دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 خرداد 1401 - 00:11

هادی ساعی: تکواندو از ظرفیت مهماندوست استفاده می‌کند/ امیدواریم سکوهای آسیایی را پس بگیریم

رئیس فدراسیون تکواندو گفت: افرادی مثل مهماندوست سرمایه‌های تکواندوی ایران هستند و ما باید از آن‌ها استفاده کنیم تا این افراد در کشور خودشان باید فعالیت کنند.
کد خبر : 665012
هادی ساعی

هادی ساعی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزش خبرگزاری آنا، درباره شرایط تیم ملی تکواندوی ایران و حضور در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: شرایط خوب است و سطح این رقابت‌ها هم بالاست، همه در تلاش هستیم تا نسبت به دوره قبل نتایج خوبی بگیریم. تیم جوانی داریم و امیدوارم این بی‌تجربگی کار دست ما ندهد. با این حال همه تکواندوکاران خیلی خوب تمرین می‌کنند و با انگیزه هستند و به همین خاطر تیم یک دست و خوبی داریم. تکواندوی ایران برخی سکوهای خود را از دست داده و امیدوارم دوباره آن‌ها را پس بگیریم.وضعیت تیم‌ها را بررسی کردم، کادرفنی تلاش بسیاری می‌کند و کمیته فنی نیز کمک می‌کند. امیدواریم بتوانیم یک نتیجه خوب برای تکواندوی ایران در این مسابقات رقم بزنیم.


وی در مورد عدم حضور در چالش گرندپری تکواندو گفت: طبق بررسی‌هایی که انجام دادیم اولویت اصلی ما باید حضور در مسابقات جهانی باشد و اگر در مسابقات جهانی به مدال برسیم گویا نصف راه را رفته‌ایم و شانس بالایی برای کسب سهمیه از طریق رنکینگ خواهیم داشت. تا مسابقات جهانی هم یک مرحله گرندپری پاریس پیش‌رو داریم و احتمالا نفراتی را که دارای رنکینگ هستند به آن مسابقات اعزام خواهیم کرد. شرابط این مسابقات عوض شد در حالی که برای برخی تکواندوکاران ما هم دعوت‌نامه ارسال شده بود. طبق بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد نتیجه‌گیری برای بچه‌های بالای ۷۰ رنکینگ کار سختی است و ریسک و هزینه زیادی هم در بردارد. تازه اگر تکواندوکاران هم فینالیست می‌شدند، تنها شانس حضور در یک مرحله گرندپری منچستر را داشتند.با توجه به هزینه بالایی که این رقابت‌ها داشت تصمیم گرفته‌ایم اعزامی به این مسابقات نداشته باشیم.


رئیس فدراسیون تکواندو در پاسخ به این سوال که مهماندوست قرارداد خود را با آذربایجان فسخ کرده و در این شرایط آیا او به تکواندوی ایران بازمی‌گردد یا خیر، عنوان کرد: من پیش از این هم گفته‌ام و این بار هم می‌گویم افرادی مثل مهماندوست سرمایه‌های تکواندوی ایران هستند و ما باید از آن‌ها استفاده کنیم تا این افراد در کشور خودشان باید فعالیت کنند. چند وقت پیش هم گفته‌ام اگر مهماندوست با آذربایجان قرارداد نداشت از دانش و ظرفیت او استفاده خواهیم کرد، البته در حال حاضر تمامی مربیان ما در همه رده‌های سنی مختلف انتخاب شده‌اند ولی قطعا از او در فرصت‌های دیگر به‌عنوان سرمایه تکواندوی ایران استفاده خواهیم کرد.


انتهای پیام/۴۰۵۷/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته