دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در نشست هم‌اندیشی دانشگاهیان تأکید شد؛

توجه ویژه به ابعاد اخلاقی و تربیتی دانشجویان در کنار آموزش

توجه ویژه به ابعاد اخلاقی و تربیتی دانشجویان در کنار آموزش در نشست هم‌اندیشی درباره بیانیه نقش دانشگاه در تعلیم و تربیت اجتماعی در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی مورد تأکید قرار گرفت.
کد خبر : 669106
هم اندیشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از بیرجند، جلسه بازخوانی و هم اندیشی پیرامون بیانیه نقش دانشگاه در تعلیم و تربیت اجتماعی در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه سیدحسن هاشمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر و آغاز دهه ولایت و امامت بیانیه نقش دانشگاه در تعلیم و تربیت اجتماعی را از ابعاد مختلف دارای اهمیت دانست و گفت: ابلاغ این بیانیه نشان دهنده توجه و دغدغه رئیس دانشگاه به مسائل اخلاقی ،تربیتی و شئون فرهنگی و رفتاری در دانشگاه و تاکید بر تقویت رسالت دانشگاه در زمینه تربیت اجتماعی دانشجویان است و بنابراین مفاد این بیانیه باید مورد توجه جدی مسئولان فرهنگی و استادان محترم و همه همکاران دانشگاه واقع شود.
هاشمی تاکید کرد اجرای دقیق مفاد این بیانیه در جهت ایجاد محیط متعالی و تاثیرگذار در تربیت نسل جوان و آینده ساز کشور عزیز اسلامی مان و رسیدن به دانشگاه تراز انقلاب که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز بسیار موثر می باشد.
در ادامه این جلسه حجت الاسلام والمسلمین حسین واقعی مدیر امورفرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان اساسی ترین موضوعی که در کل جهان مطرح است مسئله تعلیم و تربیت دانست و گفت : کسی که یک انسان را تعلیم دهد مثل آن است که کل انسان ها را نجات داده است .
وی با بیان این که شخصی که تربیت صحیح و اسلامی را فرا نگیرد برای جامعه آثار مخربی دارد گفت :لازم است که همه ما با تلاش و همدلی در جهت تحقق اهداف بلند این بیانیه صمیمانه و دلسوزانه همکاری کنیم..
حجت الاسلام والمسلمین محمد حاجی زاده معاون نهادنمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی نیز با گرامیداشت اعیاد قربان و غدیر گفت :توجه مسئولان عالی و استانی دانشگاه آزاد اسلامی به مسائل دینی و تربیتی شایسته تحسین است.
وی با اشاره به لزوم توجه ویژه به معارف غنی عید غدیر و ضرورت تکریم و توجه ویژه به این عید سعید گفت :غدیر عیدالله اکبر است . وی به خدمات و برکات ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت : همه وظیفه داریم که در امر مقدس جهاد تبیین دستاوردهای این نظام مقدس و الهی را برای نسل های جوان و دانشجو بیان کنیم.
حجت الاسلام محمد حاجی زاده بیانیه نقش دانشگاه آزاد اسلامی در تربیت و تعلیم اجتماعی را اقدامی مهم و قابل تحسین در جهت ارتقای فرهنگی معنوی فرایندهای آموزشی عنوان کرد و افزود :در کنار فعالیت های آموزشی باید به ابعاد اخلاقی و تربیتی دانشجویان هم توجه ویژه ای معمول شود.
علی ذوقی مدیرکل حراست دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی هم با اشاره به نظریه دهکده جهانی مارشال مک لوهان و این که دشمن به شدت از طریق رسانه ها و فضای مجازی فرهنگ ما را مورد هجوم قرار داده است ضرورت توجه ویژه به ارتقای بعد معنویت و اخلاق در کنار مسائل آموزشی را یادآور شد و گفت : بیانیه تعلیم وتربیت اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی گامی بلند و موثر در جهت ایجاد جامعه ای سالم و متعالی است.
وی گفت : قطعا کارکرد کلاس و استاد در تربیت اجتماعی و ارتقای ابعاد اخلاقی ، معنوی و هویتی نقشی محوری دارند ولی در عین حال همه مسئولان و متولیان امور فرهنگی و همکاران و استادان دانشگاه در این خصوص وظیفه خطیری دارند.
در این جلسه حبیب اله نخعی رئیس دبیرخانه هیأت امنای استان ، علی ماندگار معاون دانشجویی و فرهنگی ،مجید علی آبادی معاون پژوهشی ، سیدغلامرضا موسوی مدیربازرسی استان ، محمدجواد ثقه الاسلامی دبیرکانون مهدویت پیرامون این بیانیه وراهکارهای تحقق هرچه بهتر مفاد آن به ایراد سخن پرداختند .


انتهای پیام/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته