دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 خرداد 1401 - 10:13

سرلشکر سلامی: مهمترین ویژگی گام دوم انقلاب اسلامی تمدنی بودن است

فرمانده کل سپاه گفت: وقتی از گام دوم انقلاب اسلامی سخن می‌گوییم مهمترین ویژگی آن تمدنی بودن آن است و شاخصه اصلی یک تمدن نیز پیشگام بودن است.
کد خبر : 664510
سرلشکر سلامی

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری آنا، سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه در اولین همایش آماد و پشتیبانی دفاعی در گام دوم انقلاب اسلامی که صبح امروز در دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) برگزار شد طی سخنانی، گفت: آماد و پشتیبانی نیروهای مسلح، ستون اصلی گسترش قدرت دفاعی و اقدار جمهوری اسلامی ایران و در یک صحنه بزرگتر ستون فقرات قدرت جبهه مقاومت هستند.


وی افزود: وقتی از گام دوم انقلاب اسلامی سخن می‌گوییم مهمترین ویژگی آن تمدنی بودن آن است و شاخصه اصلی یک تمدن پیشگام بودن و دارای سبک تفکر، هنر، دانش، فناوری و مدیریت است.


فرمانده کل سپاه با بیان اینکه در عرصه طلایی اسلام نیز جامعه اسلامی در عرصه علمی، فرهنگی و فناوری پیشگام بود، اظهار کرد: زمانی که در اروپا علم نبود، خواجه نصیر طوسی فاصله زمین تا ماه را اندازه می‌گرفت، بنابراین شاخصه اصلی تمدن، داشتن الگو در عرصه‌های مختلف است.


سرلشکر سلامی ادامه داد: برای اینکه شایستگی لازم برای ترسیم الگوی نظم نوین جهانی توسط اسلام شکل نگیرد، این جنگ همه جانبه علیه اسلام و کشورهای اسلامی را می‌بینیم تا از ظهور یک تمدن پیشگام جلوگیری کنند.


وی تصریح کرد: پیشرفته بودن عنصر اصلی آماد و پشتیبانی دفاعی در گام دوم انقلاب اسلامی است؛ شاید تصور از پیشرفته بودن در آماد و پشتیبانی نظامی داشتن تجهیزات و انبارهای بزرگ و توان انتقال آن به میدان نبرد باشد، اما همه این‌ها در تغییر است و جهان، جهان ارتباط کامل در فضای حقیقی است که در تمام شئون زندگی ما جاری است.


تکمیل می‌شود...

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته