دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 بهمن 1394 - 15:59
کوتاه از واحدهای خمینی‌شهر، فسا، آشتیان، بافق، مینودشت، دشتستان، یزد، کرج، ورامین، تویسرکان، اسلام‌آباد غرب و سما کرج

از تلاش دانش‌­آموزان کرج برای حفظ محیط‌زیست تا مسابقه نقاشی با موضوع انقلاب و اکران فیلم بیداری

باشگاه پژوهشگران و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر صاحب مقام بر‌تر در کشور شد.
کد خبر : 66447

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، در شانزدهمین اجلاس رؤسای باشگاه‌های کشور مقام بر‌تر به باشگاه پژوهشگران و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر اختصاص یافت.


در شانزدهمین اجلاس رؤسای باشگاه‌های دانشگاه‌ آزاد اسلامی سراسر کشور که در بهمن جاری با حضور دکتر ابراهیم واشقانی فراهانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر کریم زارع رییس باشگاه پژوهشگران و نخبگان دانشگاه برگزار شد، باشگاه دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر بدلیل جذب کامل بودجه، افزایش تعداد اعضای فعال و اجرای کامل برنامه‌ها و دستور العمل‌ها، نصب و راه اندازی توربین بادی روتور عمودی در قالب طرح پژوهشی، چاپ و انتشار مقالات ISI، برگزاری کارگاه‌های روش تحقیق، مرجع نویسی، مقاله نویسی و نرم افزارهای آماری و مهندسی توانست مقام بر‌تر را در بین دانشگاه‌های آزاد اسلامی سراسر کشور بدست آورد و برگ زرین دیگری بر افتخارات علمی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر بیفزاید.


این باشگاه در سال جاری در راستای همکاری با ستاد حمایت از فناوری نانو و برگزاری دوره آموزش نانو برای اعضای باشگاه، مسابقات ملی نانو را در بالا‌ترین سطح علمی و کاربردی برگزار کرد.


دکتر فرشید آقاداودی عضو هیأت علمی گروه مهندسی مکانیک و رئیس باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر لوح سپاس و تندیس یادبود انتخاب بر‌تر باشگاه را از دست مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی دریافت کرد که وی در مراسمی در دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر نیز مورد قدردانی قرار گرفت.


اقدام دانش ­آموزان سما کرج برای حفظ محیط زیست با شعار: «می­‌خواهم در زندگیت سهیم باشم»


دانش‌­آموزان سما کرج با هدف حفظ محیط زیست در اقدامی به دانش ­آموزان و مسئولان آموزش و پرورش ناحیه 3 کرج گل اهدا کردند.


به مناسبت دهه مبارک فجر و با هدف ترویج فرهنگ حفظ محیط زیست، دانش‌­آموزان دبیرستان دخترانه دوره اول سما واحد کرج در روزهای 17 و 18 بهمن 94 در اقدامی با شعار: «می­خواهم در زندگیت سهیم باشم» به رئیس و سایر مسئولان اداره آموزش و پرورش ناحیه 3 کرج و همچنین دانش‌­آموزان آن ناحیه گل اهدا کردند.


عبدالکریم رستمی رئیس آموزش و پرورش ناحیه 3 کرج با خوش ­آمدگویی به دانش ­آموزان سما کرج و تبریک دهه مبارک فجر، دانش آموزان را سرمایه اصلی جامعه اسلامی دانسته و از آنان خواست برای پیشرفت و آبادانی جامعه اسلامی تلاش کنند.


دانش ­آموزان دبیرستان دخترانه دوره اول سما کرج حاملان بهار بوده که در زمستان با حمایت و حفظ محیط زیست زیبایی و نشاط و سرزندگی را با سایر دانش‌­آموزان قسمت کردند و در خلال این برنامه مسئولان آموزش و پرورش از دانش آموزان درخواست کردند با فرا رسیدن عید نوروز برای حفظ محیط زیست بجای سبزه و رها کردن آن در طبیعت، برای داشتن محیط زیست سالم و پر نشاط نهالی بکارند.


مسابقه نقاشی با موضوع انقلاب در واحد اسلام آباد غرب


به مناسبت سی و هفتمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی مسابقه نقاشی بین فرزندان کارکنان و استادان واحد اسلام آباد غرب با موضوع انقلاب اسلامی برگزار شد.


این مسابقه به همت حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی برنامه ریزی شده بود و در پایان مسابقه به کلیه شرکت کنندگان جوایزی اهدا شد.


پس از برگزاری مسابقه کودکان باهم شعر سرودند و در محیط دانشگاه با هم مشغول بازی شدند.


برگزاری مسابقات سراسری قرآن و عترت کارکنان (بخش کتبی) دانشگاه آزاد اسلامی واحد فسا


ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن وعترت دانشگاه آزاد اسلامی با حضور گسترده کارکنان واحد فسا برگزار شد.


در این دور از مسابقات قریب به 40 کارمند دانشگاه آزاد اسلامی واحد فسا در 3 رشته ترجمه فارسی قرآن کریم، مفاهیم نهج البلاغه و ادعیه و زیارات به رقابت قرآنی با یکدیگر پرداختند. نتایج این مسابقات تا پایان همین هفته اعلام و از نفرات برتر با اعطای هدایای نقدی قدردانی می شود.


دکتر مهرداد کریمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد فسا هدف از برگزاری این مسابقات را ترویج سبک زندگی قرآنی و گسترش معنویت در بین جامعه دانشگاهی دانست و گفت: یکی از بهترین مزایای شرکت در مسابقات قرآنی آن خواهد بود که افراد مستعد و علاقه‌مند به فرهنگ قرآنی استعدادیابی و پرورش داده خواهند شد.


اکران فیلم بیداری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد آشتیان


با مشارکت حوزه معاونت دانشجوئی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آشتیان و روابط عمومی دانشگاه اکران فیلم بیداری در دو سانس در سالن اجتماعات دکتر سعید کاظمی آشتیانی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد آشتیان اکران می شود.


دکتر رضا باقی زاده معاونت دانشجوئی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آشتیان هدف از اکران این فیلم را اینگونه عنوان کرد با توجه به اینکه در ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی قرار داریم و این فیلم بسیار با حوادث و اتفاقات آن دوره نزدیک است و با تشخیص شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آشتیان اکران این فیلم را برای همه استادان و کارکنان و عموم مردم شهرستان و با تخفیف ویژه اکران این فیلم را در دو سانس مختلف در دانشگاه آزاد اسلامی واحد آشتیان به اجرا می‌گذاریم .


در دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به شرایط بسیار مناسب و سالن چند منظوره ای که دارا است چندین فیلم به اکران در آمده است که با استقبال بسیار ویژه عموم مردم این شهر و دانشجویان قرار گرفته است.


قدردانی از فرزندان ممتاز درسی کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی بافق


همزمان با ایام دهه فجر با حضور جمعی از کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی بافق در پارک تفریحی آبشار، از فرزندان ممتاز درسی آنان قدردانی شد.


با همت کانون علی ابیطالب (ع) و فاطمه الزهرا(س) دانشگاه، تعدادی از کارکنان و استادان دانشگاه آزاد اسلامی بافق بهمراه خانواده خود، با حضور در پارک آبشار بافق، جشن بادبادک ها برگزار کرده و از فرزندان ممتاز درسی آنان با اهدای لوح و هدیه، قدردانی شد.


برگزاری کارگاه آموزشی جنگ نرم اهداف و راهبردها در واحد مینودشت


عضو هیات علمی دانشگاه آزاد مینودشت در کارگاه آموزشی جنگ نرم اهداف و راهبردها، گفت: «دشمنان انقلاب اسلامی ایران جنگ نرم را بهترین راه برای شکست اعتقادات اسلامی می‌دانند و سعی دارند فرهنگ غنی اسلامی را در جامعه کمرنگ و فرهنگ بی بندوباری و بی تفاوتی جامعه به ویژه جوانان را در سرنوشت کشور رقم زنند.»


دکتر عبدالرضا بای با توجه به برنامه و استراتژی دشمنان ،افزود: «اکنون انقلاب اسلامی در تمام دنیا و منطقه نفوذ کرده است و یکی از اهداف ایجاد جنگ نرم غرب علیه ایران، جلوگیری از گسترش فرهنگ انقلاب اسلامی است.»


بای اساس کار دشمن در جنگ نرم را تغییر باورها دانست و عنوان کرد:«دشمن سعی دارد از راه فکر و اندیشه و تغییر باورها به ملت‌ها ضربه بزند و از اینگونه موارد از صدور اسلام تاکنون بسیار صورت گرفته است.»


مسابقات کتبی قرآن و عترت ویژه کارکنان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دشتستان برگزار شد


مسئول دفتر فرهنگ و کانون قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی واحد دشتستان با تاکید بر لزوم افزایش سطح آگاهی کارکنان نسبت به مسائل قرآنی و مذهبی گفت: «برگزاری چنین مسابقاتی علاوه بر ایجاد شور و نشاط در بین کارکنان باعث بالابردن سطح معلومات آنان در این رشته‌ها شده و خوشبختانه استقبال کارکنان این واحد هر سال پرشورتر از سال پیش است.»


معصومه محمدی ادامه داد: «این مسابقات در 3 رشته ترجمه و تفسیر قرآن کریم، آشنایی با مفاهیم نهج‌البلاغه و حفظ ادعیه و زیارات به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار شد که نفرات برتر هر رشته به ترتیب 000/000 /2 ریال، 1/800/000 ریال و 1/500/000 ریال به صورت کارت هدیه اهدا خواهد شد.»


برگزاری کارگاه آموزشی «آینده نگری انقلاب اسلامی ایران» در دانشگاه آزاد اسلامی یزد


کارگاه آموزشی «آینده نگری انقلاب اسلامی ایران» ویژه کارمندان با همکاری معاونت دانشجویی فرهنگی و دفتر آموزش نیروی انسانی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد برگزار شد.


مسئول دفتر آموزش نیروی انسانی واحد یزد گفت: هدف از برگزاری که این کارگاه تبیین این موضوع است که آیا انقلاب اسلامی ایران می‌تواند منجر به ایجاد یک تمدن اسلامی متناسب با دنیای امروز شود یا خیر و راهکار آن چیست.


وی خاطرنشان کرد: «اهمیت موضوع آنجاست که خود استراتژیست‌های غربی به این مطلب اذعان دارند که تمدن غرب پاسخگوی همه نیازهای جوامع انسانی نیست و در آینده رهبری دنیا به تمدن ‌های شرقی منتقل خواهد شد.»


نوربالا افزود: «در مقدمه این دوره استراتژی غرب نسبت به منطقه خاورمیانه و تقسیم کشورهای آن به مناطق کوچک‌تر با هدف حفظ برتری غرب و تضمین امنیت رژیم صهیونیستی مورد بررسی قرار گرفته است.»


وی افزود: «تدریس این دوره از سوی استاد غلام حسین دشتی و حجت الاسلام دکتر سید احمد طباطبایی از اساتید با تجربه گروه معارف اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی یزد برگزار شد.»


کارگاه آموزشی «آینده نگری انقلاب اسلامی ایران» ویژه دهه فجر انقلاب اسلامی با حضور ۱۷۰ نفر از کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی یزد در سالن آمفی تئا‌تر دکتر سلطانی این واحد برگزار شد.


راهیابی استادان واحد ورامین – پیشوا به مسابقات کشوری تنیس روی میز


در مراسم اختتامیه مسابقات تنیس روی میز که در سالن ورزشی امام علی (ع) واحد یادگار امام (ره) شهر ری برگزار شد، در بخش انفرادی این دوره از مسابقات فرانک سهیلی نژاد و زهرا علیکاهی از استادان واحد ورامین– پیشوا به طور به مقام سوم دست یافتند و برای شرکت در مسابقات سراسری این رشته به واحد بوشهر اعزام خواهند شد.


این دوره از مسابقات با حضور تیم های واحد یادگار امام (ره)، شهرری، تهران شمال، تهران غرب، ورامین و ملارد برگزار شد .


تیم دانشگاه آزاد اسلامی واحد تویسرکان قهرمان مسابقات فوتسال ادارات شهرستان در مسابقات دهه فجر شد


همزمان با دهه مبارک فجر مسابقات فوتبال ادارات تویسرکان برگزار شد، در این دوره از رقابت‌ها تیم دانشگاه آزاد اسلامی واحد تویسرکان و تیم بانک مسکن به فینال مسابقات و تیم های اداره برق و دلاوران به مسابقه رده بندی راه یافتند.


این مسابقات با حضور ۱۰ تیم از ادارات شهرستان تویسرکان زیر نظر هیات همگانی و با همکاری هیات فوتبال وکمیته داوران این هیات با انجام ۲۸ بازی در سالن ورزشی قائم(عج) به پایان رسید.


در مرحله رده بندی این دوره از مسابقات تیم اداره برق با نتیجه ۷ بر چهار تیم داوران را شکست دادوبه عنوان سومی دست یافت.


در دیدار فینال نیز تیم دانشگاه آزاد اسلامی واحد تویسرکان با نتیجه سه بر دو تیم بانک مسکن را شکست داد و به مقام قهرمانی در این دوره از بازیها رسید .


در پایان این مسابقات اصغر ربیعی از دانشگاه آزاد اسلامی تویسرکان به عنوان بهترین بالای ۴۰ سال و بهمن نانکلی نیز از واحد تویسرکان عنوان فنی ترین بازیکن مسن را کسب کردند.


رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد کرج رئیس برگزیده باشگاه های سراسر کشور شد


دکتر زهره محمدی زنوزق رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج از سوی دکتر کریم زارع مشاور ریاست عالی دانشگاه و رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان رئیس برگزیده باشگاه‌های سراسر کشور انتخاب شد.


محمدی با حضور در شانزدهمین اجلاس سراسری روسای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان کشور که به میزبانی ساری در بهمن ماه سال جاری برگزار شد، برای دومین بار به عنوان رئیس برگزیده انتخاب و از سوی دکتر زارع با دریافت لوح، تقدیر شد.


باشگاه پژوهشگران و نخبگان واحد کرج با هدف ارتقاء سطح علمی، حمایت از پژوهشگران جوان و دانشجویان نخبه کشور از سال 77 تاسیس شد و حوزه‌های فعالیتی و حمایتی آن شامل برگزاری کارگاه‌های آموزشی رایگان، اعطای تشویق برای مقالات چاپ شده اعضا در مجلات معتبر داخلی و خارجی، تخفیف شهریه، عقد قرارداد طرح های پژوهشی داخلی و برون دانشگاهی و چاپ کتاب اعضا می باشد.


اکنون باشگاه پژوهشگران و نخبگان واحد کرج با 148 عضو، 13 استعداد درخشان، 110 طرح پژوهشی، 149 مقاله ISI و علمی - پژوهشی وزارتین و ISC ، 29 مخترع فعال بوده و 14 کتاب چاپ شده، 22 کارگاه برگزار شده، 3 سمینار ملی و بین‌المللی، 8 سیمنار علمی – تخصصی حاصل کار این باشگاه بوده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته