دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 تير 1401 - 18:10
حجت‌الاسلام خیری خبر داد؛

تصویب راه‌اندازی پردیس علوم انسانی اسلامی

حجت‌الاسلام حسن خیری از تصویب راه‌اندازی پردیس علوم انسانی اسلامی در استان قم خبر داد.
کد خبر : 670067
حجت الاسلام حسن خیری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از قم, حجت الاسلام و المسلمین حسن خیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم در جلسه هم‌اندیشی اعضای هسته فکری سند تحول دانشگاه آزاد اسلامی که در این واحد دانشگاهی برگزار شد در سخنانی از تصویب راه‌اندازی پردیس علوم انسانی اسلامی در قم خبر داد و اظهار کرد: فعالیت پردیس علوم انسانی اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی قم به منظور برطرف ساختن خلاء توجه ویژه و جذب نخبگانی در رشته‌های راهبری همانند فلسفه‌های مضاف، فقه‌های تخصصی، تاریخ، فرهنگ و تمدن است.


وی افزود: رشته‌های راهبری یکی از رشته‌های اساسی برای نظامی است که بر مبنای فکری استوار است و ارزشی فکر می‌کند اما در حال حذف شدن است و جذب نخبگانی اتفاق نمی‌افتد.


خیری گفت: پردیس علوم انسانی اسلامی می تواند یک واحد شاخصی باشد تا بعضی از موضوعات حائز اهمیت که کمتر به آن پرداخته می‌شود در پردیس علوم انسانی اسلامی مورد توجه قرار گیرد.


وی بیان کرد: در نظر داریم شبکه‌ای با مدیریت دانشگاه آزاد قم ایجاد شود و این دانشگاه پاتوقی شود تا بتواند با استفاده از حوزه علمیه و بهره‌مندی از ظرفیت کل کشور در راستای سامان دادن به رشته‌های راهبردی اساسی گام بردارد و بتواند جذب نخبگانی داشته باشد.


خیری با اشاره به اینکه سند تحول و آمایش مبنای حرکت دانشگاه آزاد اسلامی است افزود: بودجه دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس سند تحول و سند آمایش تدوین شده؛ زیرا سند تحول سند کلان دانشگاه آزاد اسلامی است.


تصویب راه‌اندازی پردیس علوم انسانی اسلامی


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم با بیان اینکه سند آمایش سندی است که واحدهای دانشگاهی بر اساس شرایط استانی آماده می‌کنند گفت: دبیرخانه هیئت امنای استان قم با همکاری باشگاه پژوهشگران و نخبگان استان قم سند آمایش بسیار آبرومندی را تهیه و بر اساس آمار و اطلاعات وضعیت دانشگاه و استان را شفاف در این سند مطرح کرده‌اند.


خیری تدوین سند آمایش دانشگاه آزاد اسلامی قم را بسیار رضایت بخش در سطح کشور برشمرد و افزود: ۲۰ هسته فناور در مرکز رشد واحد های فناور در حال فعالیت هستند؛ چندین مرکز تحقیقاتی مجوز فعالیت گرفته اند و زمینه فعالیت مدرسه‌های مهارتی و دانشکده‌های موضوعی در این واحد دانشگاهی فراهم شده است.


وی با اشاره به سیاست اسلامی شدن دانشگاه‌ها گفت: سیاست اسلامی کردن دانشگاه به آن معنا که دانشگاه اسلامی؛ دانشگاهی است که توجه به معیشت هم دارد.


این مسئول با بیان اینکه دانشکده سبک زندگی صرفا در دانشگاه آزاد اسلامی قم ایجاد می شود، درباره در موضوع چاپ و بسته بندی بیان کرد: قم به عنوان دومین مرکز چاپ و نشر در کشور محسوب می‌شود لذا در این عرصه بنا هست دانشکده چاپ و بسته بندی در دانشگاه آزاد اسلامی قم و دانشگاه آزاد اسلامی یادگار امام راه ‌ندازی شود.


وی از بارگذاری ۳۰۰ موضوع با محور فرش در سامانه پژوهشیار توسط واحد دانشگاهی قم خبر داد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در استان قم ظرفیت های بسیار خوبی دارد لذا باید جنبه های علمی ظرفیت ها ایجاد شود.


سیدعباس سیدمیرزایی رئیس دبیرخانه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان قم, محمد شعبانی مدیر پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی قم و علی قبائی رئیس باشگاه پژوهشگران و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی قم هم درباره سند تحول و آمایش دانشگاه آزاد اسلامی مطالبی را بیان کردند.


انتهای پیام/۴۰۶۲/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته