دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 بهمن 1394 - 13:16

رقیب تازه نفس اولاند در انتخابات 2017 از راه رسید

اعلام نامزدی یک شخصیت چپگرا برای انتخابات ریاست جمهوری 2017 فرانسه احتمالا موجب ریزش آرای فرانسوا اولاند خواهد شد.
کد خبر : 66683

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا به نقل از رویترز، ژان لوک ملنچون، چهره چپگرای فرانسوی گفت، سال آینده بار دیگر در انتخابات ریاست جمهوری این کشور شرکت خواهد کرد. این اقدام می تواند شانس فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری سوسیالیست فعلی فرانسه برای پیروزی مجدد در انتخابات را کاهش دهد.


ملنچون، نماینده سابق پارلمان فرانسه، در دوره نخست انتخابات ریاست جمهوری سال 2012 فرانسه موفق شد به پشتوانه کمونیست ها 11.1 درصد آرا را به خود اختصاص دهد.


اتحادیه جبهه چپ ملون از انتخابات 2012 به این طرف نتوانسته موفقیتی در انتخابات محلی به دست آورد، اما نامزدی این شخصیت چپگرای 64 ساله می تواند موجب ریزش آرای اولاند شود.


ملنچون در ویدئویی که در سایت اینترنتی خود منتشر کرد اعلام کرد: «من نامزدی خود را برای (انتخابات ریاست جمهوری) سال 2017 اعلا می کنم...این انتخابات می تواند شانسی برای مردم باشد. این فرصتی است برای اینکه به صورت مسالمت آمیز و دموکراتیک سیستم غیرعادلانه و ظالمانه ای را که کشور و قاره مان در آن فرو رفته تغییر دهیم.»


ملنچون این بار با کمونیست ها متحد نشده و مشخص نیست که چگونه می خواهد هزینه رقابت های انتخاباتی اش را تامین کند، اما صرف اعلام نامزدی وی خبری بد برای اولاند محسوب می شود.


انتظار می رود اولاند در تلاش برای بازسازی تیمش برای انتخابات ریاست جمهوری سال 2017، روز پنجشنبه تغییراتی را در دولت خود ایجاد کند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته