دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

علیرضا منصوریان: استقلال مدعی قهرمانی در هر دو جام است/ کی‌روش را هم‌وطن‌ ببینیم

سرمربی تیم فوتبال نفت تهران گفت: متاسفانه برخی مشکلات مالی بر روند تیم نفت تاثیر گذاشت و ما به خوبی نتوانستیم آن را مدیریت کنیم امیدواریم به زودی مشکلاتمان برطرف شود.
کد خبر : 66999

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، علیرضا منصوریان در نشست خبری پیش از دیدار با استقلال اظهار داشت: «برای سومین بار در سال 94 از اهالی رسانه عذرخواهی می‌کنم چون از جاده قدیم کرج به تهران آمدم و ان‌شاءالله این بار دفعه آخرم هست.»


وی افزود: «ما فردا با تیم صدر جدولی استقلال بازی داریم و پارسال جوری با استقلال بازی کردیم که این تیم پشت سر ما بود. ولی امسال این تیم در دو جام مدعی است و در جام حذفی هم فینالیست. بعد از بازی با الجیش کمتر کار تاکتیکی کردیم و بیشتر کار روحی و روانی انجام دادیم. البته باید آسیب‌شناسی شود که چرا وقتی به انتهای لیگ می‌رسیم کم و کاستی به وجود می‌آید و قطعا سال آینده هم باید مورد حمایت قرار بگیریم تا بتوانیم سهمیه بگیریم.»


منصوریان تاکید کرد: «من سال‌ها در استقلال بازی کردم و حالا هم احترام ویژه‌ای به تیم فنی استقلال دارم و امیدوارم مظلومی و هواداران استقلال اگر فردا روی نیمکت نشستم برای استادی و شاگردی به قضیه نگاه کنند و من را ببخشند.»


منصوریان در پاسخ به سوال خبرنگار ورزشی آنا در خصوص شرایط سینوسی نفت در این فصل گفت: «ما در این دو سال تجربه ریاضت مالی را نداشتیم ولی به یک باره این اتفاق افتاد و فکر می‌کنم نسبت به شرایط به وجود آمده روند ما روند بدی نبوده است. این حرکت سینوس وار می‌طلبد که تمام عوامل یک مجموعه به هم وصل باشند تا یک باشگاه به روند نرمال مالی نرسد هیچ وقت نمی‌تواند در سطح اول خودنمایی کند. متاسفانه چون تجربه این شرایط مالی را نداشتیم این اتفاقات رخ داد.»


وی در خصوص دیدار با الجیش و حذف این تیم گفت: «در خصوص این مسابقه از من نپرسید ولی از پرویز مظلومی ، علی کریمی، و هواداران پرسپولیس تشکر کنم. همچنین از مهدی رحمتی عزیز که همیشه کنار ما هست. از مهدی رحمتی کامیابی‌نیا و نورالهی که تاکنون یک بار او را از نزدیک دیدم ممنون هستم. به خصوص از مردم تشکر می‌کنم که وقتی آنها را در خیابان می‌بینم دلگرمی می‌گیرم. اگر آنها تو را دوست داشته باشند به تو دلگرمی می‌دهند و اگر دوست نداشته باشند با نگاه‌شان همه چیز را به ما نشان خواهند داد.»


منصوریان در ادامه نشست خبری تاکید کرد: «اگر من بخواهم مجموعه بازیکنان و کادر فنی را برای شما تحلیل کنم باید بگویم که ما خیلی اذیت می‌شویم. اتفاقات چند روز پیش را به یکی از دوستان در وزارت نفت گفتم که ما آمادگی چنین مسائلی مثل مشکلات مالی و غیره را نداشتیم. شما فرض کنید اصلا ما پول نگیریم در بعد دیگر بحث هوادار را هم نداریم و همه این مسائل دخیل است که بازیکنان خسته شوند. به نظر من ۳-۴ برنامه ۹۰ لازم است که بشینیم و تحلیل کنیم چرا تمامی تیم‌های ایرانی توانایی گرفتن اسپانسر را ندارند یا اینکه چرا فوتبال ما را خصوصی اعلام می‌کنند. ما تا سالیان سال باید توسط سیستم دولتی اداره شویم چون قبول کنید که دولتی‌ها هستند که پول باشگاه های ما را می‌دهند.»


خبرنگاری گفت شما چطور این حرف را می‌زنید در حالی که یکی از شرکت‌ها و برندهای مهم این مملکت محصولی دارد که اسپانسر کاپیتان تیم ملی ایران است و منصوریان پاسخ داد: «شما خودتان گفتید کاپیتان تیم ملی ایران. او یک نفر است. ما ۸۵ میلیون کاپیتان که نداریم. مثالی می‌زنم من عباس بوعذار را با خودم به نشست خبری می‌آورم که یک پسرک سیه چرده، لاغر و ۶۰ کیلویی است شما وقتی او را در خیابان ببینید نمی‌شناسید اما من می‌گویم می‌توان از این بازیکن یک کاپیتان تیم ملی درآورد. اما باید سال‌های سختی بکشم و حالا هم کاپیتان تیم ملی از برندش استفاده می‌کند.»


یک خبرنگار دیگر گفت بارها شده که تیم‌ها در فوتبال ایران هزینه کرده‌اند اما جواب نگرفته‌اند که منصوریان گفت: «شما برای من مثال بزنید یک مثال بزنید تا پاسختان را بدهم.»


باز هم آن خبرنگار تاکید کرد مثلا پرسپولیس همین چند سال پیش بازیکن ۲ میلیاردی گرفت ولی موفق نشد که سرمربی نفت تهران این گونه پاسخ خبرنگار را داد: «شما حرف از یک تیم می‌زنید اگر همه تیم‌های ما هزینه کردند و ساختار عوض نشد آن وقت حرف شما درست است. به طور مثال در بوندس‌لیگا اگر تیمی کوچکترین بدهی داشته باشد به یک رده پایین تر می‌رود اما شما تا همین فدراسیون که یک کیلیومتر هم فاصله ندارید مراجعه کنید بالای ۲ هزار و ۵۰۰ پرونده انضباطی روی میز آقای حسن‌زاده است. اتفاقاً سال بعد همان تیم‌های بدهکار در لیگ شرکت می‌کنند. این حرف من یادتان باشد. ما نمی‌توانیم با هیچ باشگاهی قرارداد ببندیم که هم مباحث اخلاق حرفه‌ای را رعایت کنیم و هم مباحث مالی را چون همیشه مباحث مالی می‌لنگد و باعث می‌شود اعضای تیم از چارچوب اخلاق حرفه‌ای خارج شوند. من چند روز پیش با آقای تاج جلسه داشتم و به ایشان گفتم خواهش می‌کنم سال ۹۵ اجازه ندهید تیم‌های بدهکار پا به مسابقات بگذارند. حتی اگر از بالا هم به شما زنگ زدند و گفتند فعلا اجازه بدهید این تیم در مسابقات حاضر شود شما قبول نکنید.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته