دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 مرداد 1401 - 17:07
در گفت‌وگو با آنا مطرح شد؛

لزوم استفاده از فناوری در رقابت با شرکت‌های خارجی

حبیبی گفت: ما باید نیازهای اساسی خود را در کشور تامین کنیم و امروز با استفاده از ظرفیت‌های سنتی نمیتوان به رقابت به شرکت‌های خارجی پرداخت .
کد خبر : 670571
امنیت غذایی

امیر حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه گروه جامعه خبرگزاری آنا، درباره تاثیر هوشمندسازی در زنجیره تولید اظهار کرد: متناسب با شعار سال ما هم مانند سایر سازمان‌ها اما با پیشروی، تعامل گسترده‌ای را با شرکت‌های دانش بنیان، مراکز و پژوهشگاه‌های ملی برقرار کردیم.


وی افزود: امروز ما ظرفیت‌های خوبی را در زمینه نیروی انسانی نخبه و شرکت‌های توانمند داریم و در زمینه هوشمندسازی تعامل گسترده‌ای برقرار شده است.


جانشین مدیرعامل سازمان اتکا گفت: تلاش داریم زمینه تحقق ایده‌های مختلف شرکت‌های دانش بنیان و ... را کمک به پیاده سازی کنیم و ما با محور امنیت غذایی ماموریت خود را انجام می‌دهیم تا توسعه تولید و کاهش هزینه‌ها را در زمینه تولید و مصرف داشته باشیم.


حبیبی ادامه داد: ما امروز در بستر مرکز تحقیقات و نوآوری سازمان زمینه‌ای را فراهم کرده‌ایم تا دانش بنیان‌ها با ما ارتباط برقرار کنند و به همین منظور دهکده‌های فناورانه را ایجاد می‌کنیم.


وی با بیان اینکه این دهکده‌ها با مراکز رشد ارتباط دارند گفت: داریم توافقی با معاونت علمی ریاست جمهوری عملیاتی می‌کنیم تا شرکت‌ها با کمترین هزینه ایده‌های خود را پیاده سازی کنند.


جانشین مدیرعامل سازمان اتکا با بیان اینکه ما ناگزیر به هوشمندسازی هستیم گفت: ما باید نیازهای اساسی خود را در کشور تامین کنیم و امروز با استفاده از ظرفیت‌های سنتی نمیتوان به رقابت به شرکت‌های خارجی پرداخت و باید حتما وارد فاز فناوری و هوشمندسازی شویم.


انتهای پیام/

انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
کریمی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶
۰
واقعا دستمریضاد دارند امیر حبیبی بزرگوار،ما به داشتن چنین افراد فرهیخته و دانشمند و دلسوزی احتیاج داریم،همواره پشتیبان ایشان خواهیم ماند تا پیروزی و سربلندی ایران عزیز
هلدینگ شایسته