دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 خرداد 1401 - 10:49

ضرب‌الاجل روسیه به سربازان مستقر در کارخانه مواد شیمیایی

روسیه برای نیروهای اوکراینی محاصره شده در کارخانه مواد شیمیایی سیورودونتسک ضرب‌الاجل تعیین کرد تا خود را تسلیم کنند.
کد خبر : 664528
ارتش روسیه

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، روسیه به نیروهای اوکراینی که در یک کارخانه شیمیایی در شهر سیورودونتسک محاصره شده اند اعلام کرده تا اوایل امروز چهارشنبه سلاح های خود را زمین بگذارند.


این خبرگزاری در ادامه افزود: پس از آنکه روسیه بخش بزرگی از نیروهای خود را به دونباس در شرق فرستاد، اوکراین از غرب خواست تسلیحات سنگین بیشتری در اختیارش بگذارد و قرار است وزرای دفاع ناتو در نشست امروز چهارشنبه خود به آن بپردازند.


اوکراین مدعی شده است بیش از ۵۰۰ غیرنظامی در کنار سربازان در کارخانه شیمیایی آزوت گیر افتاده‌اند؛ جایی که ارتش این کشور هفته‌ها در برابر بمباران‌ها و حملات روسیه مقاومت کرده‌اند.


«میخائیل میزینتسف» رئیس مرکز مدیریت دفاع ملی روسیه به خبرگزاری اینترفکس گفت: جنگنده‌های اوکراینی باید از ساعت ۸ صبح امروز چهارشنبه به وقت مسکو مقاومت بی دلیل خود را متوقف کنند و سلاح‌ شان را زمین بگذارند. وی همچنین اضافه کرد که غیرنظامیان از طریق یک کریدور بشردوستانه آزاد خواهند شد.


محاصره و بمباران کارخانه آزوت در شرق اوکراین یادآور محاصره کارخانه فولاد آزوفستال در ماریوپول است که در نهایت تمام نیروهای اوکراینی پناه گرفته در آن در اواسط ماه مه (اواخر اردیبهشت) تسلیم و به روسیه منتقل شدند.


«سرهی گایدای» فرماندار منطقه لوهانسک مدعی شده است که گلوله‌باران کارخانه آزوت آنقدر سنگین است که مردم دیگر نمی‌توانند در پناهگاه‌ها تاب بیاورند و وضعیت روانی آن‌ها به خطر افتاده است.


حمله روس ها به شهر یکصد هزار نفری سیورودونتسک در استان لوهانسک در حالی اتفاق می افتد که این شهر در حال حاضر نقطه کانونی جبهه نبرد دونباس شناخته می شود.


همزمان کی‌یف نیز اعلام کرده است روزانه ۱۰۰ تا ۲۰۰ سرباز این کشور کشته و صدها نفر دیگر زخمی می شوند.


مقامات اوکراینی از آمریکا و متحدانش خواسته اند تا توپخانه، تانک، پهپاد و سلاح های سنگین بیشتری ارسال کنند.


کشورهای غربی نیز در مقابل وعده ارسال تسلیحات استاندارد ناتو از جمله موشک های پیشرفته آمریکایی را داده اند. اما به گفته ناظران استقرار آنها زمان بر است و اوکراین به حمایت مستمر غرب برای انتقال تجهیزات و سیستم‌های تسلیحاتی جدید نیاز دارد، زیرا ذخایر سلاح‌ها و مهمات آن که مربوط به دوران شوروی است، رو به پایان است.


نشست امروز چهارشنبه وزیران دفاع ناتو به رهبری «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا برگزار می شود و این سومین بار است که این گروه متشکل از ۵۰ کشور برای گفتگو و هماهنگی کمک به اوکراین گرد هم می آیند.


واشنگتن از زمان تهاجم روسیه در ۲۴ فوریه (۵ اسفند)، نزدیک به ۴.۶ میلیارد دلار کمک امنیتی به کی‌یف را متقبل شده که شامل سامانه های راکتی دوربرد، پهپادها و توپخانه های پیشرفته را متعهد شده است.


اما زلنسکی می گوید اوکراین سیستم‌های ضد موشکی کافی برای محافظت از شهرهای خود ندارد و تاخیر در ارائه تسلیحات مورد نظر را فاقد توجیه خوانده است.


انتهای پیام/۴۱۰۶/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته