دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

سردار باقری: باید برای جنگ ترکیبی سخت و پیچیده آماده شویم

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تأکید کرد: ما با جنگ ترکیبی سخت و بسیار پیچیده مواجه هستیم خودمان را باید برای مواجهه با این نوع جنگ آماده بکنیم، اگر از زمینه‌سازی برای ظهور و برقراری حکومت حق و عدل صحبت می‌کنیم باید برای مقابله با این جنگ آماده شویم.
کد خبر : 669189
سرلشکر باقری

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری آنا، سردار باقری ، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه سرمایه بزرگی در اختیار استادان، مربیان ، فرماندهان و روحانیان ارتش جمهوری اسلامی ایران است گفت: افسران، درجه‌داران و سربازانی که یا در بدو ورود به نیروهای مسلح یا در حین خدمت برای دوره‌های عرضی در خدمت شما قرار می‌گیرند سرمایه ارزشمندی هستند که نحوه رفتار شما و تربیت آن‌ها مسئله فوق‌العاده مهمی است و این سه مجموعه (فرماندهان ،استادان، و روحانیان) که باید به شکل عجین شده با هم و هماهنگ و هم‌افزا این مسیر را طی کنند کار بسیار مهم و سنگینی بر عهده دارند.


وی افزود: منش و رفتار فرماندهان ما بسیار بیشتر از سخنان و نوشته‌هایشان تأثیرگذار خواهد بود. ما الگوهای بسیاری داریم شهدای بزرگی نظیر شهید صیاد شیرازی و شهید سلیمانی که آگاهانه به میدان خطر رفتند، زندگی‌شان، رفتارشان، گفتارشان و کردارشان صادقانه بود و مزدش را هم گرفتند. ما با این اسوه‌ها می‌توانیم جوانان را هدایت کنیم.


سرلشکر باقری با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس امید، توکل به قدرت لایزال الهی و در کنارش ابتکار و خلاقیت و تلاش جهادی و همه آنچه طی شد نیروی مسلحی را ساخت که توانست بر متجاوز غلبه کند، گفت: امروز هم به این امید و امیدواری به شدت محتاجیم و قطعاً وضعیت امروز ما از آن روزها سخت‌تر نیست و ارتش جمهوری اسلامی ایران قطعاً توان و کارآمدی برای مواجهه و حضور موفق در تمامی این صحنه‌ها را دارد.


رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تأکید کرد: ما با جنگ ترکیبی سخت و بسیار پیچیده مواجه هستیم خودمان را باید برای مواجهه با این نوع جنگ آماده بکنیم، اگر از زمینه‌سازی برای ظهور و برقراری حکومت حق و عدل صحبت می‌کنیم باید برای مقابله با این جنگ آماده شویم.


وی ادامه داد: ما جز معدود نیروهای مسلحی هستیم که هم‌زمان با تهدید سخت نظامی و تهدید نیمه سخت امنیتی مواجه هستیم، ما باید برای چنین جنگی آماده باشیم بازدارندگی را دائماً به روز کنیم مراقبت کنیم و پایدار نگه داریم. نیروی زمینی ارتش در مرزهای افغانستان، نیروی زمینی سپاه در جنوب شرق و شمال غرب و فرماندهی انتظامی در برخی صحنه‌ها با تهدیدات امنیتی مسلحانه و غیرمسلحانه مواجه هستند.نیروهای مسلح ما باید برای مقابله با این‌گونه تهدیدات هم آماده باشند، چون دشمن‌ روی این سرمایه‌گذاری کرده است.


سرلشکر باقری با تأکید بر اینکه ما هم‌زمان با تهدیدات فرهنگی مواجه هستیم، تصریح کرد: کار بسیار سختی بر عهده فرماندهان، روحانیت، مدیران مربیان و اساتید است، جنگ نرم جنگ بسیار سخت و بزرگ و پیچیده است ارتش جمهوری اسلامی ایران قطعاً هم توان و هم کارآمدی برای مواجهه و حضور موفق در همه صحنه‌ها را دارد، من خدا را شکر می‌کنم برای داشتن چنین فرماندهان ارزشمند، هم‌زمان عزیز، روحانیت کارآمد و پای کار در ارتش جمهوری اسلامی ایران خود را برای همه این صحنه‌ها آماده کرده و می‌کند.


انتهای پیام/۴۱۲۹/

انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
اکبرشیخ نحمدی
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۴ تير ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۲
۰
باسلام سرداردرپناه حق گرنگهدارایران من می‌دانم شیشه را بغل سنگ نگه میداردانشالله پیروزی نزدیک است دشمنان هرچی بیشتر تلاش کنند درمقابل ایران اسلامی بیشتر فرو میروند دشمن درحال غرق شدن هست منتظر نتایج انقلابیم به امید خدا
هلدینگ شایسته