دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 تير 1401 - 17:10

گروکشی سازمان ملل بابت کمک به افغانستان/ مدارس دخترانه نباید تعطیل شوند

رئیس نمایندگی سازمان ملل در امور افغانستان گفت: در صورت ادامه تعطیلی مدارس دخترانه کمک‌های جهانی به افغانستان قطع می‌شود
کد خبر : 669672
مارکوس پوتزل

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، «مارکوس پوتزل»، رییس نمایندگی سازمان ملل در امور افغانستان (یوناما) گفت: طالبان برای جلب کمک‌های جامعه جهانی نیاز دارند تا مدارس دخترانه را بازگشایی کنند.


رئیس نمایندگی سازمان ملل در سفر به ننگرهار گفت: اگر مدارس دخترانه بازگشایی نشود، کمک‌های جهانی به افغانستان ادامه پیدا نمی‌کند.


به گفته پوتزل، آموزش حق هر فرد است و سازمان ملل متحد انتظار دارد تا طالبان در موضع‌خود برای تعطیلی مدارس دخترانه در افغانستان تجدیدنظر کنند.


پوتزل تأکید کرده است که سازمان ملل متحد در هر حالت دست‌گیر شهروندان افغانستان خواهد بود، اما تحولات سیاسی اخیر سبب عقب‌گرد شده و این باور را به‌وجود آورده است که کمک‌ها به دست نیازمندان نمی‌رسد.


این در حالی است که دیده‌بان حقوق بشر با ابراز نگرانی از ادامه تعطیلی مدارس دخترانه در افغانستان اعلام کرد که تعطیلی مدارس تاثیر عمیقی بروی دختران و زنان افغانستان داشته است.


دیده‌بان حقوق بشر در گزارشی نوشت: ۳۰۰ روز از تعطیلی مدارس دخترانه در افغانستان گذشته و این موضوع تاثیر عمیقی بر روان دختران، خانواده و آینده افغانستان داشته است.


سارا فرهت، محقق دیده‌بان حقوق بشر در این رابطه گفت: «میلیون ها دختر در افغانستان روزانه فرصت آموزش و رویاهای خود را از دست می دهند و جهان باید اقدامات بیشتری را در این راستا انجام دهد.»


انتهای پیام/۴۱۲۹/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته