دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا

منصور قنبرزاده: کمکی از وزارت نفت دریافت نمی‌کنیم/ 250 میلیون تومان به یانگ پرداختی داشتیم

مدیرعامل نفت‌ تهران گفت: تیم نفت در ظاهر یک تیم دولتی است و متعلق به شرکت نفت است، اما با توجه به مصوبه مجلس در خصوص کمک نکردن دولت به تیم‌های فوتبال، هیچ بودجه‌ای از شرکت نفت در اختیار این باشگاه قرار نمی‌گیرد.
کد خبر : 66983

منصور قنبرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد فروش وحید امیری و سید جلال حسینی دو بازیکن این تیم به باشگاه‌های خارجی گفت: «در حال حاضر هیچ باشگاه خارجی جذب امیری و حسینی به باشگاه درخواست کتبی نداده‌ است و تا زمانی که درخواست کتبی باشگاه‌های متقاضی این دو بازیکن به باشگاه نفت نرسد، فروش آنها منتفی است.»


وی ادامه داد: «در مورد امیری، مدیر برنامه این بازیکن با چند باشگاه وارد مذاکره شد ولی هنوز هیچ توافقی در مورد انتقال امیری به این باشگاه‌ها انجام نشده‌ است البته بعد از درخواست باشگاه‌هایی که قصد جذب این بازیکنان را دارند، هیات مدیره باشگاه با حضور کادر فنی در مورد فروش این بازیکنان تصمیم خواهد گرفت و تا زمانی که توافقات نهایی صورت نگیرد، نام تیمی را که خواهان امیری شده‌ است را اعلام نمی‌کنم.»


مدیرعامل نفت تهران در رابطه با مشکلات مالی باشگاه نفت که مجبور به فروش چند بازیکن کلیدی خودش شد گفت: «فوتبال ایران هنوز به ظرفیت حرفه‌ای شدن نرسید. در فوتبال حرفه‌ای دنیا 60 تا 70 درصد درآمد باشگاه‌ها از حق پخش تلویزیونی و اسپانسر محیطی است. طبق قرارداد صداوسیما با سازمان لیگ قرار بود سالانه حدود 23 میلیارد تومان از حق پخش تلویزیونی درآمدزایی باشگاه‌ها باشد. همچینین 100 میلیارد تومان هم درآمد تبلیغات محیطی اطراف زمین باشد که مجموعا حدود 150 میلیارد می‌شد که باشگاه‌ها در بودجه سالانه خودشان روی این درآمد حساب کردند اما متاسفانه مقدار کمی از این پول نصیب باشگاه‌ها شد و اکثر تیم‌های لیگ برتر به مشکلات مالی برخوردند.»


وی افزود: «تیم نفت هم روی درآمدهای حق پخش و اسپانسر حساب ویژه‌ای باز کرد، اما با عملیاتی نشدن این درآمدها نفت دچار مشکلات مالی شد. ضمن اینکه تیم نفت در ظاهر یک تیم دولتی است و متعلق به شرکت نفت است، اما با توجه به مصوبه مجلس در خصوص کمک نکردن دولت به تیم‌های فوتبال، هیچ بودجه‌ای از شرکت نفت در اختیار این باشگاه قرار نمی‌گیرد.»


قنبرزاده در پایان گفت: «فروش بازیکنان نفت برای این باشگاه درآمدزایی ندارد، بلکه با فروش آنها وظیفه‌ای در قبال تعهدات این فوتبالیست‌ها نداریم. به عنوان مثال نانگ یک قرارداد 900 میلیون تومانی با نفت داشت که تا پایان نیم فصل اول حدود 250 میلیون تومان دریافتی این بازیکن از نفت بود اما با فروش او به تراکتورسازی، حدود 650 میلیون قرارداد باقی مانده او از گردن ما ساقط شد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته