دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 بهمن 1394 - 10:23
خبرنگاران آنا روایت می‌کنند:

متن و حاشیه جشن سی و هفتم؛ ازگرفتن عکس یادگاری با "عماد" تا حضور تفنگداران آمریکایی در تهران و قم

راهپیمایی 22 بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی از ساعت 9 صبح امروز ـ پنج‌شنبه ـ همزمان در تهران و سراسر کشور آغاز شد.
کد خبر : 66638

به گزارش خبرنگاران سیاسی خبرگزاری آنا، از دقایق اولیه صبح امروز، مردم تهران با وجود سرمای هوا، از مسیرهای ده‌گانه به سمت میدان آزادی راهی شدند تا بار دیگر سالگرد پیروزی انقلاب را به جشن بنشینند و برای سی و هفتمین بار با آرمان‌های انقلاب اسلامی تجدید پیمان کنند.


شعار «همدلی و همزبانی؛ دولت و ملت» به عنوان شعار سال که از سوی رهبر معظم انقلاب در فروردین 94 انتخاب گردید، بر پلاکاردهای مختلف در دست مردم خودنمایی می‌کرد.


شعارهای انتخاباتی نیز از دیگر موضوعاتی است که در دست‌نوشته‌ها و پلاکاردهای در دست راهپیمایان دیده می‌شد.


شعارهای ضدآمریکایی، جملات حضرت امام(ره) و رهبر انقلاب مبنی بر بی‌‌اعتمادی به آمریکا و مراقبت از نفوذ بیگانگان هم دستمایه شعارها و دست‌نوشته‌ها بود.


راهپیمایی امسال را بیش از 5 هزار و 200 خبرنگار،‌ عکاس و تصویربردار پوشش دادند. 2 هزار خبرنگار، عکاس و عوامل تصویربرداری داخلی و 280 خبرنگار خارجی در تهران و 3 هزار خبرنگار، عکاس و عوامل تصویربرداری خارجی در شهرستان‌ها حضور داشتند.


به گزارش خبرنگار آنا، حضور سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه از دقایق اولیه صبح، توجه راهپیمایان تهرانی و خبرنگاران را به خود جلب کرد.



تبلیغات نامزدهای انتخابات خبرگان رهبری از جمله حواشی راهپیمایی امروز است. زمان تبلیغات انتخابات دهمین دوره مجلس خبرگان رهبری از امروز ـ 22 بهمن ـ آغاز شده است و بر این مبنا تبلیغات برخی داوطلبان انتخاباتی مجلس خبرگان رهبری نیز در طول مسیرهای منتهی به میدان آزادی بین مردم توزیع می‌شد.


در عین حال، بامداد امروز کلیه بنرهای فهرست خبرگان ٩٤، که حاوی تصویر رهبر انقلاب، آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی و رئیس‌جمهوری بود، از مسیرهای راهپیمایی ٢٢ بهمن جمع‌آوری شد. در این بنرها بدون انتشار اسامی کاندیداها بر اصل شرکت در انتخابات با استفاده از آیات قران و تصاویر شخصیت‌های نظام تأکید شده بود. دو تن از شخصیت‌هایی که در این بنرها تصویر آنان دیده می‌شد، کاندیدای انتخابات خبرگان پنجم هستند؛ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و دکتر حسن روحانی.



این در حالی بود که تبلیغات پوسترهای زرد رنگ برخی فهرست‌های منسوب به طیف اصولگرایی در راهپیمایی 22 بهمن خودنمایی می‌کرد.


اما از دیگر نکات راهپیمایی امسال، حضور شخصیت‌های نظام و چهره‌های سیاسی بود که مانند همه سال‌های گذشته، در راهپیمایی امروز، پررنگ بود.


آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ساعت اولیه آغاز راهپیمایی 22 بهمن به خیلی راهپیمایان پیوست.



آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی رئیس قوه قضائیه نیز در این راهپیمایی حضور یافت.


دکتر حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نیز به همراه با مردم، در این راهپیمایی حضور یافت.


حجج اسلام سید مجتبی و سید میثم خامنه‌ای فرزندان رهبر معظم انقلاب و یاسر هاشمی فرزند آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نیز با حضور در راهپیمایی 22 بهمن، به خیل عظیم مردم پیوستند.



اسحاق جهانگیری، محمد نهاوندیان، علی ربیعی و قاضی‌زاده هاشمی نیز از جمله دولتی‌هایی بودند که در راهپیمایی 22 بهمن حضور یافتند.


از دیگر شخصیت‌های حاضر در مراسم امروز، می‌توان به سردار سرتیپ حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی، محمدرضا عارف،‌غلامعلی حدادعادل، حجت‌الاسلام علی فلاحیان، حسن غفوری‌فرد، اسدالله بادامچیان، الیاس نادران و مرضیه وحیددستجردی، سردار وحید وزیر دفاع دولت احمدی‌نژاد و محسن اسماعیلی حقوقدان شورای نگهبان اشاره کرد.


عباس عراقچی از مذاکره‌کنندگان کشورمان در مذاکرات با 1+5 نیز در راهپیمایی امروز حضور یافت.


غرفه رویان و شرکت بن‌یاخته نیز با برقراری غرفه در جنب وزارت کار، پذیرای راهپیمایان بودند.


تفنگداران آمریکایی در تهران و قم


تفنگداران آمریکایی در تهران


تفنگداران آمریکایی در قم


در حاشیه راهپیمایی امروز و در حوالی میدان انقلاب، برخی جوانان تهرانی با پوشیدن لباس‌های تفنگداران آمریکایی و نشستن بر کف یک قایق، صحنه دستگیری متجاوزان آمریکایی را بازسازی کردند. بازسازی این صحنه‌ها، اتفاقی بود که در راهپیمایی امروز مردم قم نیز صورت گرفته است.


راهپیمایان تهرانی همچنین برای اعلام انزجار، از روی پرچم‌های آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس که در برخی نقاط بر کف خیابان پهن شده بود، حرکت می‌کردند. برخی راهپیمایان نیز پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آن نوشته بود: «تا 25 سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود ندارد».


هیات‌هایی از حزب‌الله لبنان و همچنین یهودیان ضدتروریسم نیز در جمع راهپیمایان تهرانی حضور یافتند.


کفن‌پوشان در تهران: آماده اعزام به سوریه و عراق هستیم


پای ماجرای اعدام شیخ نمر باقر النمر روحانی انقلابی و شیعه عربستانی، نیز در راهپیمایی امسال به میان آمد. برخی راهپیمایان شعار مرگ بر آل‌سعود سرمی‌دادند. اعلام انزجار از ظلم به شیعیان نیجریه و حمایت از رهبر شیعیان این کشور نیز از دیگر موضوعات مورد توجه راهپیمایان تهرانی بود.


همچنین بعضی راهپیمایان که کفن‌پوش به مراسم 22 بهمن آمده بودند، اعلام کردند حاضرند به سوریه و عراق اعزام شوند و با داعش بجنگند.


بزرگ‌ترین و متنوع‌ترین غرفه شهرداری تهران نیز در راهپیمایی امروز حاوی شعار «اجازه نفوذ نمی‌دهیم»‌ بود که در نزدیکی میدان آزادی برپا شده بود.


قسمتی از این غرفه به تهیه عکس شخصی و یا دسته‌جمعی با پس زمینه مخالفت با نفوذ اختصاص داده شده بود. همچنین در بخش دیگر سنگ‌های مختص به شعارهای انقلابی که در معرض دید راهپیمانان گذاشته شده و از شهروندان خواسته می‌شد نظرات خود را درباره بهره‌گیری کشور از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای و ابعاد انقلاب اسلامی، ثبت کنند.


در دیگر بخش‌های غرفه هم، امکان شعارنویسی و دیوارنویسی فراهم شده بود.


بسیاری از مردم با «عماد» عکس یادگاری می‌گرفتند؛ موشک بالستیک عماد که در خیابان آزادی و در مسیر عبور راهپیمایان روز 22 بهمن قرار داده شده بود و تصاویری از شهید تهرانی‌مقدم و مراحل ساخت و نمایش این موشک را در کنار خود داشت.


در مراسم امروز از ماکت ماهواره‌بر سیمرغ و موشک عماد رونمایی شد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب