دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 تير 1401 - 16:29
سعیدی در گفت‌وگو با آنا:

گسترش ارتباط با همسایگان از مهم‌ترین دستاودهای دولت است

عضو کمیسیون کشاورزی گفت: نتیجه گسترش ارتباط با همسایگان را هم مرزنشینان می بینند و هم در اقتصاد ملی بسیار اثر گذار است.
کد خبر : 666790
معین الدین سعیدی

معین الدین سعیدی عضو کمیسیون کشاورزی در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاست خبرگزاری آنا، درمورد عملکرد دولت سیزدهم در یکسالگی خود اظهار داشت: معتقدم دولت دستاورد خوبی داشته است که به طور مشخص می توان به موضوع کنترول بیماری کرونا اشاره داشت، البته بخش از این موضوع به دلیل شرایط بین المللی است، چراکه در دنیا هم بیماری کرونا تا حد زیادی کنترول شده است.


او با بیان اینکه ورود به موقع رئیس جمهور در موضوع واکسن کرونا بسیار در کنترول این بیماری اثرگذار بوده است، تصریح کرد: یکی دیگر از رویکرد های بسیار مثبت دولت تقویت ارتقای سطح روابط با کشور های همسایه است، دولت به جای اینکه صرفاً اتکا به کشور های غربی داشته باشد گسترش روابط با همسایگان را در دستور کار قرار داده است.


عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: نتیجه گسترش ارتباط با همسایگان را هم مرزنشینان می بینند و هم در اقتصاد ملی بسیار اثر گذار است، چرا که می تواند دریچه و منفذی برای دور زدن تحریم ها باشد، همچنین دولت و رئیس جمهور موضوع سفر های استانی را در دستور کار قرار داده اند که واقعاً پدیده بسیار مبارکی است که تا کنون اثرگذاری مثبت خود را نشان داده است.


سعیدی با بیان اینکه عدم انسجام در تیم اقتصادی دولت یکی از نقاط ضعف دولت محسوب می شود، بیان داشت: در موضوع مردمی سازی یارانه که حذف ارز ترجیحی یک ضرورت بسیار مهم بود، در عمل شاهد بودیم مصوبه مجلس شورای اسلامی برای ایجاد ساز و کار کالابرگ کالاهای اساسی با قیمت شهریور ۱۴۰۰ اجرا نشد و دولت روی به پرداخت یارانه معیشتی آورد که این مسئله خودش منجر به افزایش پایه پولی و در نهایت تورم افسار گسیخته می شود.


او درمورد انتقاد برخی اقتصاددانان حامی دولت سابق به عملکرد دولت رئیسی گفت: نمی خواهم نیت خوانی کنم، اما از این افراد می پرسم که دستاورد های دولت قبل چیست؟ دولت قبل هیچگونه دستاورد قابل ملاحضه ای تا کنون نداشته است، علی رقم اینکه همه ارکان نظام را برای مذاکرات و برجام هماهنگ کردند که در نتیجه هیچ اتفاقی رخ نداد، اما منصفانه نیست که هر اقتصاددانی را به دلیل حمایت از دولت قبل نادیده گرفت.


عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت آقای رئیسی باید از همه ظرفیت های کشور خصوصاً در حوزه مشاوره های اقتصادی استفاده لازم را ببرد، تا بتواند بر چالش های پیش روی کشور مقابله کند، اگر عدم انسجام در تیم اقتصادی دولت ادامه پیدا کند قطعاً ما روز های بسیار سخت دیگری هم خواهیم داشتف اما در صورتی که هماهنگی لازم به وجود بیاید ما قطعاً می توانیم بر مشکلات فائق شویم.


انتهای پیام/۴۰۱۳/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته