ضرغامی: نیازمندی گردشگری باید تأمین شود و گر نه چرخ این صنعت راه نمیافتد
به گزارش گروه جامعه خبرگزاری آنا، سیدعزت الله ضرغامی در نشست رئیسان جوامع هتلداران استانها و مناطق آزاد کشور در هتل بزرگ فردوسی تهران، اظهار داشت: باید سطح از کیفیت خدمات در هتلها بهگونهای رعایت شود که مردم نظارت تشکلهای صنفی و مدیران هتل را کاملاً احساس کند نباید قیمتهای زیرمیزی باعث رنجش گردشگران و مردم شود مردم باید کاملاً احساس کنند هتلداری قانون و ضوابط دارد.
وی تأکید کرد: نباید گفته شود چون تقاضا زیاد بوده از مسافر جدا از قیمت تابلو یک قیمت دیگر هم گرفته شود. برخی از اوقات نرخهای نجومی از هتلها میشنویم من به حساب این میگذارم که حتماً اشتباهی شده است. جامعه هتلداران باید به این موضوع نظارت کند.
وزیر میراث فرهنگی گفت: نباید بهگونهای باشد که مردم بروند به هتل و خدمات با کیفیت نامناسب دریافت کنند بعد اینطور تلقی شود که در مملکت مدیریت و نظارتی بر امور نیست.
وی گفت: جامعه هتلداران وظیفه نظارت بر کیفیت هتل را دارد و نباید اجازه دهد مردم به چنین دیدگاهی برسند، گاهی یک مشکل کوچک اگر رسیدگی نشود و مدیریت نشود، کل صنف را زیر سؤال میبرد.
ضرغامی تصریح کرد: فرقی نمیکند وزیر گردشگری چه کسی باشد هر آنچه را که برای توسعه صنعت گردشگری اعلام نیاز کند باید تأمین شود و گر نه چرخ این صنعت راه نمیافتد.
وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایعدستی گفت: همه را باید به سرمایهگذاری در صنعت گردشگری تشویق کنیم. اگر قرار است گردشگری به عنوان بخش مهم اقتصادی فرهنگی درآمدزا و اشتغالزا ارتقا یابد همه باید کمک کنند و هر چه لازم است باید مهیا شود و مسائل و تعارضها حل شود.
ضرغامی گفت: حوزه گردشگری عاقبت و آینده دارد باید همه از دولت و وزارتخانه تا اصناف این حوزه بهگونهای عمل کنند که پنج سال آینده شرایط متفاوتتر و بهتر از امروز باشد.
وی به برخی دغدغههای فعالان حوزه هتلداری اشاره کرد و گفت: هر آنچه میان فعالان و اصناف و وزارتخانه وجود دارد مسئله و چالش نیست و قطعاً قابلحل است.
ضرغامی گفت: هتل فقط تأسیسات مهندسی و اقتصادی نیست، بلکه محل فرهنگی و اجتماعی است، علاوه بر کیفیت خدمات باید سلامت و بهداشت و همچنین مسائل فرهنگی در آن رعایت شود زیرا محل اقامت خانوادهها است. مدیران هتلها و جامعه هتلداران باید بر فضای فرهنگ هتلها در سراسر کشور نظارت داشته باشند.
وی خطاب به معاون گردشگری وزارتخانه گفت: برای برخی امور و تصمیمات در کنار دقت باید کمی ریسک هم کرد، برای تصدیگریها باید جلسات بیشتری بگذاریم.
ضرغامی هتلداری را فعالیتی عاشقانه دانست و گفت: اگر این عشق نباشد هیچکس هتلدار نمیشود. هتلداران مسائل زیادی دارند حتی همین موضوع عرصه قلیان در رستوران هتلها که در جلسه مطرح شده میتواند مهم باشد.
وی گفت: باید نرخ اقامت برای گردشگر داخلی و خارجی بر اساس شرایط اقتصادی و اجتماعی منطقی باشد البته برای رسیدن به نقطه مشترک و تصمیمگیری برای نرخگذاری اقامت همه اجزا و ارکان زنجیره صنعت گردشگری و هتلداری باهم گفتگو کنیم.
وی به افزایش قیمت کالاهای موردنیاز هتلها و پذیرایی از مهمانها اشاره کرد و گفت: بههرحال قیمت اقلام و کالاها گران شده و به خیلی از حوزهها نیز تعمیم داده میشود. اگر غفلت شود و تصمیمها منطقی نباشد این صنعت که تازه از کرونا رهایی یافته دچار خسارت میشود.
ضرغامی به نیازهای زیرساختی صنعت گردشگری اشاره کرد و گفت: در محورهای گردشگری مردم به سرویس بهداشتی مناسب دسترسی ندارند به همین دلیل موضوع را حتی در دولت هم مطرح کردم دستگاههای مرتبط را همراه کردم ، برای حل این مسئله مدیریت مستقل ایجاد کردیم به شرکت مادر تخصصی گردشگری سپردهشده تا مسئله را پیگیری کند.
وی تأکید کرد: هتل قانون دارد و باید به مسافر اعلام شود. بحث ما توصیه اخلاقی نیست اما هر کسی که وارد هتل میشود ضوابطی را میپذیرد.
انتهای پیام/۴۱۲۹/
انتهای پیام/