دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 تير 1401 - 13:23
سردار زاده‌کمند خبر داد،

اختصاص ۵ هزار میلیارد تومان برای اشتغال سربازان

فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی سربازان ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در صدد هستیم تا حدود ۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه اشتغال سربازان در سال جاری اختصاص دهیم.
کد خبر : 669168
سردار محمدجواد زاده کمند

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری آنا، اولین جشنواره سرباز ماهر، کارآمدی و اشتغال امروز پنجشنبه بیست و سوم تیرماه سال جاری برگزار شد.


سردار محمدجواد زاده کمند فرمانده قرارگاه مهارت آموزی سربازان ستاد کل در این مراسم اظهار کرد: بیشتر از ۴ سال از تشکیل قرارگاه مهارت آموزی می‌گذرد و خداوند را شاکریم که با تدوین اسناد راهبردی و هم افزایی ظرفیت‌ها در راستای تحقق یکی از تدابیر مهم رهبر انقلاب در موضوع مهارت آموزی اقدامات اساسی داشته باشیم.


وی اضافه کرد: موضوع مهارت آموزی سربازان به یک نهضت تبدیل شده و در مدت چهار سال گذشته یک میلیون نفر از سربازان تحت پوشش مهارت‌های عمومی و تخصصی قرار گرفته اند و برای ۷۰۰ هزار نفر از آن‌ها مدرک مهارت آموزی صادر شده است.


فرمانده قرارگاه مهارت آموزی سربازان ستاد کل خاطرنشان کرد: تا پیش از شیوع بیماری کرونا قرار بود که همه سربازان تا پایان سال ۱۴۰۱ تحت مهارت آموزی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور قرار بگیرند و امیدواریم تا پایان ۱۴۰۲ این هدف به طور کامل محقق شود.


سردار زاده‌کمند اضافه کرد: در سال جاری برنامه ما این است که ۳۰۰ هزار نفر از سربازان تحت پوشش مهارت‌های ۵ گانه و ۲۲۰ هزار نفر تحت پوشش مهارت‌های ۵۱۲ گانه تخصصی قرار بگیرند.


فرمانده قرارگاه مهارت آموزی سربازان ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در سال ۱۴۰۰ حدود ۲ هزار سرباز موفق به بهره مندی از تسهیلات شدند و برنامه ما در سال ۱۴۰۱ هم به این شکل است که حدود ۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه برای اشتغال سربازان اختصاص دهیم.


زاده کمند تاکید کرد: بهره‌مندی از سامانه‌های وزارت کار برای پیدا کردن شغل مناسب در دستور کار ما قرار دارد و در سال جاری برنامه ما این است که اقدامات مؤثر انجام شده در امر مهارت آموزی و اشتغال را نسبت به گذشته توسعه دهیم.


انتهای پیام/۴۱۲۹/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته