دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در نشست خبری جشنواره فیلم فجر

هومن سیدی: سال آینده تمرکزم روی بازیگری خواهد بود

نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی «خشم و هیاهو» کاری از هومن سیدی امروز چهارشنبه 21 بهمن ماه با حضور وی، مهدی سعدی تدوینگر، محسن نصرالهی طراح صحنه، رعنا امینی طراح لباس و سعید چنگیزیان و نوید محمدزاده بازیگر این فیلم سینمایی در سالن سعدی برج آزادی برگزار شد.
کد خبر : 66594

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، هومن سیدی در این نشست رسانه‌ای گفت: «این فیلم فضای بسیار جالبی دارد و من دوست دارم در آینده در این زمینه بیشتر کار کنم.»


وی همچنین در خصوص شباهت‌های این فیلم با یکی از سریال‌های امریکایی سال 2014، اظهار کرد: «این سریال را ندیده بودم و در مقطعی پگاه آهنگرانی این موضوع را گوشزد کرد که بعد از دیدن آن سریال متوجه شباهت‌هایی میان این دو اثر شدم. بارها گفته‌ام سینمای مولف برای من درس است و تلاش دارم از آن بهره بگیرم اما اگر می‌دانستم چنین سریال مشابهی ساخته شده بدین ترتیب کار را پیش نمی‌بردم.»


نوید محمدزاده درباره حضورش در این فیلم سینمایی عنوان کرد: «زمانی که تفکرهای مختلف را انتخاب می کنیم، نتیجه متفاوتی حاصل می‌شود. من معمولا قبل از بازی سعی می‌کنم خود را به ذهنیت فیلمساز نزدیک کنم چرا که اگر کارگردان فرد باهوشی باشد به خوبی در ذهن خود می داند چه می خواهد و یک گام از من جلوتر است که هومن سیدی فرد بسیار باهوشی است. به همین دلیل نقش‌ها نیز خیلی شبیه به یکدیگر نخواهند شد چرا که هر یک از آنها بر اساس یک ذهنیت شکل گرفته است.»


وی ادامه داد: «فکر می‌کنم در نهایت در «خشم و هیاهو» اتفاق خوبی افتاده و حال خیلی خوبی دارم که در این فیلم بازی کرده‌ام.»


سعید سعدی نیز در اشاره به ویژگی‌هایی که در این اثر وجود داشته و باعث شده تا وی تهیه‌کنندگی آن را برعهده بگیرد گفت: «ما در این فیلم به دنبال وارد کردن تلنگری به آحاد جامعه بودیم تا به آنها بگوییم نیاز است از خود و رفتارمان مراقبت کنیم تا چنین مسائلی ما را به ورطه نابودی نکشاند.»


رعنا امینی طراح لباس این فیلم سینمایی نیز بیان کرد: «طراحی‌ها با توجه به کاراکتر داستان که یک خواننده پاپ و راک بود انجام شد. خسرو به لحاظ استار بودنش طبیعتاً باید طوری نشان داده می‌شد که خیلی به ظاهرش توجه دارد.»


وی در پاسخ به این سؤال که چرا در زمان دریافت پروانه ساخت وزارت ارشاد برای روایت داستان این فیلم از زاویه دید یک بازیگر سخت‌گیری داشته نیز عنوان کرد: «در زمان دریافت پروانه ساخت نظر ارشاد این بود که با توجه به هجمه های ایجاد شده علیه بازیگران، نباید به این فضا دامن بزنیم. آنها اصرار داشتند چهره غیر هنری انتخاب شود اما در نهایت با توجه به تاکید ما کار بدین شکل پیش رفت.»


سیدی درباره انتشار اخباری از زبان وی در برخی از رسانه‌ها اظهار کرد: «این را می‌دانم که رسانه‌ها باید خوراک داشته باشند اما به عنوان مثال به شخصه در این جشنواره مصاحبه چندانی نداشته‌ام اما مطالب متعددی به نقل از من کار شده است. گاه برخی اهالی رسانه موضوعی را بیش از آنچه باید بزرگ کرده و در فضا تاثیر می‌گذارند.»


وی همچنین درباره این‌که علاقه‌مندی‌اش به حضور در سینما در مقام کارگردان است یا بازیگر اعلام کرد: «من فکر می‌کنم کارگردانی‌ام به بازیگری‌ام کمک می‌کند و بالعکس. قصد دارم تمام تمرکز خود را در سال آینده برای بازیگری بگذارم بنابراین در سال بعد برنامه‌ای برای ساخت فیلم جدید ندارم.»


نوید محمد زاده نیز در پاسخ به این سوال که آیا تصمیم به کارگردانی یک فیلم سینمایی دارد یا نه گفت: «هرگز کارگردانی نخواهم کرد چرا که کار بسیار سختی است. درست است کار بازیگری کار سختی است اما فشاری که پس از فیلم بر روی تهیه کننده و کارگردان به وجود می آید بسیار زیاد است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته