دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نقاط دیدنی عجیب ایران

همیشه در فیلم ها و کتاب ها چیزهایی درباره اماکن عجیب، مرموز و ترسناک جهان می بینیم و می خوانیم، غافل از این که ایران خودمان هم کم از این نقاط ندارد.
کد خبر : 67048
به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا به نقل از خراسان، بیشتر این مکان‌ها داستانی عجیب و باورنکردنی دارد که کنجکاوی مسافران غریبه را برمی‌انگیزاند. هرچند ممکن است این داستان ها زاییده تخیل ساکنان و مسافران باشد و در طول سال ها حالت افسانه به خود گرفته باشد، ولی به هرحال برای گردشگران بسیار جذاب است. یکسری نقاط جالب را به شما معرفی می کنیم تا از الان که فرصت کافی هست، مقدمات سفر به آن جا را فراهم و با مطالعه کافی سفر کنید.
دره‌ ارواح
«دره‌ ستاره‌ها» با اشکال رسوبی حاصل از فرسایش باد، خاک و آب یکی از پدیده‌های شگفت‌انگیز قشم است که بومی‌ها شب‌های آن را زمانی برای رفت و آمد ارواح و اشباح می‌دانند و با تاریک شدن آسمان گذرشان به این دره نمی‌افتد و معمولا مسافران غریبه را برای رفتن به این دره در تاریکی منصرف می‌کنند. بومی‌ها معتقدند میلیون‌ها سال قبل ستاره‌ای در این محل سقوط کرده که گل و لای از دل زمین به اطراف پراکنده شده و پس از خشک شدن، این احجام جادویی پدید آمده است.
گورستان جن‌ها
«گورستان جن ها» در روستای تیس نزدیک شهر چابهار در استان سیستان و بلوچستان، همان جایی است که سنگ قبرهای بزرگ و عجیبی دارد و محلی‌ها را به این باور رسانده است که این گورها محل دفن آدمیزاد نیست. در گورستان جن ها، قبرها کنار هم روی سطحی صخره‌ای حفر شده‌ که این شیوه‌ حفاری پرسش‌های زیادی را به وجود آورده و در نهایت پاسخ را به دنیای از ما بهتران کشانده است. بومی‌ها معتقدند، با تاریک شدن هوا جن‌ها بر سر مردگان خود مویه می‌کنند و هرکس شبانه گذرش به این گورستان افتد، مورد نفرین آن‌ها قرار می‌گیرد و بعد از چند روز با عذابی سخت می‌میرد.
هزارتوی سیاه
قنات قصبه گناباد دست‌سازه‌ای عجیب است که هزارتوهای تاریک و عمیق دارد. در متون تاریخی، قدمت قصبه را به دوره‌ هخامنشیان نسبت داده‌اند که «ناصر خسرو قبادیانی» هم در سفرنامه‌اش به توصیف این قنات پرداخته‌ است. برای رفتن به داخل قنات باید از پله‌های گلی قدیمی پایین رفت، بعد تاریکی مطلق همه‌جا را فرا می‌گیرد، مسیر طولانی و تاریک است با دیوارهای خاکی که ریشه‌های درختان از آن بیرون زده است.
باغی با میوه های سنگی
در نگاه اول شاید این باغ ترسناک به نظر نرسد اما باید در میان درختان خشک آن با میوه های سنگی شان قدم بزنید تا ببینید چقدر بودن در این باغ وحشتناک است. این باغ در 40 کیلومتری جنوب شرقی سیرجان، قرار دارد و به آن «باغ سنگی درویش‌خان» می‌گویند. درویش خان حدود 40 سال پیش که زمین زراعی اش دستخوش اصلاحات ارضی شد، حالت طبیعی خود را از دست داد و به نشانه‌ اعتراض درخت‌های باغش را که دیگر خشک شده بود، در جای دیگری کاشت و سنگ‌هایی را از کوه‌های اطراف جمع و به‌عنوان میوه‌ درختانش از آن‌ها آویزان کرد. این کار باعث شد که مردم، پیرمرد را مجنون بدانند و کر و لال بودن پیرمرد نیز بر این شایعه‌ها افزود و باعث شد که کنجکاوی و اشتیاق گردشگران برای کشف این ماجرا برانگیخته شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: مسافران ایران
ارسال نظر
قالیشویی ادیب