دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 بهمن 1394 - 15:52
در گفت‌وگو با آنا

معصومه ابتکار: نمی‌توان وظیفه رئیس‌جمهوری را به بهانه کاندیداتوری ایشان مختل کرد

ابتکار، یکی از وظایف رئیس‌جمهوری را ارتباط با مردم و رساندن امور مملکت به گوش مردم دانست و گفت: متأسفانه صداوسیما با بی‌مهری‌های بسیار، این مهم را دچار اختلال می‌کند.
کد خبر : 66561

معصومه ابتکار، معاون رئیس‌جمهوری در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، درباره پخش نشدن سخنرانی رئیس‌جمهوری از صدا وسیما با این استدلال مسئولان تلویزیون که «حسن روحانی کاندیدای انتخابات خبرگان است»، گفت: قانون در این مسائل روشن و شفاف است. قانون بین رئیس‌جمهوری و همه کاندیداها فرقی قائل نشده است و تبعا نمی‌شود وظایف رئیس‌جمهوری را ـ که یکی از آنها اطلاع‌رسانی امور جاری مملکت از طریق رسانه ملی است ـ محدود کرد، آن هم به دلیل کاندیدا بودنش. صدا و سیما هم وظایف خودش را دارد و امیدوارم پایبند به این مسائل باشند.


وی ادامه داد: متأسفانه رسانه ملی و معاونت آن در عرصه سیاسی از نگاه اعتدال و گرایش ملی دور است. در واقع نگاه سیاسی جایگزین نگاه و گرایش به سمت منافع ملی شده است که امیدواریم با تذکراتی که داده و پیگیری‌هایی که انجام می‌شود این رویه اصلاح شود.


رئیس‌ سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: ریاست جمهوری عالی‌ترین مقام اجرایی کشور بوده و حفظ حرمت ایشان و جایگاه‌شان روشن و شفاف است. رئیس‌جمهوری حق دارد با مردم ارتباط داشته باشد و وظیفه‌اش انتقال امور مملکت به مردم است آن هم از طریق صدا و سیما که متأسفانه این سازمان این مهم را با بی‌مهری‌های بسیار، دچار اختلال می‌کند.


ابتکار در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم این مسائل حل شود و دیگر شاهد چنین اتفاقاتی که مشخص نیست مبنایش از کجا آمده است، نباشیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته