دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 تير 1401 - 11:34

بهنام محمودی: بازیکنان ایران با جنگندگی توانایی شکست لهستان را دارند/ سیاسیون در ورزش نباید حضور داشته باشند

کاپیتان اسبق تیم ملی والیبال گفت: اگر مقابل لهستان جنگنده ظاهر شویم توانایی شکست این تیم را خواهیم داشت.
کد خبر : 670077
والیبال

بهنام محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزش خبرگزاری آنا، درباره دیدار امشب(ساعت ۲۳:۳۰) تیم ملی والیبال کشورمان مقابل لهستان در مرحله یک چهارم نهایی لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۲ گفت: تیم ملی کشورمان با حضور یک مربی ایرانی توانست به این مرحله راه پیدا کند و این اتفاق ویژه برای والیبال ایران است. البته من معتقدم این نسل باید خیلی زودتر به تیم ملی اضافه می‌شد به هر حال این چرخه طبیعت است که بازیکنان باتجربه باید جای خود را به بازیکنان جوان‌تر بدهند. ما می‌توانستیم چند سال جلوتر این بازیکنان جوان را در کنار بازیکنان باتجربه به میدان بفرستیم اما متأسفانه این اقدامات صورت نگرفت. با این حال جای امیدواری است که الان نسلی جوان به والیبال ایران آمده است. من فکر می‌کنم نقطه عطف این مسابقات حضور بهروز عطایی یک مربی ایرانی در کادرفنی بود. این موضوع مورد توجه رهبر معظم انقلاب هم قرار گرفت و در سایت رهبری هم به موفقیت تیم ملی والیبال کشورمان با هدایت یک مربی ایرانی اشاره شد. امیدوارم طبق فرموده رهبر انقلاب که تأکید می‌کردند باید از متخصصان امر در هر حوزه‌ای استفاده شود، والیبال هم به همین سمت برود و در رأس مدیریت هم شاهد اتفاقات خوب برای این رشته ورزشی باشیم.


وی گفت: در هفته اول رقابت‌های لیگ ملت‌ها نتایج آن طور که انتظار داشتیم رقم نخورد. من خودم به شخصه انتظار نداشتیم تیم ملی کشورمان مقابل هلند نتیجه را واگذار کند؛ اما کم‌کم بازیکنان به خودباوری و اعتماد به نفس رسیدند و موفق به شکست امریکا و لهستان شده‌اند که کمتر انتظار آن را داشتیم. این نشان می‌دهد اتفاقات خوب در والیبال ایران در حال رقم خوردن است. با این حال معتقدم باید به تیم ملی زمان داد. همانطور که در هفته اول برخی از عملکرد بازیکنان انتقاد کردند اما تیم نیاز به فرصت داشت. البته مردم ما والیبال دوست هستند و انتظاراتشان هم از این رشته ورزشی بالاست، طبیعی است که آن‌ها به خاطر احساسی بودن، دوست دارند تیم نتیجه بگیرد. اما واقعیت این است که در تیم ملی والیبال کشورمان تغییر نسل اتفاق افتاده و این پروسه نیاز به زمان دارد. بازیکنان ما توانایی بالایی دارند، البته من معتقدم باید تیم ملی به دو بخش تقسیم شود، برخی بازیکنان که باتجربه‌تر هستند در کنار برخی بازیکنان دیگر قرار بگیرند تا در کنار هم بتوانند در مسابقات مختلف حاضر شوند و تجربه کسب کنند. ما در والیبال بازیکنان جوان زیادی داریم که با استعداد هستند و استانداردهای جهانی را دارند. باید روی این بازیکنان سرمایه‌گذاری کرد تا به تیم ملی اضافه شوند. برخی از بازیکنان نیاز به سرمایه‌گذاری بلندمدت دارند تا برای المپیک ۲۰۲۴ به میدان بیایند و برخی دیگر باید در مسابقات بازی‌های آسیایی حاضر شوند. این چرخه باید به درستی مدیریت شود.




بیشتر بخوانید؛


لیگ ملت‌های والیبال؛ ایران- لهستان؛ جدالی سخت در گرمای بولونیا


طلوع‌کیان: قدرت والیبال ایران را به همه ثابت کردیم


تغییرات فدراسیون جهانی والیبال در برخی قوانین لیگ ملت‌ها ۲۰۲۲




کاپیتان اسبق تیم ملی والیبال کشورمان اظهار کرد: متأسفانه والیبال ایران در مقطعی دچار سوء مدیریت شد. امیدوارم در هر رشته ورزشی کار به دست متخصصان سپرده شود؛ همانطور که مقام معظم رهبری هم بارها به این موضوع اشاره‌ کرده‌اند. سیاسیون در ورزش نباید حضور داشته باشند و متخصصان باید عهده‌دار رشته‌های ورزشی باشند. در حال حاضر ما استعدادهای زیادی در بخش پایه داریم که همه این افراد باید دیده شوند تا والیبال ایران را برای آینده‌ای بهتر بسازیم. در کنار این فعالیت‌ها، مدیران ما باید میدانی کار کنند و به همراه هیئت‌ها که بازوان یک فدراسیون را تشکیل می‌دهند به والیبال ایران کمک کنند.


محمودی در مورد بازی ایران مقابل لهستان اظهار کرد: لهستان حریف قدرتمندی است و به خصوص اینکه والیبال ماشینی دارد. اما من مطمئن هستم بازیکنان ما با تمام توان مقابل این تیم بازی می‌کنند، بازیکنان نزدیک به دو ماه است که در ایران نیستند و از خانواده‌های خوب دور هستند؛ قطعا فشار مسابقات و دوری از خانواده به آن‌ها سخت گذشته است، اما تمام تلاش خود را می‌کنند که برای لحظه‌ای حتی کوتاه دل مردم را شاد کنند. در بازی قبل، تیم ملی والیبال کشورمان عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت، در مقابل حریف اشتباهات پی در پی داشت. در نهایت بازیکنان ایران از این موقعیت استفاده کردند و توانستند پیروز شوند. من مطمئن هستم اگر تیم کم اشتباه و جنگنده حاضر شود؛ لهستان را هم شکست خواهند داد. به لحاظ روحی و روانی شرایط تیم ما الان به مراتب بهتر از لهستان است. بازیکنان ما علاوه بر سرعت بالا، دارای خلاقیت هم هستند و دقیقا تفاوت والیبال ما با لهستان در همین موضوع است چرا که آن‌ها ماشینی والیبال بازی می‌کنند، ولی بازیکنان ما خلاقیت هم دارند. چشم میلیون‌ها ایرانی به ساق دست‌های بلندقامتان ایران است تا بتوانند این بازی با پیروزی پشت سر بگذارند. اگر برنامه‌ریزی و پشتوانه‌سازی برای تیم ملی والیبال ایران درست صورت بگیرد من به شما قول خواهم داد در المپیک ۲۰۲۸ تیم ملی والیبال کشورمان جزء چهار تیم المپیکی خواهد بود.


کارشناس والیبال کشورمان گفت: البته تیم ملی والیبال کشورمان تا الان کار بزرگی کرده که به این مرحله راه پیدا کرده است. اگر در بازی مقابل لهستان هم نتیجه را واگذار کنند چیزی از ارزش‌های آن‌ها کم نمی‌شود. با این حال باید روحیه جنگندگی خود را حفظ کنند و به معنای واقعی والیبال بازی کنند. ولی ورزش بسیار غیرقابل پیش‌بینی است و حتی اگر نتیجه مقابل لهستان به شکست تیم ملی ختم شد نباید به آن‌ها خرده گرفت. تیم ملی مسابقات مهم‌تری پیش‌رو دارد. رقابت‌های قهرمانی جهان و مسابقات گزینشی المپیک از اهمیت زیادی برخوردار است.


انتهای پیام/۴۰۵۷/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته