دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

شورای سیاستگذاری جشنواره ژیار برگزار شد/ سینمای بانه به سیستم دیجیتال تجهیز می‌شود

شورای سیاست‌گذاری نهمین جشنواره فرهنگ بومی ژیار یکشنبه 10 اسفندماه به ریاست نژاد شهیدی معاون سیاسی فرماندار بانه و با حضور سامان احمدی معاون طرح و برنامه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سعدالله عزیزپور و سامان مهران رییس شورای اسلامی شهر بانه و تنی چند از فیلم‌سازان و هنرمندان در محل فرمانداری برگزار شد.
کد خبر : 6660

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری آنا و به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، در این نشست معاون سیاسی فرماندار بانه ضمن تأکید بر وجود توانمندی و استعدادهای فراوان در این شهرستان اظهار داشت: بانه نیاز به توسعه متوازن دارد و یکی از راهکارهای آن توسعه فرهنگی است. راهکارهایی که با تلاش جدی از سوی فرمانداری و مجموعه مدیریت شهرستان برای برگزاری هرچه بهتر این جشنواره آغاز خواهد شد. نژادشهیدی همچنین با توجه به وجود مشتاقان فراوان در عرصه فیلم‌سازی خواستار تأسیس دفتر سینمای جوانان در بانه شد.


در ادامه جلسه سامان احمدی معاون طرح و برنامه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: موفقیت و اعتبار جشنواره فرهنگ بومی فیلم و عکس ژیار در 8 دوره گذشته ما را بر آن داشت تا امسال این رویداد سینمایی را به‌صورت منطقه‌ای و با توجه به تجربه فراوان مدیریت فرهنگی بانه در برگزاری جشنواره‌های مختلف در این شهر برگزار کنیم. رویدادی که باهدف جلوگیری از تمرکزگرایی و توزیع عادلانه امکانات و نیز به حداکثر رساندن مشارکت مردمی برگزار خواهد شد.



وی اظهار امیدواری کرد با حضور مسئولین سینمایی به‌ویژه دکتر ایوبی در جریان برگزاری جشنواره ژیار کلید ساخت یک دهکده سینمایی زده شود، تا بتوانیم یک لوکیشن مناسب برای فیلم‌سازان کشورمان در این منطقه فراهم کنیم. وی همچنین اعلام کرد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش خواهد کرد تا با همکاری موسسه سینما شهر سالن مجتمع فرهنگی هنری بانه را به سیستم دیجیتال تجهیز نماید تا ضمن استفاده در برگزاری جشنواره بعداً هم بتوان از آن به‌عنوان سینما استفاده کرد.


مدیر انجمن سینمای جوانان استان کردستان نیز در جریان این جلسه گزارشی از روند آماده‌سازی جهت برگزاری جشنواره ارائه داد و اعلام کرد انجمن سینمای جوانان ایران از برگزاری این جشنواره به‌صورت مادی و معنوی حمایت کرده است.



رحیم ذبیحی از فیلم‌سازان بانه و از اعضای شورای سیاست‌گذاری اظهار امیدواری کرد جشنواره ژیار در بانه به یک جشن بزرگ سینمایی تبدیل شود. وی گفت برای ارج نهادن به حضور هنرمندان فیلم‌ساز و عکاس در این شهر همه توان خود را به کار خواهیم گرفت.


در این جلسه خسرو معین افشار رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بانه، اشکان احمدی فیلم‌ساز و مدیر روابط عمومی جشنواره، پرویز مقدمی معاون انجمن سینمای جوانان استان کردستان، کورش احمدی کارشناس امور سینمایی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز حضور داشتند.



انتهای پیام/

برچسب ها: بانه
ارسال نظر
قالیشویی ادیب