دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 تير 1401 - 16:06

تولید انواع فنر در کارگاه فنرسازی

در ابتدایی ترین تعریف، فنرها تجهیزاتی هستند که انرژی پتانسیل مکانیکی را ذخیره می کنند. بسیار رایج بوده و تقریباً در هر صنعتی یافت می شوند. فنرها در شکل و ابعاد متفاوت و با مواد مختلف که ماده پرکاربرد در ساخت فنر فولادفنر و بعد از آن فلزات غیرآهنی مثل تیتانیوم و یا بریلیوم کاپر است، تولید و روانه بازار می شوند. در اینجا می خواهیم در مورد تولید فنر، چند نوع اصلی و مختلف فنر و کاربردهای آنها صحبت کنیم.
کد خبر : 668420
رپرتاژ


به گزارش خبرگزاری آنا، در ابتدایی ترین تعریف، فنرها تجهیزاتی هستند که انرژی پتانسیل مکانیکی را ذخیره می کنند. بسیار رایج بوده و تقریباً در هر صنعتی یافت می شوند. فنرها در شکل و ابعاد متفاوت و با مواد مختلف که ماده پرکاربرد در ساخت فنر فولادفنر و بعد از آن فلزات غیرآهنی مثل تیتانیوم و یا بریلیوم کاپر است، تولید و روانه بازار می شوند. در اینجا می خواهیم در مورد تولید فنر، چند نوع اصلی و مختلف فنر و کاربردهای آنها صحبت کنیم.


فنرها کجا و چگونه ساخته می شوند؟


فنرها در همه جا هستند. از تشک و محصولات مصرفی گرفته تا ماشین آلات صنعتی. این دستگاه های سیم پیچ، انرژی مکانیکی را ذخیره می کنند و کشش و فشرده سازی را در کاربردهای مختلف می سازند. شاید بدانید که فنر چیست اما با ساخت شکل فنرها و متریال به کار رفته در آنها آشنایی نخواهید داشت.


فرآیند تولید فنرها نسبتاً ساده است. با برخی تغییرات بر اساس نوع فنر ساخته می شوند. در ابتدایی ترین نوع خود، فنرها از طریق فرآیند سیم پیچی، عملیات حرارتی، سنگ زنی، پوشش دهی و تکمیل تولید می شوند. تمامی مراحل در کارگاه های فنرسازی انجام می شود. فنرها از انواع مختلف فلزات ساخته می شوند که به صورت سیم سیمی پیکربندی شده اند. سه دسته اصلی فلزات شامل: کربن بالا، آلیاژهای فولادی و فولاد ضد زنگ است.


کارگاه فنرسازی


گروه صنعتی آسیا در ابتدا با نام فنرسازی و واشرسازی آسیا در سال 1365 فعالیت خود را در کارگاهی کوچک آغاز نمود و امروزه با کسب بیش از سی سال تجربه در امر مشاوره، طراحی و ساخت انواع فنر (فنر فشاری، فنر کوپلینگ، فنر حلزونی، فنر کششی)، واشر آلات، قطعات صنعتی، قطعات لاستیکی و ارائه انواع فرآورده های نسوز در صدد آن است که با پیشرفته ترین و مدرن ترین ماشین آلات روز، محصولات خود را با کیفیت بالا به بازار عرضه نماید. لازم به ذکر است که محصولات گروه فنر سازی آسیا از مواد درجه یک بوده و از این حیث نامی آشنا در صنعت کشور است. همچنین این گروه مفتخر به همکاری با پتروشیمی، ذوب آهن و جهاد نصر است.


ساخت و طراحی انواع فنر در کارگاه فنرسازی


فنرها را می توان بر اساس نحوه ساخت آنها طبقه بندی کرد. احتمالا اولین فنری که به ذهن اکثر مردم می رسد، یک فنر فلزی است که به فنر مارپیچ نیز معروف است. با این حال، بسیاری از انواع دیگر وجود دارد. حتی یک نوار الاستیک را می توان به عنوان فنر با نرخ متغیر در نظر گرفت، زیرا انرژی مکانیکی را ذخیره می کند.



  • فنر فشاری


فنر فشاری وظیفه ی خود را با فشرده شدن یا اعمال نیرو به هر دو طرف فنر انجام میدهند و همچنین میتوان فنرهای فشاری را در سایزها و ضخامت هایی که مشتری سفارش میدهد، تولید می شوند.



  • فنر کششی


وظیفه ی خود را با تحت کشش قرار گرفتن و یا اعمال نیرو به هر دو طرف فنر انجام میدهد.



  • فنر پیچشی


در فنر پیچشی سیم فولادی نه جمع میشود و نه خم میشود بلکه در خود می پیچد. به این صورت که هنگام مواجهه با نیرو، میله پیچشی در خود پیچ خورده (پیچش آنها جمع تر میشود) و رفتار یک فنر را از خود نشان میدهد.



  • فنر شاخکی


به صورت مفتولی هستند و در اصل با شاخک ساده و بدون خم مورد استفاده قرار میگیرند. مصارف زیادی دارند، در صنایع قفل سازی و ابزار یراق و تولید انواع گیره های صنعتی و تزیینی و انواع گل سر مورد استفاده قرار میگیرند.



  • فنر مارپیچی


فنر تسمه ای حلزونی (لوله ای) یکی از انواع رایج آن سیمی است که حول یک شکل استوانه ای یا مخروطی پیچیده شده و صعود میکند. قطر و ارتفاع حلقه، قدرت و مقاومت فنر را تعیین میکند. افزایش قطر میله، باعث افزایش قدرت فنر میگردد. در حالیکه افزایش طول آن باعث افزایش انعطاف پذیری خواهد شد.


واشر سیلیکونی نسوز



  • واشر سیلیکونی نسوز



گروه صنعتی آسیا تولیدکننده انواع واشر های صنعتی مانند: واشر های نسوز، واشرهای تسمه ای، واشر سیلیکونی نسوز ، واشرآلات استیل و سایر مدل های صنعتی طبق سفارش مشتری می باشد.فنر سازی آسیا تولید کننده انواع فنر در مدل های مختلف ، خرید فنر با بهترین کیفیت فولاد فنر از آسیا فنر


آسیا فنر و تولید فنر


فنرها یکی از ساده ‌ترین ماشین‌ها هستند، اما نقش بسیار زیادی در دنیای مدرن امروز آن هم با تنوع ‌های فراوان برای هر نوع کاربرد دارند. دانستن اینکه چگونه این دستگاه ها کجا و با چه مواد و چه مراحلی ساخته می شوند و اینکه بسته به نوع فنری که کسی به دنبال ساخت آن است چقدر می تواند متفاوت باشد، بسیار جالب است. اگر به دنبال سازنده ای برای طراحی فنر منحصر به فرد خود هستید، تیم آسیا فنر اینجاست تا به شما کمک کند.


دارای متخصصین مجرب این کار و دستگاه های به روز در زمینه تولید فنر است که امکان طراحی و ساخت فنرهای مکانیکی برای طیف وسیعی از صنایع و کاربردها را می دهد. از کاربردهای خودرو و کشاورزی گرفته تا تولید صنعتی و مخابرات، آسیا فنر می تواند نیازهای شما را برآورده کند.



انتهای پیام/ ر



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته