مجلس موضوع رتبهبندی معلمان را پیگیری میکند
به گزارش خبرنگار گروه سیاست خبرگزاری آنا، جبار کوچکینژاد نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس در تذکری شفاهی گفت: مجلس، دولت و کل نظام در موضوع رتبهبندی معلمان پای کار ایستاده است، اما متأسفانه در نوشتن آییننامه و شیوهنامه آن، قانون زیر سؤال رفته و روشی به کار گرفته شده که فرهنگیان از آن عصبانی شدهاند.
وی ادامه داد: معلمی که ۱۵ سال تدریس کرده، اگر شناسنامه ندارد و اکنون پیمانی است میتواند شناسنامه دریافت کند تا شامل رتبهبندی شود. همچنین افرادی که در بحث رتبهبندی منتظر بازنشستگی بودهاند، باید دیده شوند.
این نماینده مجلس اضافه کرد: متأسفانه بسیاری از بندهایی که آورده شده اصل این قانون شفاف که به نفع فرهنگیان است را زیر سؤال برده و اجرای آن را معطل کرده و این قشر را آزرده خاطر کرده است.
کوچکینژاد تصریح کرد: مجلس باید به صورت جدی به این موضوع ورود کند و همچنین کمیسیون آموزش و تحقیقات از وزیر مربوطه توضیح بخواهد، نباید به این شکل با این قانون شفاف بازی شود.
همچنین علی نیکزاد نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه را بر عهده داشت، در پاسخ به تذکر این نماینده مجلس گفت: موارد عدم تطبیق آییننامه رتبهبندی معلمان در هیئت تطبیق قوانین مطرح شده و کمیسیون آموزش و تحقیقات نیز نظر خود را در این باره اعلام کرده است، بنابراین مجلس به موضوع مذکور ورود کرده و آن را دنبال میکند.
انتهای پیام/۴۱۶۴/
انتهای پیام/