دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 تير 1401 - 11:41
وزیر علوم:

روسای دانشگاه‌ها باید آرامش و آسایش دانشجویان متاهل را فراهم کنند

زلفی‌گل با تاکید بر اینکه، روسای دانشگاه‌ها باید آرامش و آسایش دانشجویان متاهل را فراهم کنند، گفت: دانشجویان به‌خصوص در مقاطع تحصیلی ارشد و دکتری، در سن ازدواج قرار دارند که اگر شرایط حداقلی برای آن‌ها فراهم شود، تشکیل خانواده می‌دهند.
کد خبر : 668582
محمد علی زلفی گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، محمدعلی زلفی‌گل، وزیرعلوم امروز (دوشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۱) در مراسم کلنگ زنی خوابگاه دانشجویان متاهل دانشگاه زنجان افزود: با تاکیدات رهبر معظم انقلاب نسبت به افزایش جمعیت و تصویب قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در مجلس شورای اسلامی، ساخت خوابگاه‌های دانشجویی متاهلین بر عهده دانشگاه‌ها گذاشته شده است.


وی با تاکید بر اینکه، روسای دانشگاه‌ها نیز باید آرامش و آسایش دانشجویان متاهل را فراهم کنند، یادآورشد: دانشجویان به خصوص در مقاطع تحصیلی ارشد و دکتری، در سن ازدواج قرار دارند که اگر شرایط حداقلی برای آن‌ها فراهم شود، تشکیل خانواده می‌دهند. برای حضور با فراغ بال در آزمایشگاه‌ها و محل تحصیل، این دانشجویان نباید در ایام تحصیل دغدغه مسکن داشته باشند.


زلفی‌گل اقدام دانشگاه زنجان را در خصوص ساخت خوابگاه دانشجویی متاهلین ستودنی خواند و ابراز امیدواری کرد، به زودی شاهد افتتاح این خوابگاه و ساخت خوابگاه‌های دیگر متاهلی در کل کشور باشیم.


به گزارش آنا، خوابگاه دانشجویی ورقایی دانشگاه زنجان در زمینی به مساحت ۵۵۰ مترمربع و زیربنای ۲ هزارو ۲۰۰ مترمربع با ۳۸ واحد و پیش‌بینی اعتبار ۱۲ میلیون تومان برای هر مترمربع احداث می‌شود. بهره برداری از خوابگاه ورقایی، بازدید از مجموعه‌های ورزشی و بهداری دانشگاه زنجان، بازدید از تصفیه‌خانه، افتتاح سایت تیراندازی اهداف پروازی، بازدید از مجتمع فناوری و مرکز نوآوری و فناوری کار مشترک و شرکت در جلسه‌ای با حضور مسئولان دانشگاه زنجان از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای سفر یک روزه وزیر علوم به زنجان است.


انتهای پیام/۱۰۴/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته