دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 اسفند 1393 - 16:41
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز:

پزشکان نباید داروهای گران قیمت را تجویز کنند!

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز عنوان کرد: پزشکان نباید در تشخیص خود برای درمان از داروهای گران قیمت استفاده کنند.
کد خبر : 6681

به گزارش گروه اجتماعی آنا، دکتر جلال غفارزاده در حاشیه برگزاری اجلاس معاونان درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، گفت: در حال حاضر طرح تحول سلامت به نقطه‌ای رسیده است که باید بسته دستورالعمل‌های بالینی تشخیص درمانی به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ابلاغ شود.


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود: باید پزشکان بتوانند با تشخیص مناسب بار مالی تشخیص درمانی را برای بیمار و دولت کاهش دهند تا در اعتبارات منابع طرح تحول سلامت هم صرفه جویی شود.


دکتر غفارزاده تاکید کرد: پزشکان نباید در تشخیص خود برای درمان از داروهای گران قیمت استفاده کنند.


وی در ادامه، بر نظارت سیستماتیک مدیریت به منظور افزایش میزان رضایتمندی در گیرندگان و ارائه دهندگان خدمات درمانی تاکید کرد و گفت: لازم است سامانه‌ای به صورت آنلاین برای انتقال پشنهادات و نظرات پزشکان و پرستاران به مدیران بالادستی به طور مجزا ایجاد شود و این سامانه به طور مرتب توسط مدیران بررسی شود.


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز همچنین بر تقویت و پر رنگ‌تر شدن نقش موثر پزشکان مقیم در درمان و بخصوص در اورژانس بیمارستان‌ها تاکید کرد.


وی در پایان با بیان اینکه پرسنل درمانی توانسته‌اند مطالبات گذشته خود را با اجرای طرح تحول سلامت دریافت کنند، افزود: امید است با اجرای بسته پرداخت مبتنی بر عملکرد بیمارستان‌ها، میزان رضایتمندی در گروه‌های پزشکی اعم از پزشکان و پرستاران بیشتر شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته