دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 بهمن 1394 - 12:03

زلزله سیاسی در کابینه اولاند؛ نخست‌وزیر سابق، وزیر امور خارجه شد

رئیس‌جمهوری فرانسه تغییرات مهمی را در کابینه خود ایجاد کرده است که گفته می‌شود انگیزه اصلی آن، کسب محبوبیت مردمی در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری در این کشور است.
کد خبر : 66744

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از وب‌سایت فرانس 24، فرانسوا اولاند، دیروز (پنج‌شنبه) ژان مارک آیرالت را به عنوان وزیر امور خارجه جدید این کشور منصوب کرد.


آیرالت 66 ساله، جایگزین لوران فابیوس خواهد شد که روز چهارشنبه پس از منصوب شدن به سمت رئیس شورای قانون اساسی فرانسه از سیاست خداحافظی کرد.


آیرالت که فردی نزدیک به اولاند محسوب می‌شود در فاصله سال‌های 2012 تا 2014 به عنوان اولین نخست‌وزیر دولت اولاند ایفای نقش کرده بود.


آیرالت به سیاستمداری با تجربه و خونسرد معروف است، اما تجربه نداشتن در زمینه دیپلماتیک با توجه به رویارویی وی با پرونده‌های مختلفی همچون سوریه، لیبی و ایران سوالاتی را در خصوص انتصاب وی به این پست ایجاد خواهد کرد.


با وجود این، تسلط آیرالت به زبان آلمانی، می‌تواند به وی در تعامل با برلین و مسائل مختلف مطرح در اتحادیه اروپا نظیر بحران مهاجران و خروج احتمالی بریتانیا از اتحادیه اروپا کمک کند.


اولاند همچنین، امانوئله کوزه، رئیس حزب سبز فرانسه را به سمت وزیر مسکن منصوب کرده که از نظر تحلیلگران تلاشی از سوی وی برای تقویت محبوبیت مردمی در آستانه انتخابات سال آینده ریاست جمهوری تحلیل شده است.


باربارا پامپیلی و ژان وینسنت پلاسه، دو تن از نمایندگان احزاب مخالف نیز به عنوان وزیران مشاور کشور به کابینه اولاند پیوسته‌اند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب