دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 خرداد 1401 - 09:52
بت موافقت قالیباف؛

ساز و کار نصب کنتور هوشمند برق به کمیسیون انرژی ارجاع شد

ساز و کار نصب کنتور هوشمند برق با موافقت رئیس مجلس شورای اسلامی جهت بررسی‌های بیشتر به کمیسیون انرژی مجلس ارجاع شد.
کد خبر : 664502
حضور وزرای نفت و آموزش در صحن مجلس

به گزارش خبرنگار پروه سیاست خبرگزاری آنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز(چهارشنبه)، ماده (۲۰) طرح مانع‌زدایی از توسعه صنعت برق را به کمیسیون انرژی ارجاع دادند.


طبق ماده ۲۰ این طرح، وزارت نیرو از طریق شرکت مادر تخصصی توانیر و شرکت‌های ذی‌ربط مکلف است اقدام به نصب شمارشگر (کنتور) هوشمند ساخت داخل برای مشترکین برق با اولویت مشترکین پُر مصرف و هزینه مربوط را به صورت اقساطی از آن‌ها دریافت کند.


وزارت نیرو مکلف است ظرف دو ماه پس از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون برنامه تعویض و نصب کنتورهای هوشمند برق را به کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ارائه کند و هر سه ماه یک بار نیز گزارش عملکرد آن را به این کمیسیون ارائه کند.


براساس ایبن گزارش، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس نیز در انتقاد به تحمیل هزینه تعویض کنتورهای برق برای مصرف‌کنندگان، گفت: طبق این ماده، هزینه هوشمند کردن کنتورهای برق از مصرف‌کنندگان گرفته خواهد شد، اما چرا این هزینه برعهده مصرف‌کنندگان است؟ در حالیکه هوشمندسازی نیاز دولت است، چرا باید این هزینه بر عهده کشاورز باشد؟


وی افزود: اگر این درخواست برای نصب کنتور اولیه بود دولت می‌توانست هزینه شمارشگر را از مصرف‌کنندگان بگیرد، اما هوشمند کردن کنتورها مسئله‌ای است که دولت تشخیص داده نیازمند آن است.


رئیس مجلس خاطرنشان کرد: بنابراین ماده (۲۰) طرح را به کمیسیون برمی‌گردانیم تا دولت درباره آن تصمیم‌گیری کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب