استخدام کارشناس پشتیبانی شبکه یا برون سپاری آن
به گزارش خبرگزاری آنا حتما دیده اید که برخی از مجموعه ها برای پشتیبانی شبکه خود از کارشناس تمام وقت و در استخدام مجموعه استفاده می کنند اما برخی از مجموعه های دیگر خدمات پشتیبانی شبکه را برون سپاری کرده اند و این سوال برای شما ایجاد شده است که کدام نوع از خدمات پشتیبانی شبکه می تواند برای مجموعه من بهتر باشد؟
تجربه کاری در پشتیبانی شبکه
اولین موضوعی که تاثیر بسیار زیادی در کیفیت خدمات پشتیبانی شبکه دارد تجربه کارشناس شبکه مربوطه است، اگر با متخصصین پشتیبانی شبکه به صورت برون سپاری و قراردادی فعالیت بکنید، کارشناس پشتیبانی شبکه می تواند به طور همزمان به شرکت های مختلفی سرویس پشتیبانی شبکه ارائه کند و این موضوع باعث می شود تا تجربه ایشان نسبت فردی که به طور تمام وقت تنها در یک مجموعه فعالیت می کند بسیار بیشتر باشند و مشکلات مختلفی را تجربه کند، در نتیجه از تجربیاتی که در مجموعه های دیگر بدست می آورد می تواند در مجموعه مورد نظر شما هم استفاده کند و شما کیفیت بالاتری از سرویس پشتیبانی شبکه شاهد هستید
دسترسی به کارشناس پشتیبانی شبکه
بسیاری از کارفرمایانی که تمایل به استخدام کارشناس پشتیبانی شبکه دارند تنها به دلیل دسترسی همیشگی و در لحظه به کارشناس، اقدام به استخدام ایشان به صورت تمام وقت می کنند اما این موضوع در باطن اشتباه است و بیشتر از هر موضوعی به نوع اخلاقیات و تعهد کارشناس پشتیبانی شبکه بر میگردد. چرا که کارشناس پشتیبانی شبکه ای که همیشه در مجموعه شما حضور داشته باشد هم می تواند مشکلی که به طور استاندارد می تواند در 15 دقیقه رفع شود را در 2 ساعت برطرف کند و از طرفی دیگر کارشناسی که در مجموعه حضور ندارد می توان مشکل مورد نظر را در همان 15 دقیقه به صورت ریموت بر طرف کند.
در کنار این موضوع علم و تجربه کارشناس پشتیبانی شبکه در جلوگیری از وقوع مشکلات مختلف تاثیر بسیار زیادی دارد و ایشان وظیفه دارد با ایجاد بستر استاندارد و درست پشتیبانی شبکه تدابیری را انجا دهند که مشکلات شبکه پیش از وقوع برطرف شوند و مشکلات دیگری که ممکن است پیش بیاید در کوتاه ترین زمان ممکن برطرف شوند و دیگر اهمیتی ندارد که کارشناس پشتیبانی شبکه به صورت ریموت و از راه دور آن را رفع می کند و یا به صورت حضوری نسبت به رفع آن اقدام می کند.
هزینه پشتیبانی شبکه تمام وقت و برون سپاری شده
یکی از مهم مواردی که مجموعه ها به سراغ برون سپاری خدمات مختلف می روند کاهش هزینه های مجموعه است ولی این کاهش هزینه نباید به گونه ای باشند تا کیفیت خدمات را کاهش دهد. حتی می تواند با برون سپاری در کنار کاهش هزینه افزایش کیفیت را هم شاهد بود!
شما زمانی که یک کارشناس پشتیبانی شبکه را استخدام می کنید ایشان به صورت تمام وقت در اختیار مجموعه است و حتی زمانی که کاری برای انجام شدن وجود نداشته باشد شما بابت حضور کارشناس مورد نظر هزینه پرداخت می کنید. این در حالی است که در برون سپاری خدمات پشتیبانی شبکه شما نسبت به نیاز خود برای سرویس پشتیبانی شبکه هزینه پرداخت می کنید و در نتیجه هزینه شما حداقل به نصب هزینه کارشناس تمام وقت کاهش پیدا می کند.
سرعت رفع مشکلات
یکی از مهم ترین تفاوت های پشتیبانی شبکه تمام وقت و برون سپاری شده در سرعت رفع مشکلات شبکه است، به این صورت که اگر کارشناس پشتیبانی شبکه استخدام شده زمان آزاد داشته باشد و یا حتی نداشته باشد، فقط درگیر پروژه مجموعه مورد نظر است و میتواند زمان بیش از حدی را بدون در نظر گرفتن سرعت صرف رفع مشکل بکند اما کارشناس پشتیبانی شبکه ای که به صورت برون سپاری در حال فعالیت است بدلیل اینکه تماس ها، زمان و مشکلات یکی از پروژه ها می تواند بر روی کیفیت سرویس دهی به مجموعه های دیگر تاثیر بگذارد تمام تلاش خود را می کند که مشکلات را در کوتاه ترین زمان ممکن برطرف کند
همچنین کارشناس پشتیبانی شبکه استخدامی بدلیل اینکه در مجموعه حاظر هست و در حال انجام یک فعالیت است بیشتر به چشم می آید و افراد مختلف فکر می کنند که کارشناس مورد نظر در حال انجام کار مهمی است و در برخی موارد دیدن این موضوع باعث می شود تا مشکلات خود را کمتر پیگیری بکنند و وظایفشان به تاخیر می افتد. از طرفی دیگر کارشناس پشتیبانی شبکه نیز می تواند از این موضوع سو استفاده کند و بگوید که در حال انجام کار مهم دیگر برای مجموعه است!
عدم یکنواختی کار برای پشتیبانی شبکه برون سپاری شده
تمام افرادی که به صورت تمام وقت در مجموعه ای در حال فعالیت هستند با یکنواختی کار و در نتیجه با کاهش کارایی مواجه می شوند، این موضوع برای کارمندان پشتیبانی شبکه نیز صادق است و سرعت کار آن ها به مرور زمان کاهش پیدا می کند اما افرادی که با چند مجموعه به صورت همزمان در حال فعالیت هستند با چنین مشکلی بسیار کمتر مواجه هستند و تنوع کار در پروژه های آن ها وجود دارد، در نتیجه سرعت و هیجان در کار آن ها وجود دارد و تمرکز بیشتری بر روی رفع مشکلات و جلوگیری از بروز آن ها دارند.
کار تیمی در پشتیبانی شبکه برون سپاری شده
اکثر مجموعه هایی که به صورت برون سپاری و با عقد قرارداد پشتیبانی شبکه نسبت به ارائه سرویس خدمات پشتیبانی شبکه اقدام می کنند از یک تیم قوی تشکیل شده اند و در مواقع مختلف از تخصص هر یک از اعضای تیم استفاده می شود. به طور پیش فرض وقتی یک مجموعه خدمات پشتیبانی شبکه را برون سپاری می کند، یک یا دو نفر مسئولیت آن را بر عهده میگیرند اما در مواقعی که برخی مشکلات خاص و تخصصی اتفاق می افتد این افراد نتوانند آن را برطرف کنند از کمک اعضای دیگر تیم استفاده می کنند.
اما در خدمات پشتیبانی تمام وقت و اسختدامی چنین موضوعی وجود ندارد و یک فرد به تنهایی باید تمامی موارد را برطرف کند و در مواقع خاص و مهم که نتواند مشکل را برطرف کند زمان خیلی بیشتری نسبت به یک تیم تخصصی نیاز است تا مشکل مربوطه برطرف شود.
پشتیبانی شبکه برون سپاری و دلایل اهمیت آن
از مقاله بالا اهمیت استفاده از خدمات پشتیبانی شبکه به صورت برون سپاری و قراردادی نسبت به نوع استخدامی و تمام وقت بیان شد و شما پس از مطالعه آن می توانید دلایل این روش را به خوبی درک کنید و برای پیشبرد پشتیبانی شبکه مجموعه خود اقدامات لازم را انجام دهید.
منبع: شرکت پشتیبانی شبکه آی تی پشتیبان
https://itposhtiban.com/%D9%BE%D8%B4%D8%AA%DB%8C%D8%A8%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%B4%D8%A8%DA%A9%D9%87/
انتهای پیام/ ر
انتهای پیام/