دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 مرداد 1401 - 12:16

بهترین وینچ سیم بکسلی و جرثقیل سیم بکسلی برای کدام برند است

بهترین وینچ سیم بکسلی و جرثقیل سیم بکسلی برای کدام برند است ؟ در ادامه با ما همراه باشید تا با آنها آشنا شوید
کد خبر : 670825
رپرتاژ

به گزارش خبرگزاری آنا وینچ سیم بکسلی یا جرثقیل سیم بکسلی را می توان یک از تاثیرگذارترین اجزای مورد استفاده در صنعت دانست. اساساً وینچ در صنعت نوعی چرخ دنده است. تقریبا در هر منطقه صنعتی و غیر صنعتی می توان انواع وینچ های سیم بکسل یا زنجیری را مشاهده کرد. شاید به نظر بیاید که وینچ ها کاربردی ساده دارند، ولی کارایی آنها بسیار گسترده است.



انواع وینچ در بازار


همه انواع وینچ های موجود در بازار، مانند وینچ بلغاری یا وینچ سیم بکسلی ، برای کار دیگری غیر از کشیدن طراحی نشده اند. البته اگر بخواهیم دقیق تر صحبت کنیم دو نوع کلی وینچ وجود دارد. یا باید وینچ ها بار را برای ما بکشند یا باید باری را برای ما بلند کنند. اساساً هر نوع وینچ مانند وینچ سیم بکسل از موتور، گیربکس، درام و سیم بکسل یا زنجیر تشکیل شده است. بسته به باری که قرار است وینچ بکشد و در محل استفاده، هر یک از این عناصر می تواند متفاوت باشد.


در ابتدا مشخص بود که مهمترین اجزای هر وینچ موتور و گیربکس است. این موتور برای تبدیل توان مصرفی (بسته به نوع موتور متفاوت است) به نیروی محرکه نیاز است و عملاً نیروی مورد نیاز برای کشیدن بار از طریق درام را به سیم یا زنجیر انتقال خواهد داد. یک گیربکس لازم است تا توان تولید شده توسط موتور را با ضریب معینی به درام منتقل کند و آن را به قدرت سرعت تبدیل کند.


معرفی دقیق وینچ سیم بکسلی


اما اجازه دهید وینچ کابل را با جزئیات مطالعه کنیم. همانطور که گفتیم وینچ از چهار قسمت اصلی تشکیل شده است: موتور، گیربکس، درام و سیم یا زنجیر. موتور باید نیروی محرکه و نیروی کشش مورد نیاز را به درام منتقل کند تا درام بتواند سیم یا زنجیر را حرکت دهد. حال هر کدام از این اجزا با توجه به تناژ مورد نیاز و محل استفاده از وینچ متفاوت است.


جرثقیل سیم بکسلی


ناگفته نماند که مهمترین قسمت وینچ موتور یا گیربکس است. این موتور برای حداکثر ظرفیت بار و موقعیت عملیاتی باید بهینه شود. بر این اساس می توان گفت که جرثقیل سیم بکسل دارای گیربکس های مختلفی است. برخی از این گیربکس ها عبارتند از



  • وینچ با گیربکس بادی

  • وینچ دارای گیربکس هیدرولیکی

  • گریبکس الکتریکی یا همان برقی

  • وینچ با موتور بنزینی یا دیزلی


انواع موتورهای ذکر شده از نظر ارائه قدرت متفاوت هستند. یعنی دستگاه الکتریکی بر اساس نیروی الکتریکی کار می کند در حالی که دستگاه پنوماتیک یا بادی باید درام را بر اساس نیروی هوای فشرده حرکت دهد. اما لازم است بدانید که هر یک از منابع انرژی انرژی خاصی تولید می کنند و می توانند بازده متفاوتی داشته باشند. در این میان وینچ هیدرولیک توانایی تولید بالاترین قدرت را دارد و عموماً از این نوع وینچ برای صنایع سنگین استفاده می شود. علاوه بر این، وینچ ‌های هیدرولیک معمولا در انواع جرثقیل های سیم بکسلی استفاده می شود.


بهترین وینچ بلغاری


به طور معمول بهترین محصول از برندهای مختلف وینچ بلغاری در طراحی و تولید جرثقیل بلغاری و... می باشد. با بیش از 60 سال سابقه وینچ بلغاری دارای مزایای گوناگونی است. هنگامی که وینچ بیش از حد بارداشته باشد و نمی تواند بالا یا پایین بیاید، دارای کلید قطع کن مکانیکی و الکتریکی است.


جرثقیل ها یا وینچ هایی وجود دارند که کوچک هستند و همانطور که از نامش گویا است. جرثقیل اشیاء را از روی پل زنجیره ای بلند می کند، طول زنجیر جرثقیل ها 3 تا 6 متر است و بیشتر آنها را می توان در مکانیک هایی که برای خارج کردن موتورماشین استفاده می شود مشاهده کرد.


وینچ بلغاری


علاوه بر این، بیشتر جرثقیل های برقی از برق تک فاز استفاده می کنند. جرثقیل های بلغاری بیشتر در بازار چین و ژاپن تولید می شوند و در جرثقیل های مکانیکی، سوله ها، کارگاه ها و انبارها بیشتر از جرثقیل های زنجیری قابل استفاده هستند.


آشنایی با مشخصات وینچ بلغاری


همانطور که از تعریف وینچ در بلغارستان می دانید، این وینچ توسط شرکتی به نام ELMOT یا PODEM در بلغارستان تولید می شود و بر اساس استاندارد ISO DIN FEM می باشد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید ترمزها به گونه ای طراحی شده اند که حتی در صورت قطع برق، بتوانند وزن بار را با اطمینان کامل تحمل کنند.


یک وینچ می تواند دو کار برای ما انجام دهد، یا باری را برای ما بلند کند یا باری را برای ما بکشد، مانند بالا و پایین رفتن آسانسور. وینچ بلغاری به گونه ای طراحی شده است که ترمز در بالابر نصب شده و موتور مخصوص بالابر طراحی شده است.


ترمز از نوع اصطکاکی است و قادر است سرعت فرود را تحت هر شرایطی حفظ یا کنترل کند. لبه های درام به گونه ای محافظت می شود که کشش فاصله ای بین قاب و بدنه ایجاد نکند. کابل های بکسل با قطر 6. 8. 10 بیشترین کاربرد را برای بکسل دارند.



انتهای رپرتاژ خبری / ر




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته