دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 تير 1401 - 12:41
یک کارشناس شهری در گفت‌وگو با آنا؛

شهرداری چه اقداماتی باید در حوزه پارکینگ‌سازی انجام دهد؟

ناصر یارمحمدیان گفت: یکی از دلایل ازدحام در سطح شهر تهران پارک حاشیه‌ای است و پارکینگ‌ها باید در جایی احداث شوند تا باعث شلوغی و ازدحام در سطح شهر نشود.
کد خبر : 666733
پارکینگ طبقاتی

ناصر یارمحمدیان کارشناس شهری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه جامعه خبرگزاری آنا، درباره اقدامات شهرداری در بحث پارکینگ‌سازی اظهار کرد:در بحث پارکینگ‌سازی و احداث، پارکینگ باید در مکانی احداث شود که باعث ازدحام، شلوغی و پارک حاشیه‌ای نشود.


وی درباره پارک حاشیه‌ای که یکحی از دلایل ازداحم و شلوغی در سطح شهر است گفت: یکی از دلایل ازدحام در سطح شهر تهران پارک حاشیه‌ای است.


این کارشناس شهری در خصوص مکان‌یابی و جایابی برای احداث پارکینگ‌ها افزود: نکته مهم در بحث احداث پارکینگ‌ها مکان‌یابی و جایابی است، یعنی اینکه پارکینگ‌هایی که قرار است احداث شوند در مکانی احداث شود که ازدحام و شلوغی کمتری به بار آورد.


یارمحمدیان در ادامه درباره عوارض‌هایی که شهرداری از مردم اخذ می‌کند بیان کرد: عوارضی که شهرداری از مردم اخذ می‌کند هیچ کدام صرف مخارج پارکینگ‌ها نمی‌شود.


وی با اشاره به این‌که تنها تجیز و تکمیل کردن ناوگان‌ها نمی‌تواند به کاهش ترافیک و ازدحام کمک کند خاطرنشان کرد: تنها تجهیز و تکمیل ناوگان حمل و نقل عمومی نمی‌تواند کمکی به کاهش ترافیک و ازدحام کند.


این کارشناس شهری درپاسخ به این سوال که آیا احداث خط ویژه می‌تواند به کاهش ترافکی در سطح شهر کمک کند گفت: از نظر بنده تنها احداث خط ویژه نمی‌تواند مشکل ترافیک و ازدحام را حل کند بلکه با احداث خط ویژه مسیر برای ماشین‌های شخصی کوچک‌تر شده و باعث می‌شود تا ترافیک و شلوغی ایجاد شود.


انتهای پیام/۱۲۰/ 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته