دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 تير 1401 - 12:51

دستمزد سرمربی ایرانی تیم ملی والیبال چقدر است؟

سرمربی تیم ملی والیبال کشورمان روزانه حقوق ۱۵۰ هزار تومانی دریافت می‌کند؟
کد خبر : 668815
بهروز عطایی

به گزارش خبرنگار گروه ورزش خبرگزاری آنا، تیم ملی والیبال کشورمان در لیگ ملت‌ها نتایج قابل قبولی کسب کرد؛ این تیم با هدایت یک مربی ایرانی در جایگاه هفتم قرار گرفت و به فینال مسابقات راه پیدا کرد. بلندقامتان ایران در شرایطی این نتیجه را کسب کردند که کمتر کسی انتظار آن را داشت؛ چرا که تیم ملی بعد از المپیک توکیو کاملا متحول شده بود و در کادرفنی و بازیکنان تغییرات زیادی شکل گرفته بود و از طرف دیگر تبم ملی سال گذشته در این مسابقات با وجود مربی خارجی و بازیکنان باتجربه عملکرد فاجعه.باری داشت، بنابراین کمتر کسی فکر می‌کرد نسل جوان تیم ملی که هدفشان کسب تجربه و شناخت کادرفنی از این بازیکنان بوده بتوانند به فینال مسابقات لیگ ملت‌ها راه پیدا کنند.


این دومین بار است تیم ملی با هدایت مربی ایران خود عملکرد قابل قبولی داشت است، بهروز عطایی در مسابقات قهرمانی آسیا هم هدایت تیم رابرعهده داشت و توانست به عنوان قهرمانی برسد و در لیگ ملت‌ها توانست در جایگاه هفتم قرار بگیرد و به فینال صعود کند. حضور مربی ایرانی در کنار تیم‌های ورزشی مدت‌هاست به یک سوژه اصلی بدل شده و خیلی از اهالی ورزش و به خصوص والیبالی‌ها معتقدند وقت اعتماد کردن به مربی ایرانی رسیده و عملکرد عطایی در والیبال این حرف را تکمیل می‌کند. البته پس از افتخارآفرینی مربی ایرانی والیبال با تیمش در لیگ ملت‌ها موضوعی که خیلی داغ شد بحث دستمزد این مربی است.


از دیرباز تا به امروز یکی از موضوعات رایج ورزش ایران، بحث تفاوت رقم دستمزد مربیان ایرانی و خارجی بوده است، در واقع فدراسیون‌های ورزشی با مرببان خارجی خود به لحاظ قیمت و نو قرارداد خیلی متفاوت‌تر از مربیان ایرانی عمل می‌کنند. در همین رابطه مصطفی کارخانه پس از صعود تیم ملی به فینال لیگ ملت‌های والیبال مسائلی را مطرح کرد که باعث تعجب همگان شد؛ کارخانه در این رابطه گفت: "تیم ملی با مربی ایرانی هفتم شد و در دوره قبل با مربی خارجی خود که ۲۰، ۳۰ میلیارد هزینه کرد دوازدهم شد. عطایی حقوقش روزی ۱۵۰ هزار تومتن است که از یک کارگر هم کمتر است."


صحبت‌های کارخانه با واکنش‌های زیادی همراه شد؛ اولین واکنش هم از سوی آلکنو سرمربی سابق تیم ملی والیبال کشورمان مطرح شد که اعلام کرد قراردادش این رقم نبوده و فدراسیون والیبال می‌تواند رقم قراردادش را منتشر کرد؛ او همیشه عنوان می‌کرد برای پول به ایران نیامده و این بار هم در واکنش به صحبت‌های کارخانه عنوان کرد برای پول به ایران نیامده بوده است.


حقوق روزی ۱۵۰ هزار تومانی صحت دارد؟!



در این گزارش قصد نداریم در خصوص جزییات قرارداد آلکنو یا واکنش‌های اوصحبت کنیم؛ بلکه هدف اصلی پاسخ دادن به این سوال است که حقوق روزانه ۱۵۰ هزار تومانی سرمربی تیم ملی والیبال صحت دارد یا خیر؟! با یک بررسی اجمالی مشخص می‌شود که پرداخت روزانه ۱۵۰ هزار تومان به تمامی مربیان حاضر در تیم‌های ملی به ازای هر روز حضور در اردو صحت دارد و کلیه مربیان شاغل در تیم‌های ملی این مبلغ را دریافت می‌کنند؛ اما این رقم به معنای حقوق آنها نیست بلکه به عنوان هزینه رفت و آمد به آنها پرداخت می‌شود.


در واقع فدراسیون والیبال معتقد است هیچ گونه قراردادی نباید با سرمربیان تیم‌های ملی بسته شود و این مربیان باید از تیم.های باشگاهی خود منبع درآمد داشته باشند! حضور آنها در تیم‌های ملی افتخاری است و نباید بحث قرارداد و پول به میان بیاید!


این موضوع بارها مورد انتقاد اهالی والیبال قرار گرفته اما هیچ زمان اقدام جدی برای حل آن صورت نگرفته است؛ این در حالی است که فدراسیون والیبال جزو فدراسیون‌هایی است که به لحاظ مالی دغدغه‌های کمتری دارد با این حال چنین سیاستی در این فدراسیون حاکم است. بدون شک همانطور که اعتماد به یک مربی ایرانی جواب داد و ما توانستیم با یک مربی ایرانی به دو موفقیت برسیم آن هم در شرایطی که در تیم والیبال ایران پوست‌اندازی شده است، این نیاز هم وجود دارد که مربیان ایرانی با انگیزه‌تر کار کنند و به جای کسب درآمد از تیم‌های باشگاهی خود، روی تیم ملی متمرکز شوند و دغدغه مسائل مالی هم نداشته باشند.


انتهای پیام/۴۰۵۷/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته