دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 تير 1401 - 09:55
مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ آزاد اصفهان:

باور به مهدویت نقشی ارزشمند در پیدایش تمدن اسلامی دارد

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: اگر جامعه اسلامی باورمند به حضور مهدی موعود و منجی موعود باشد، اتفاقات بسیار خوبی در زندگی فردی و اجتماعی رقم خواهد خورد و این باور نقش بسیار خوبی در پیدایش تمدن اسلامی خواهد داشت.
کد خبر : 668464
4444

حجت‌الاسلام حسن عارضی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا در نطنز اظهار کرد: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با همکاری دبیرخانه مهدویت دانشگاه آزاد استان اصفهان، طرح ضیافت اندیشه استادان را با موضوع «اصول کار مهدوی» و با تدریس حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد شجاعی به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نطنز برگزار کرد.


وی افزود: در این برنامه قریب ۵۰ نفر از اعضای هیئت‌علمی واحدهای دانشگاهی استان شرکت کردند. ضیافت اندیشه یکی از برنامه‌های دائمی نهاد است که فرصت ارتباط هر چه مطلوب‌تر با استادان را برای نهاد فراهم می‌کند و موضوعات به روز در این ضیافت‌ها مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرند.


عارضی با اشاره به موضوع طرح ضیافت سال ۱۴۰۱ و با توجه به رسالت دانشگاه در این خصوص گفت: نهاد نمایندگی رهبری در راستای رسالت خود و دانشگاه، موضوع مهدویت را در دستور کار قرار داد. در این ضیافت با توجه به موضوعات و مباحث مطروحه استادان قادر خواهند بود جریان سازی در خصوص موضوع مهدویت را در دانشگاه به نحو مطلوب به انجام برسانند، چراکه موضوعات کلیدی اساسی و مهم در این دوره، مطرح و تدریس شد.


مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با بیان اثرات باور به وجود منجی و مهدویت و نیز تأثیر آن در شکل‌گیری تمدن اسلامی اظهار کرد: در حوزه تمدن اسلامی، یکی از موضوعاتی که می‌تواند به شکل‌گیری هرچه بهتر آن کمک کند، باور به وجود منجی و باور به مهدویت است، آنچه باید امروز اتفاق بیفتد این است که ما آثار و ارزش‌های این باور را تبیین کنیم. اگر جامعه اسلامی باورمند به حضور مهدی موعود و منجی موعود باشد، اتفاقات بسیار خوبی در زندگی فردی و اجتماعی رقم خواهد خورد و این باور نقش بسیار خوبی در پیدایش تمدن اسلامی خواهد داشت.


عارضی با تأکید بر لزوم ایجاد جریان فکری همگانی در دانشگاه‌ها در خصوص مهدویت بیان کرد: این پیش‌فرض و این زمینه باعث شد که لزوم تدریس اصول مهدویت برای ایجاد جریان در دانشگاه‌ها در دستور کار قرار گیرد تا استادان با شرکت در این دوره قادر باشند اثر مثبت بر دانشجویان و جریان فکری آنان داشته باشند و نقش معلمی خود را به نحو احسن ایفا کنند.


انتهای پیام/۴۱۲۹/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته