دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در حاشیه «رویداد هم‌افزایی مدیریت ایران» مطرح شد؛

توسعه کسب‌وکارها در گرو آشنایی با صنایع مختلف است

یک تولیدکننده لباس معتقد است که در «رویداد هم‌افزایی مدیریت ایران» فرصتی فراهم شد تا با همکاران مربوطه آشنا شده و اطلاعاتی از زمینه فعالیت خود در اختیار دیگران قرار دهیم.
کد خبر : 670833
تولید لباس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا مستقر در محل برگزاری نمایشگاه «رویداد هم‌افزایی مدیریت ایران»، علی قربانی، تولیدکننده مانتوی اسلامی «بِشاد» در شهرستان نهاوند در حاشیه برگزاری «رویداد هم‌افزایی مدیریت ۱۴۰۱» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا گفت: برای آشنایی با ظرفیت‌ها و همکاران مربوطه در این نمایشگاه شرکت کردیم تا کسب‌وکار خود را در معرض دید همگان به نمایش بگذاریم. برای تولید محصولاتمان در حوزه پوشاک بانوان در صورت موجودی از پارچه‌های با کیفیت ایرانی استفاده می‌کنیم. به علت آشنایی با منابع پارچه‌ای و راه‌های ورود پارچه‌های خارجی قیمت تمام شده کارها در شهرستان نسبت به شهرهای بزرگ‌تر پایین‌تر است، در همین راستا موفق شدیم کارهای تولیدی خود را با کیفیت مناسب و قیمت مطلوب‌تری ارائه دهیم.


وی در پاسخ به این پرسش که آیا در تولیدات خود از فرهنگ ایرانی اسلامی هم بهره می‌گیرند، اظهار کرد: تا جایی که امکان داشته باشد نسبت به طراحی لباس‌ها این نکته مهم را مورد نظر قرار می‌دهیم، البته بهره‌گیری از المان‌های ایرانی سنتی به علت هزینه‌دار بودن کار را سخت‌تر می‌کند اما سعی کردیم در تولیداتمان از فرهنگ ایرانی اسلامی خودمان هم بهره‌مند شویم.


مسئول غرفه تولیدکننده مانتوی اسلامی «بِشاد» درباره مشکلات و چالش‌های خود در مسیر کسب‌وکار، بیان کرد: در حوزه تولید لباس، چالش بزرگ ما عرضه پارچه داخلی است. در این راستا به علت بالا و پایین شدن قیمت پارچه با نوسان بسیاری روبه‌رو می‌شویم. وقتی به مرحله تولید مجدد محصولی می‌رسیم در یک هفته قیمت پارچه تغییر کرده و در تولید جدید مجبور هستیم محصول مربوطه را با قیمت بالاتری ارائه کنیم. از دیگر مشکلات ما، عدم حمایت نهادهای مسئول از طراحان و تولیدکنندگان لباس داخلی است. اگر به تولید داخلی بها داده شود فرصت‌های شغلی خوبی فراهم خواهد شد.


وی درباره اینکه چه درخواستی از نهادهای مربوطه دارد، خاطرنشان کرد: تسهیل و کمک به کسب‌وکارهای جدید، حمایت‌های مادی و معنوی، فراهم کردن شرایط صادرات محصولات ایرانی، ایجاد نمایشگاه‌ها و رویدادها می‌تواند کمک بزرگی برای اشتغال‌زایی و کارآفرینی باشد. ضمن اینکه بهتر است برای کسب‌وکارهای تازه شرایط مالیاتی بهتری در نظر گرفته شود، نباید کسب‌وکارهای کوچک و تازه‌کار با تولیدکنندگان بزرگ از نظر مالیاتی در یک ردیف قرار داده شوند و انتظارات یکسان باشد.


قربانی با اشاره به اینکه برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی باعث توسعه و معرفی کسب‌وکارهای جدید می‌شود، عنوان کرد: توسعه کار ما در گرو آشنایی با تولیدکنندگان و صنایع مربوطه است. در این نمایشگاه فرصتی فراهم شد تا با غرفه‌های دیگر و همکاران مربوطه آشنا شده و اطلاعاتی از زمینه فعالیت خود در اختیار دیگران قرار دهیم.


انتهای پیام/۱۱۰/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته