنگبنیان، به دلیل توسعه زنجیره محصولات فرهنگی شخصیتمحور میتواند بر ذائقه، الگوها، ایدهآلها و رفتارهای فرهنگی کودکان و نوجوانان تأثیرگذار باشند و از این نظر تاثیرگذاری عمیقی بر هویت فرهنگی کودکان و نوجوانان دارند که متأسفانه هماکنون این هویتآفرینی در اختیار «مِرچِندایز» کاراکترهای خارجی همانند «باب اسفنجی»، «لاکپشت نینجا»، «مرد عنکبوتی» و موارد مشابه است.
در همین ارتباط، امیررضا مافی مدیر مرکز انیمیشن حوزه هنری و منتقد سینما در حاشیه نشست خبری «رویداد پرتاب انیمیشن رویازی» در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرگزاری آنا درباره فقدان شخصیتهای انیمیشنی محبوب و فراگیر که بتواند «مِرچِندایز» اختصاصی خود را داشته باشد به نکاتی اشاره کرده است که در ادامه از نظر میگذرانید.
انتهای پیام/۴۱۰۴/
انتهای پیام/