تدوین سند تحول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی
به گزارش گروه سیاست خبرگزاری آنا به نقل از شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، حجتالاسلام موسیپور نماینده ولیفقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، صبح امروز در اولین گردهمایی مدیران استانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در دوره جدید فعالیت این نهاد با درود و سلام به روح پرفتوح شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، به ویژه هفده هزار شهید ترور به دست مزدوران منافق آمریکایی، به صحنههای بیبدیل و ماندگار ایثار و فداکاری ملت ایران در جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: دفاع مقدس تابلوی بی نظیر از همه ارزشهای انسانی، اسلامی و معنوی بود.
وی در ادامه با درود به روان شهیدان علم و فناوری و فرهنگ و تبلیغ و شهدای جبهه مقاومت، افزود: خون مطهر شهدای جبهه مقاومت، طراحی استکبار جهانی را برای از بین بردن حکومت مبتنی بر ولایت و امامت خنثی کرد.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با درود و سلام به روح پاک سردار حاج قاسم سلیمانی گفت: یاد و نام او هنوز دلها را میلرزاند. وقتی کار برای خدا باشد و اخلاص خمیر مایهی اعمال شود، این طور خدا فرد را تجلی میدهد.
موسیپور با تبریک ایام ماه ذی الحجه و اعیاد مبارک این ماه، خاطرنشان کرد: ماه ذی الحجه ماه بسیار پرفضیلتی است؛ ماه قربان، ماه غدیر، ماه مباهله، ماه نزول سوره «هل اتی»، ماه نزول آیه «تطهیر»، ماه مناسک پر رمز و راز حج و مناسبتهای مهم دیگراست.
وی با بیان اینکه دهه اول ماه ذیالحجه دهه بسیار با عظمتی است، تاکید کرد: خداوند به این دهه قسم یاد کرده است؛ «والفجر و لیال عشر» و ما را موظف به ذکر و یاد خودش «وَ یَذْکُرُوا اسْمَ اللَّهِ فی أَیَّامٍ مَعْلُوماتٍ» کرده است. این «ایام معلومات» از حیث ارزش و اهمیت در تراز ماه مبارک رمضان است و پیامبر، عمل خیر در این ایام را ازکی، اعظم و احب دانستهاند و حتی برتر از جهاد در راه خدا.
نماینده مقام معظم رهبری در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اظهار کرد: از خدا بخواهیم به ما حال توجه و تذکر بدهد. همه کامیابیها و پیروزیها در گرو ارتباط با خداست. ارزش هر کس به میزان ارتباط او با خداست. کسانی که مسئولیتی دارند وظیفه سنگینتری در ایجاد ارتباط با خدا و ذکر و یاد پروردگار دارند.
موسیپور با اشاره به اهمیت عنصر زمان در اجابت دعا گفت: امیدوارم از فرصت دههی ولایت و امامت و روز غدیر بهره حداکثری ببریم و توشهای از این موقعیت مهم معنوی برگیریم.
وی با بیان عملکرد شورا در دورهی جدید فعالیت، گفت: هر نهاد و مجموعهای بعد از گذشت زمان، نیاز به بازنگری، آسیبشناسی و ایجاد تحول در ساختار، برنامهها و روشهای خود دارد. بیتردید ساختار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نیازمند تغییر و تحول است و در این مسیر باید نوع مأموریتها با ساختار و سازوکار موجود شورا تناسب و هماهنگی داشته باشد، لذا متناسبسازی ساختار با نوع مأموریت از اهمیت زیادی برخوردار است. برنامههای سال ۱۴۰۱و ساختار پیشنهادی جدید شورا تهیه و در این همایش برای همفکری و بهره مندی از نظرات مدیران ارائه خواهد شد.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بیان کرد: همچنین در این مدت نسخه نخست سند تحول شورا تدوین شد که پس از بحث و بررسی در این همایش و جمع بندی نظرات مدیران دفاتر استانی نهایی میشود.
موسیپور تاکید کرد: طبق قانون، شورای هماهنگی وظیفه سیاستگذاری، برنامهریزی، سازماندهی و راهبری مناسبتها و مراسم را برعهده دارد و جایگاه ما تصدیگری نیست و باید ظرفیتهای مردمی با هماهنگی و انسجام در چارچوب یک برنامه مدون علیه جنگ تبلیغاتی و روانی دشمن وارد میدان شوند و شورا نقش هماهنگ سازی و قرارگاهی داشته باشد.
وی افزود: یکی از موضوعات مهم که همواره بیان شده، مردمیسازی و نقش و مشارکت جدی آحاد مردم در برگزاری مراسم و مناسبتها است. طراوت و تازگی بخشیدن به مناسبتها و مراسم و استفاده از ابتکارات و ایدههای جدید و طرحهای نو باید مورد توجه جدی باشد.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جنگ شناختی دشمن، تصریح کرد: حدود ۷۰ درصد جامعه کنونی، قبل از انقلاب و آن وضعیت فلاکتبار و رژیم منحوس و سالهای سیاه و پر از ظلم و فساد و بیداد را درک نکردهاند و با هجمه سنگین و عملیات تبلیغاتی و روانی مواجه هستند. دشمن با سیاه نماییها، کوچکنمایی پیشرفتها، بزرگنمایی نقاط ضعف و مشکلات و تلاش در ایجاد فضای یاس و نا امیدی با استفاده از فن آوریهای نوین ارتباطی و ابزار هنر، افکار و اندیشهها را هدف قرار داده و راهکار مقابله با این ترفند بدخواهان «جهاد تبیین» است.
موسیپور عنوان کرد: به مقوله تبلیغ و تبلیغات ساده و سطحی نمیتوان پرداخت. تبلیغات علم و هنر است. باید با تشکیل هیئتهای اندیشه ورز با حضور افراد صاحب نظر و اندیشمندان این حوزه، موضوع شناسی و مسئله یابی کرد و ایدهها و طرحهای نو و روشهای جدید ارائه کرد.
وی به مسئله فضای مجازی اشاره کرد و گفت: نوک تیز حملات دشمنان نظام، جنگ تبلیغاتی است و هم افزایی ظرفیتها و جهاد تبیین، راه برون رفت از محاصره تبلیغاتی دشمن است و باید مقابله با عملیات روانی و جنگ رسانهای دشمن، دغدغه جدی همه مسئولان و دستگاههای نظام باشد و لوازم و ضرورتهای آن نیز مورد توجه قرار گیرد. دشمنان ما متحد و منسجم عمل میکنند و اگر ما پراکنده و متفرق عمل کنیم قطعاً نمیتوانیم مقابله مناسب در برابر آرایش آنان داشته باشیم. فضای مجازی میتواند فرصتی باشد در مواجهه با تهدید دشمن و این بستگی به اهتمام ما دارد و باید برای این مسئله برنامهریزی کرد و با جوانان و گروههای مختلف که رسانه دارند ارتباط برقرار و شبکهسازی نمود و در عین حال محتواهای مناسب و کوتاه تولید و در جهت مقابله با سمپاشیهای فضای مجازی ارائه و حضور جدی و فعال در فضای مجازی داشت.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در پایان با بیان اینکه بکارگیری ظرفیت عظیم تشکلهای دینی و هیئتهای مذهبی در مساجد و تکایا و همچنین بهرهمندی از نیروی خلاق جوان بسیار حائز اهمیت است، بر نظم در انجام کار، ایجاد تعامل با سایر دستگاهها، جدیت در انجام مأموریتها، بهره مندی از ظرفیتهای جدید، ارتباط با عناصر تأثیر گذار، استفاده از نخبگان و ایدههای نوین، بهره گیری از ظرفیتهای استانی، انتقال تجربیات و ایدههای جدید خود به سایر همکاران در استانها و شبکه سازی فعال و مؤثر تاکید کرد.
گفتنی است، این همایش به مدت دو روز با حضور نماینده ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد و در این نشست سرلشکر سلامی فرمانده سپاه پاسداران، حجت الاسلام سید اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات و سید محمد حسینی معاون رئیس جمهور به ایراد سخنرانی و ارائه تحلیل پرداختند.
انتهای پیام/۴۱۶۴/
انتهای پیام/