دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 مرداد 1401 - 12:59

آشنایی با بهترین کتاب های کنکور ریاضیات تجربی

برای اکثر دانش‌آموزان رشته تجربی درس‌های شیمی و زیست در اولویت قرار دارند و یکی از درس‌هایی که مورد بی‌توجهی این دانش‌آموزان واقع می‌شود، درس شیرین اما دشوار ریاضیات است. در این مقاله قصد نداریم به شما راهکارهای ریاضی‌دان شدن را بیاموزیم؛ اما یادتان باشد که برای موفقیت در کنکور سراسری و رسیدن به هدفتان، لازم است با درس ریاضی آشتی کنید.
کد خبر : 670338
رپرتاژ


به گزارش خبرگزاری آنا، برای اکثر دانش‌آموزان رشته تجربی درس‌های شیمی و زیست در اولویت قرار دارند و یکی از درس‌هایی که مورد بی‌توجهی این دانش‌آموزان واقع می‌شود، درس شیرین اما دشوار ریاضیات است. در این مقاله قصد نداریم به شما راهکارهای ریاضی‌دان شدن را بیاموزیم؛ اما یادتان باشد که برای موفقیت در کنکور سراسری و رسیدن به هدفتان، لازم است با درس ریاضی آشتی کنید.


اولین قدم در یادگیری هر درسی، انتخاب منابع مناسب و با کیفیت است؛ منبعی که تمام نیازهای شما را برطرف کند و بیانی جذاب و گیرا داشته باشد. قبل از انتخاب کتاب ریاضی کنکور تجربی، باید چند نکته مهم را مدنظر قرار دهید.


برای مثال:



  1. توقع شما از یک کتاب کمک درسی ریاضی چیست؟

  2. سطح علمی خود را در درس ریاضی چگونه ارزیابی می‌کنید؟

  3. با چه نوع کتاب‌هایی بیشتر ارتباط برقرار می‌کنید؟


با درس ریاضی ارتباط برقرار نمی‌کنید؟ پایه علمی خوبی در این درس ندارید؟ درس ریاضی به یکی از چالش‌های شما تبدیل شده است؟ اگر پاسخ شما به این سوالات مثبت است، باید بگوییم که خبر خوب این است که این موضوع فقط مشکل شما نیست؛ بلکه اکثر داوطلبان رشته تجربی با چنین مشکلی دست و پنجه نرم می‌کنند. اهمیت دانستن این حقیقت این است که اگر شما آموزش خوبی در این درس داشته باشید، می‌توانید از رقبای خود پیشی بگیرید.


به عبارت دیگر در این مقاله قصد داریم با معرفی بهترین منابع ریاضی کنکور تجربی، به شما کمک کنیم تا نقطه ضعف خود را به نقطه قوتتان تبدیل کنید و به این ترتیب یک گام بزرگ برای رسیدن به هدفتان بردارید.


ابتدا تعیین سطح کنید


طبیعتا اگر دانش‌آموز متوسط یا ضعیفی هستید و تصمیم دارید یادگیری ریاضی را از صفر شروع کنید؛ با دیدن تست‌های سخت و سنگین ناامید می‌شوید؛ به علاوه شما به منبعی با درسنامه قوی و کاربردی احتیاج دارید. از طرفی کتابی که مناسب یک داوطلب کنکور است، به احتمال زیاد کاربرد چندانی برای یک دانش‌آموز دهمی ندارد؛ پس در قدم اول یک کاغذ و خودکار بردارید و با خودتان صادق باشید؛ وضعیت شما در درس ریاضی در چه سطحی است؟ برای آگاهی از سطح علمی‌تان در درس ریاضی، می‌توانید نمرات سال‌های گذشته، درصدهای آزمون‌های آزمایشی و به طور کلی عملکردتان در این درس را مدنظر قرار دهید.


اگر دانش‌آموز ضعیف یا متوسطی هستید یا می‌خواهید از پایه و به صورت اصولی درس ریاضی را یاد بگیرید، توصیه می‌کنیم سراغ کتاب‌های درسنامه محور بروید و در کنار آن متن کتاب درسی، تمرینات آن و نمونه سوالات استاندارد حل کنید. اگر در درس ریاضی پایه خوبی دارید و از آن یک غول بزرگ در ذهنتان نساخته‌اید؛ طبیعتا باید به دنبال منابعی باشید که تست محور هستند و سوالات دشوار و چالش برانگیزی دارند.



فهرست بهترین کتاب های ریاضی برای کنکور تجربی


خیلی سبز از بهترین کتاب های ریاضی تجربی


کتاب ریاضیات کنکور تجربی خیلی سبز


کتاب تست ریاضیات تجربی خیلی سبز (دوجلدی)، نوشته‌ی سروش موئینی، رسول محسنی‌منش و دکتر کوروش اسلامی است که به ترتیب 640 و 396 صفحه دارند. در این مجموعه کتاب، کل ریاضیات تجربی در 17 فصل (+ فصل صفر) ارائه شده است. در جلد اول این کتاب، درسنامه، تست، پاسخنامه کلیدی و پوستر روابط مهم ریاضیات کنکور ارائه شده است. درسنامه‌های این کتاب را باید تا حد زیادی خودآموز دانست و معمولاً هر دانش‌آموزی با هر سطح علمی می‌تواند از این کتاب استفاده‌های لازم را از آن ببرد. تست‌های این کتاب هم که تنوع زیادی دارند، از سطوح مختلف و از سوالات آزمون‌های قلم‌چی، کنکور، کتاب درسی و تالیفی هستند. در کنار هر یک از تست‌ها شکل یک ایموجی آورده شده که سوالات دشوار، ایموجی متفاوتی نسبت به سایر سوالات دارد. در پایان هر فصل نیز یک آزمون جامع آورده شده است.


در پایان جلد اول، یک پوستر با عنوان «روابط مهم ریاضی کنکور تجربی» تعبیه شده که باید از محل خط‌چین جدا و بر دیوار اتاق‌تان چسبیده شود. در این پوستر اطلاعات زیر درج شده است:



  • شکل‌ها و حجم‌های هندسی

  • نمودار توابع معروف

  • فرمول‌های مشتق

  • نقاط مشتق ناپذیر

  • فرمول‌های مثلثاتی

  • معادلات مثلثاتی

  • انواع نقاط بحرانی


در جلد دوم که تنها پاسخنامه تشریحی تست‌های جلد اول است، برای هر کدام از تست‌ها توضیحات کاملی را ارائه داده و همچنین برای برخی از سوالات بیش از یک راه حل بیان کرده است. در ضمن اگر امکان حل سوال با استفاده از گزینه‌ها و عددگذاری وجود داشته، این روش نیز آورده شده که به طور کلی می‌توانیم بگوییم پاسخنامه تشریحی قابل قبولی از خود ارائه داده است.


برترین تست های ریاضی تجربی


کتاب ریاضیات تجربی مهروماه


کتاب ریاضی جامع مهروماه کار را برای شما راحت کرده است و با مطالعه این کتاب دیگر دچار سردرگمی نمی‌شوید و مجبور نیستید خودتان مطالب سه پایه را جمع آوری کرده و بهم ربط دهید. کتاب ریاضی جامع مهروماه در دو جلد موجود است؛ جلد اول شامل تست‌های هدفمند و طبقه بندی شده، یک آزمون در پایان هر فصل برای سنجش علمی دانش‌آموز در هر فصل، تست‌های کنکور سراسری و آزمون‌های آزمایشی ده سال اخیر و آزمون‌های جامع شبیه ‌ساز کنکور است.


دومین جلد کتاب ریاضی کنکور تجربی مهروماه شامل درسنامه و پاسخ تشریحی به همراه راه‌حل‌های خلاق و متنوع است؛ در تالیف درسنامه این کتاب، از لحنی ساده و روان استفاده شده است و می‌تواند جای خالی یک معلم باتجربه و صبور را برای شما پر کند. در انتهای هر فصل یک خلاصه‌ی نموداری مطالب آن فصل قرار دارد که می‌توانید در ایام مرور و جمع بندی از آن استفاده کنید.


لازم است بدانید دانش‌آموزانی که در درس ریاضی سطح علمی مطلوبی دارند هم می‌توانند از این کتاب استفاده کنند؛ زیرا در این کتاب بخشی تحت عنوان «برای 100%» به منظور به چالش کشیدن دانش‌آموزان خاص در نظر گرفته شده است. با این حال توصیه می‌کنیم این کتاب بیشتر مناسب آن دسته از داوطلبان کنکور سراسری است که سطح متوسط یا ضعیفی دارند. برای داوطلبان با سطح علمی بالاتر یا دانش‌آموزان دهم و یازدهم کتاب‌های دیگری هم موجود است.


کتاب ریاضی میکرو طلایی تجربی


کتاب میکرو طلایی ریاضیات تجربی شامل بانک تست، پاسخ‌نامه‌ی تشریحی و درس‌نامه‌ از مباحث ریاضی پایه‌ی دهم، یازدهم و دوازدهم رشته‌ی تجربی بوده است. این کتاب به ارائه‌ی درس‌نامه‌های کاربردی پرداخته و به‌صورت تشریحی مجموعه‌ای کامل و کارآمد را در اختیار دانش‌آموزان و داوطلبان کنکور تجربی قرار داده است.


از دیگر ویژگی‌های این کتاب می‌توان به نکات کلیدی و مثال‌های مرتبط با ریاضیات جامع تجربی در آن اشاره کرد. دانش‌آموز پس از مطالعه و بررسی کامل درس‌نامه‌ها برای رویارویی با تست‌های مندرج در کتاب (تألیفی و سراسری) که به‌صورت موضوعی (با ذکر نام پایه و شماره درس) چیدمان شده، آماده خواهد شد.


کلام آخر


اگر فهم درس ریاضی برای شما دشوار است و این درس برای شما به یک غول بی شاخ و دم تبدیل شده است، باید صبر و حوصله داشته باشید و با یک برنامه مستمر و استاندارد مطالعه این درس را آغاز کنید. ناامید نشوید و روش‌های مختلف را امتحان کنید، من به شما قول می‌دهم که اگر تمام تلاش خود را بکنید این درس روزی به سکوی پرتاب شما به سوی اهدافتان در کنکور سراسری تبدیل خواهد شد.



خرید کتاب های ریاضی کنکور تجربی از کتابانه


کتابانه یکی از مراجع تخصصی فروش کتاب های کمک درسی، کنکوری، دانشگاهی، عمومی و زبان خارجی است. برای خرید کتاب های ریاضی کنکور تجربی و یا سایر کتب مورد نیازتان، می‌توانید به کتابانه مراجعه کرده از تخفیف های ما بهره مند شوید.



انتهای رپرتاژهای خبری/ ر



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته