دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 خرداد 1401 - 08:56

ویزای تحصیلی دانش آموزی کانادا

دانش آموزان می‌توانند با اخذ ویزای تحصیلی از مدارس کانادا و دریافت مجوز تحصیل، به راحتی در مدارس این کشور مشغول به تحصیل شوند. البته مجوز تحصیلی در مقایسه با ویزای دانش آموزی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، معمولا افرادی که برای مدت زمان طولانی قصد ادامه تحصیل دارند باید نسبت به اخذ مجوز تحصیل اقدام کنند.
کد خبر : 665261
image-20220620084536-1.jpeg

به گزارش خبرگزاری آنا دانش آموزان می‌توانند با اخذ ویزای تحصیلی از مدارس کانادا و دریافت مجوز تحصیل، به راحتی در مدارس این کشور مشغول به تحصیل شوند. البته مجوز تحصیلی در مقایسه با ویزای دانش آموزی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، معمولا افرادی که برای مدت زمان طولانی قصد ادامه تحصیل دارند باید نسبت به اخذ مجوز تحصیل اقدام کنند.
در این مقاله قصد داریم تا اطلاعات کامل و مفیدی از ویزای تحصیلی دانش آموز کانادا را در اختیارتان قرار دهیم.


شرایط عمومی اخذ ویزای دانش آموزی کانادا


مدارس کشور کانادا همچون دانشگاه‌های این کشور برای پذیرش دانش آموزان بین‌المللی شرایطی دارند که به عنوان شرایط عمومی اخذ ویزای دانش آموزان در کشور کانادا شناخته شده است. البته شاید این شرایط در مدارس خصوصی به دلیل فضا و امکاناتی که دارند کمی متفاوت باشند. ازجمله شرایط عمومی اخذ ویزای دانش آموزی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:



  • کپی صفحه اول پاسپورت متقاضی

  • توصیه نامه

  • ترجمه ریزنمرات

  • تکمیل فرم گواهی قیم

  • تکمیل فرم مدرسه مورد نظر


مدارک لازم برای اخذ ویزای دانش آموزی کانادا


تمام دانش آموزانی که هنوز به سن قانونی نرسیده‌اند، برای ادامه تحصیل در مدارس کشور کانادا باید از این طریق اقدام کنند. در واقع دانش آموزانی که سن آن‌ها هنوز قانونی نشده‌ است در مقایسه با دانشجویان، بسیار راحت‌تر می‌توانند نسبت به اخذ ویزای تحصیلی اقدام کنند. البته تعریف سن قانونی در استان‌های کانادا کمی متفاوت است. به عنوان مثال استان کبک تعریف متفاوتی از سن قانونی دانش آموزان دارد. از این رو در زمان اخذ ویزای تحصیلی ابتدا باید به استان مورد نظر خود توجه داشته باشید. سپس با توجه به قوانین آن استان می‌توانید برای اخذ ویزا اقدام کنید.


در استان‌های آلبرتا، کبک، ساسکاچوان و انتاریو سن قانونی دانش آموزان 18 سال است. در دیگر استان‌ها چون بریتیش کلمبیا، نیوبرانزویک، نوا اسکوشیا و نیوفاندلند سن قانونی دانش آموزان 19 سال خواهد بود. دانش آموزان در کنار اخذ ویزای دانش آموزی باید بتوانند مجوز تحصیل را هم دریافت کنند تا به راحتی بتوانند در مدارس کشور کانادا تحصیلات خود را ادامه دهند. مجوز تحصیل به تمام دانش آموزان بین‌المللی این اجازه را می‌دهد تا بتوانند در تمام موسسات بین‌اللمللی کشور کانادا به ادامه تحصیل بپردازند.اما مدارک فردی دانش آموزان برای اخذ ویزای تحصیلی کشور کانادا عبارتنداز:



  • نامه پذیرش مدرسه

  • اسکن پاسپورت و معتبر

  • ترجمه و اسکن شناسنامه متقاضی

  • عکس پرسنلی جدید

  • اسکن و ترجمه تمام مدارک تحصیلی فرد متقاضی

  • اسکن و ترجمه نامه خروج از کشور به همراه گواهی حضانت متقاضی

  • نامه محضوری کاستودین

  • مدارک مربوط به ثبت نام در خوابگاه

  • نامه استادی پلن

  • فرم‌های پر شده مربوط به اخذ ویزای تحصیلی کشور کانادا

  • انجام مراحل انگشت نگاری(برای کودکان بالای 14 سال)


هزینه اخذ ویزای دانش آموزی کانادا


ویزای تحصیلی دانش آموزی کانادا


برای اخذ ویزای دانش آموزی کشور کانادا باید هزینه‌های مربوط به ویزای تحصیلی را بپردازید. در ادامه با هزینه‌های مربوط به اخذ ویزای دانش آموزی بیشتر آشنا خواهید شد:



  • هزینه مربوط به انگشت نگاری و بیومتریک، این هزینه مخصوص دانش آموزانی است که سن آن‌ها بالای 14 سال می‌باشد. هزینه انگشت نگاری برای هر دانش آموزش حدود 85 دلار خواهد بود.

  • هزینه درخواست مجوز تحصیلی، برای دانش آموزان 150 دلار کاناداست.

  • هزینه ویزای بازدید کننده هم 100 دلار کانادا می‌باشد.


با این حساب هزینه اخذ ویزای دانش آموزی حدود 335 تا 350 هزار دلار خواهد بود.


تمکن مالی برای ویزای دانش آموزی کانادا


یکی از مهم‌ترین مدارک برای اخذ ویزای تحصیلی دانش آموزی کشور کانادا، تمکن مالی است. نامه تمکن مالی برای دانش‌آموزان و دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در این کشور را دارند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
در رابطه با دانش آموزان پدر و مادر باید بتوانند تمکن مالی خود را اثبات کنند. با توجه به مطلب منتشر شده در وب‌سایت borna در رابطه با چالش های مهاجرت به کانادا: بدین ترتیب به کشور کانادا ثابت می‌شود که دانش آموزان از وضعیت و ثبات مالی خوبی برخوردار هستند، پول کافی برای تامین هزینه‌های یک سال تحصیلی و زندگی دانش آموز در کشور کانادا را دارند. اگر والدین بخواهند که خودشان همراه فرزندشان به کانادا سفر کنند لازم است مبلغ تمکن مالی را افزایش دهید.


چطور شانس اخذ ویزای دانش آموزی را افزایش دهیم؟


ویزای تحصیلی دانش آموزی کانادا


همانطور که در مقاله مربوط به مدارس کانادا در کن اپلای عنوان شده است: در سیستم آموزشی کانادا انواع مدارس خصوصی، دولتی، شبانه‌روزی، تیزهوشان، کمپ‌های تابستانی، کالج‌های استانی، فنی و حرفه‌ای، کالج‌های دانشگاهی و دانشگاه‌های دولتی و خصوصی وجود دارد. در استان‌های مختلف کانادا تفاوت‌هایی در سیستم آموزش وجود دارد. این موضوع به ‌این دلیل است که دولت فدرال با توجه به قوانین کشور نظارت کلی بر استان‌ها و نحوه اجرای قوانین دارد و هر استان می‌تواند شیوه خاص خود را برای اداره در نظام آموزشی داشته باشد. البته این موضوع باعث نشده تا قوانین و سیستم آموزشی در استان‌ها با یکدیگر تفاوت زیادی داشته باشند و به طور کلی نظام آموزشی کانادا یکپارچه است. در کانادا والدین می‌توانند کودکان خود را به طور داوطلبانه از 4 یا 5 سالگی برای دو سال در مهد کودک ثبت نام کنند. شروع دبستان از سن 6 سالگی است. با توجه به قوانین استان تحصیلات تا مقطع 11 یا 12 می‌تواند ادامه داشته باشد. سال تحصیلی از شهریور شروع شده و تا خرداد ادامه دارد. در برخی مدارس امکان ثبت نام در دی ماه نیز وجود دارد. اصولا مدارس در کانادا مختلط هستند اما مدارس دخترانه و پسرانه نیز در کانادا وجود دارد. برنامه به صورت روزانه تنظیم شده و زبان مدارس انگلیسی، فرانسوی یا دو زبانه است.


مقاطع تحصیلی در کانادا به سه سطح Primary معادل دبستان- راهنمایی، Secondary معادل دبیرستان و Post- secondary معادل کالج و دانشگاه تقسیم می‌شود. دانش‌آموز پس از پایان تحصیلات در مقطع دبیرستان یا Secondary می‌تواند وارد کالج یا دانشگاه شود. بسیاری افراد فکر می‌کنند کالج دوره‌ای قبل از دانشگاه مانند پیش دانشگاهی است اما کالج نوعی موسسه آموزشی مانند دانشگاه است ولی بیشتر روی آموزش مهارت‌های لازم برای ورود به بازار کار تمرکز دارد.


بسیاری از دانش آموزان به دنبال راه‌هایی هستند تا بتوانند میزان موفقیت خود را در اخذ ویزای تحصیلی و ثبت نام در مدارس کانادا افزایش دهند. برای افزایش اخذ ویزای دانش‌آموزی کانادا راه‌های بسیاری وجود دارد. برخورداری از مهارت‌های خاص، برخورداری از توانایی مالی مناسب، دادن تعهد در قبال پرداخت تمام هزینه‌های تحصیل و هزینه‌های زندگی دانش آموز در کانادا، مشخص بودن سرپرست یا قیم قانونی از راه‌هایی است که می‌تواند شانس اخذ ویزای تحصیلی دانش آموزان را افزایش دهد.


همه چیز درباره ویزای همراه دانش آموزی


ویزای تحصیلی دانش آموزی کانادا


ادامه تحصیل در مدارس دولتی کشور کانادا در صورتی که یکی از والدین در دانشگاه‌های این کشور مشغول به تحصیل باشد، کاملا رایگان خواهد بود. در غیر اینصورت برای ادامه تحصیل در مدارس این کشور باید هزینه لازمه را پرداخت کنید. ویزای همراه دانش آموز از نوع temporary resident visa می‌باشد و 6 ماه اعتبار دارد. البته این مدت اعتبار به مدت زمان تحصیل دانش آموز محدود خواهد شد، در صورت نیاز قابل تمدید است تا زمانی که دانش آموز تحصیلات خود را به پایان برساند. معمولا مدت زمان و اعتبار ویزای همراه به سه روی قابل اثبات است:



  1. اگر افسر کانادا پاسپورت شما را مهر کند و در آن تاریخی قید کند باید در آن تاریخ کشور کانادا را ترک کنید.

  2. در صورتی که افسر کانادا ویزای توریستی یا اقامت موقت به شما بدهد لازم است که در تاریخ مشخص شده کشور کانادا را ترک کنید.

  3. اگر افسرد اداره مهاجرت کانادا بدون قید تاریخ پاسپورت شما را مهر کند، می‌توانید تنها برای 6 ماه در کشور کانادا حضور داشته باشید.


همراهی یکی از والدین به این معنا نیست که دانش آموز دیگر نیازی به سرپرست یا قیم ندارد. بلکه باید یک فردی که اقامت دائم این کشور را دارد، قیم دانش‌آموز باشد. افرادی که به دنبال اخذ ویزای دانش آموزی در این کشور هستند دارای شرایط زیر می‌باشند:



  • نمی‌توانند در کارهایی که پاداش به آن تعلق می‌گیرد فعالیت کنند.

  • والدین نمی‌توانند مجوز کار آزاد در کانادا را دریافت کنند.

  • برای فعالیت و کار قانونی به یک کارفرمای کانادایی نیاز دارند.


کلام آخر


در این مطلب اطلاعات مفیدی در رابطه با ویزای کشور کانادا برای دانش آموزان، مدارک و شرایط لازم و...... عنوان شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه با اخذ ویزای دانش آموزی می‌توانید با کارشناسان حرفه‌ای کن اپلای در ارتباط باشید.



انتهای پیام/ ر


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته