دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 بهمن 1394 - 16:10

حال و هوای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی یک روز مانده به جشن بزرگ پیروزی انقلاب + تصاویر

واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی همزمان با ایام دهه فجر انقلاب اسلامی در آخرین روز جشن‌های انقلاب با اجرای برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی، سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی داشتند.
کد خبر : 66444

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، جشن پیروزی انقلاب اسلامی با حضور رئیس شورای راهبردی تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کهنوج، فرماندار، شهردار، بخشدار و جمعی دیگر از مسئولان شهرستان کهنوج در این واحد دانشگاهی برگزار شد.


علی اصغر پوربهزادی رئیس واحد کهنوج با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر گفت: «انقلاب اسلامی که حاصل تفکر امام (ره) بود امروز تبدیل به درخت تنومندی شده که دستاوردهای بزرگی در تمامی حوزه‌ها بدست آورده و در راس آن‌ها پیروزی دولت تدبیر و امید در بحث برجام است که حقانیت جمهوری اسلامی ایران را به جهانیان ثابت کرد و باعث تغییر نگرش جهانیان نسبت به ایران اسلامی شد.»


فرماندار کهنوج با بیان اینکه گام‌های بسیارخوبی در مباحث علمی و فرهنگی از زمان پیروزی انقلاب اسلامی برداشته شده، گفت: «امروز حفاظت و سیانت از انقلاب به دست جوانان غیوری سپرده شده که با اندیشه پاک و ذهنی پویا می‌توانند توسعه کشور را تسریع بخشند.»


محسن صمدانی اظهار کرد: «بنیان نظام جمهوری اسلامی بر اساس مشارکت مردم بنا نهاده شده و مردم سالاری و حضور مردم مهم‌ترین مولفه‌های استحکام پایه‌های نظام هستند و با حضور حداکثری مردم در انتخابات پیش رو حماسه‌ای دیگر به بار خواهد نشست.»


رئیس شورای راهبردی تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی هم با توجه به رشادت‌های شهدای انقلاب اسلامی و تاثیرگزاری بزرگ‌مردانی همچون آیت الله هاشمی رفسنجانی و سردار قاسم سلیمانی در پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: «همه ما باید قدردان زحمات موثرین و مقربین انقلاب اسلامی باشیم که با عبور از تمایلات شخصی با فداکاری و ایثار نگذاشتند بدخواهان این انقلاب و نظام مقدس کوچک‌ترین آسیب و خدشه‌ای به آن وارد کنند.»


رضا جلالی به بیان مسائل اقتصادی و سیاسی روز پرداخت و حضور تروریسم در منطقه به ویژخ داعش را تهدیدی جدی برای جهان اسلام دانست و اظهار کرد: «تروریسم جهان اسلام را فرا گرفته و مردم ایران به عنوان امن‌ترین کشور منطقه با هر دین و نگرشی باید وحدت و انسجام خود را در برابر دشمنان حفظ کنند.»


جشن انقلاب در واحد بندر انزلی‎


جشن بزرگ انقلاب دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی با حضور رئیس واحد، اعضای هیات رئیسه و جمع کثیری از دانشجویان در سالن شهید اسماعیل پادگان این دانشگاه برگزار شد.


سرپرست واحد بندرانزلی در این مراسم با تشکر از دانشجویان و تبریک ایام الله دهه فجر به اهداف انقلاب اسلامی، گفت: «نباید بر این باور بود که پیروزی انقلاب پایان راه است، این مسیر هرگز تمام شدنی نیست و وظیفه امروز ما از سالیان گذشته بسیار سنگین تر است.»


دکتر علیرضا اقدامی با بیان اینکه ما نسبت به تمامی کشور و خود مسئولیت داریم تصریح کرد: «بر اساس مسئولیت انسانی و وظیفه دینی اگر یک نفر در دورترین نقطه دنیا ظلم ببیند و دل ما به درد نیاید باید به انسانیت و مسئولیت خود شک کنیم.»


وی نقش اصلی پیروزی انقلاب را رهبری مدبرانه امام راحل (ره) دانست و افزود: «در سال های قبل از پیروزی انقلاب زمینه برای پیروزی فراهم شده بود و اعتقاد مردم به تغییر نیز بر این موضوع تاکید کرد و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را به دنیال داشت.»


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی اضافه کرد: «دستهای توانمند جوانان ما در کشور به جایگاهی رسیده است که از نظر نظامی ایران جز ده کشور برتر جهان است و این واقعا جای قدردانی فراوان دارد.»


اقدامی اهمیت حضور حداکثری در انتخابات آتی را یادآور شد و گفت: «دانشجو باید سیاسی باشد و نسبت به سرنوشت خود و کشورش احساس مسئولیت کند بنابراین نسبت به انتخابات نیز باید مسئولانه عمل کنیم و در سرنوشت خود، شهر، استان و کشورمان تاثیر گذار باشیم.»


مراسم غبارروبی قبور مطهر دو شهید گمنام در واحد ملایر


همزمان با ایام دهه مبارک فجر و سی هشتمین بهار پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی مراسم غبارروبی و گل افشانی گلزار دو شهید والامقام و گمنام آرمیده در دانشگاه آزاد اسلامی ملایر برگزار شد.


در این مراسم که با حضور رئیس دانشگاه، روسای مراکز آموزش عالی، معاونان، استادان و کارکنان دانشگاه برگزار شد حاضران با حضور در کنار تربت پاک شهیدان و ذکر فاتحه و مداحی یکی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت با اهدای گل و گلاب به مقام شامخ این دو شهید گمنام ادای احترام و با آرمان های امام راحل و شهدا تجدید بیعت کردند.


دکتر جاوید با بیان خاطره‌ای از همسر شهید جابر شیرزادی با تشکر از حضور روسای مراکز آموزش عالی، کارکنان و استادان دانشگاه آزاد اسلامی ملایر در مراسم غبارروبی، اهتمام این عزیزان را در ادای احترام به مقام شهیدان قابل قدردانی دانست.


پیکر مطهر این دو شهید گمنام 20 و 24 ساله در عملیات نصر 4 ماووت عراق و جزیره مجنون تفحص شده و در سال گذشته همزمان با محرم، در میان دستان عاشقان و عزاداران حسینی در این دانشگاه آرام گرفته بودند.


جشن بزرگ انقلاب در دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان برگزار شد


جشن بزرگ پیروزی انقلاب اسلامی به مناسبت گرامیداشت ایام الله دهه فجر، ویژه برنامه جشن پیروزی انقلاب اسلامی با حضور دکتر یداله رجائی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان و سخنرانی حجت الاسلام شامی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه استان زنجان و حضور پرشور استادان، کارکنان و دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان برگزار شد.


مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه استان زنجان به خاطره‌گویی از زمان انقلاب پرداخت و گفت: «آسایش، رفاه، عزت و اقتدار امروز ما دستاورد بزرگ حماسه آفرینان انقلاب اسلامی است.»


حجت الاسلام عنایت الله شامی خاطرنشان کرد: «به واسطه ایثار، فداکاری و هم دلی مردم بود که واقعه بزرگ انقلاب اسلامی اتفاق افتاد و تحولی شگرف در زندگی مردم ایران ایجاد کرد.»


وی تصریح کرد: «جوانان امروز باید برای دست یابی به سه قله رفیع تحصیل، تزهیب و ورزش همت کنند.» اجرای زنده نوری به عنوان خواننده و ایمانی به عنوان شاعر طنز پرداز از دیگر برنامه های این جشن بود.


ماشاءالله شاهمرادی هنرپیشه فیلم اخراجی ها در ادامه مراسم به خاطره‌گویی از دفاع مقدس پرداخت و گفت: «رزمندگان جنگ بسیار شوخ طبع بودند و فضای با نشاطی بر جبهه‌ها حاکم بود ولی متاسفانه در انعکاس این فضای با نشاط در فیلم‌های ساخته شده، ضعیف عمل کرده‌ایم.»


وی عنوان کرد: «به خاطر این موارد تصمیم گرفتم اگر در فیلمی در این زمینه ایفای نقش داشتم قسمت طنز را در فیلم پر رنگ تر ایفا کنم.»


هنرپیشه فیلم اخراجی‌ها گفت: «اگر جنگ را 100 روز در نظر بگیریم هر فردی که می‌خواست در آن حضور داشته باشد باید 90 روز پا روی منیت خود می گذاشت تا بتواند 10 روز پا روی مین بگذارد که بنده سعی می کنم این 90 روز را برای مردم توصیف کنم چرا که ما مدیون خون این شهدا هستیم و اگر امروز عزت و احترامی داریم از خون شهیدان است.»


در پایان این مراسم از نخبگان علمی بسیج دانشجویی و فعالین تشکل دانشجویی امید قدردانی به عمل آمد، همچنین جوایز چهارمین دوره مسابقات فوتسال کارکنان به تیم های برگزیده اهدا شد.


آغاز مسابقات فوتسال جام دهه فجر دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی


در سی و هفتمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، مسابقات فوتسال جام دهه فجر ویژه کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی آغاز شد.


در این دوره از مسابقات 12 تیم از کارکنان و اعضای هیات علمی به صورت گروهی با هم به رقابت می‌پردازند.


تیم‌های اداره ترابری، دانشکده مدیریت، اداره تربیت بدنی(مجتمع ولیعصر)، معاونت عمران، دانشکده فنی، معاونت آموزشی، اداره حفاظت فیزیکی، دانشکده خبر، اداره حراست، معاونت دانشجویی، اداره تدارکات، دانشکده تربیت بدنی از جمله تیم هایی هستند که در این دوره از مسابقات به صورت گروهی با هم رقابت می کنند.


مسابقات فوتسال کارکنان و اعضا هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی از 21 بهمن در مجموعه ورزشی این واحد بزرگ دانشگاهی واقع در مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم(ص) آغاز می شود.


برگزاری جشن انقلاب در واحد فارسان


جشن انقلاب با حضور دانشجویان، استادان، کارکنان، رئیس شورای هماهنگی و روسای ادارات شهرستان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد فارسان برگزار شد.


رئیس واحد فارسان گفت: «پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در راستای فعالیت های جوانان پرشوری بود که به دعوت رهبر انقلاب لبیک گفتند. در آن روزها هزاران زن و مرد و پیر و جوان، هر یک به اندازه توان خود برای سرنگونی نهایی رژیم ظلم و جور، کوشش کردند. آنها با سنگربندی در خیابانها، سینه سپر کردن در برابر تانک‌ها و با فداکاری و جانفشانی، انقلاب را به پیروزی رساندند. در تمام شهرهای ایران، درگیری مردم با بقایای رژیم شاه جریان داشته و ملت ایران شهدای بسیاری در این راه تقدیم کرد.»


حسین حیدری افزود: «عاقبت با رهبری امام خمینی(ره) و مبارزه چند ساله ملت ایران، در 22 بهمن سال 57 نظام 2500 ساله شاهنشاهی سرنگون و انقلاب به پیروزی رسید.»


وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران است تصریح کرد: «در آن هنگام که در خارج از کشور تبلیغات سو علیه ایران بود و ایران را بعنوان کشوری می دانستند که دروازه های علم را روی خود بسته است دانشگاه آزاد اسلامی به پیشنهاد هاشمی رفسنجانی تاسیس شد و این دانشگاه فعالیت خود را با هیچ شروع کرد و اکنون به این جایگاه رفیع در جامعه رسیده است. واحد فارسان نیز فعالیت خود را از صفر شروع کرده و اکنون داری 30 هکتار زمین، یک ساختمان اداری و آموزشی، 20 رشته در مقطع کاردانی و کارشناسی و 4 رشته در مقطع کارشناسی ارشد است.


پس از آن رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان با تبریک ایام الله دهه فجر گفت: «انقلاب اسلامی را جوانانی چون شما به ثمر رساندند و پس از آن نیز راه انقلاب را با خون خود ادامه دادند. آینده انقلاب اسلامی نیز وابسته به شما جوانان انقلابی است.»


حجت الاسلام یوسفی اقشار علمی و فرهنگی را به حضور گسترده در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان دعوت کرد.


در ادامه گروه فرهنگی و هنری تاراز به اجرای برنامه های نمایش، موسیقی محلی، طنز و ... پرداختند و در پایان از دانشجویان فعال فرهنگی و علمی تشکر بعمل آمد و هدایا و لوح هایی به رسم یادبود به آنها اهدا شد.


امام خمینی(ره) مظهر کرامت و انسان کامل بود که بر اساس رهنمودهای الله قیام کرد


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی بابل گفت: «امام خمینی(ره) مظهر کرامت و انسان کامل بوده و بر اساس رهنمودهای الله قیام کرد، اندیشه‌ توحیدی‌ و الهی‌ امام زمینه‌های‌ مادی‌ و معنوی‌ سعادت‌ دنیوی‌ و اخروی‌ افراد جامعه‌ را فراهم آورد.»


حجت الاسلام دکتر حسن قلی پور در جمع استادان، دانشجویان و کارکنان، با بزرگداشت یاد و خاطره حضرت امام خمینی (ره) و شهدای انقلاب اسلامی؛ انقلاب شکوهمند ایران اسلامی به رهبری امام راحل (ره) را بزرگترین رخداد تاریخی عصر حاضر قلمداد کرد که دستاوردهای بسیار ارزشمندی برای کشور به ثمر نشانده است.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی بابل خودباوری و ایمان به خدا را مهمترین رمزه پیروزی انقلاب شکوهمند ایران اسلامی دانست و افزود: «ارتقا دانش و بصیرت ملت و توجه به ارزش‌های دینی و مذهبی, همدلی و همگرایی و شجاعت به توکل بر خدا نقش کلیدی در پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی داشت.»


وی تأکید کرد: «تأمین حقوق همه جانبه افراد و ایجاد امنیت اجتماعی برای عموم و تساوی همه در برابر قانون مهمترین آرمان‌های سیاسی انقلاب اسلامی است.»


عضو هیأت امنا دانشگاه آزاد اسلامی مازندران اظهار کرد: «اماخمینی(ره) یک شخصیت مبارز، فقیه و مراجع عالم، روحانی ،شجاع و رهبر کامل بود و در راستای رضایت خداوند متعال برای حمایت از مستضعفین انقلاب کرد.»


سرپرست واحد بابل شرکت در راهپیمایی 22 بهمن را وظیفه ملی و ملت ایران دانست و افزود: «لازم هست ما دانشگاهیان در هر کجا که باشیم همگام با آحاد مردم در راهپیمایی22 بهمن شرکت، تا به دنیا بفهمانیم که علاقمندی ملت ایران به نظام مقدس جمهوری اسلامی روز به روز بیشتر خواهد شد.»


جشن بزرگ انقلاب با حضور دو تن از هنرمندان کشور در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار شد


همزمان با دهمین روز از دهه مبارک فجر، جشن بزرگ پیروزی انقلاب ویژه کارکنان واحد مشهد به همراه خانواده‌هایشان با حضور رضا رویگری و امید زندگانی از هنرمندان کشورمان در سالن همایش‌های دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار شد.


در این مراسم مسئولان و کارکنان واحد مشهد با جشن و سرور سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی داشتند.


دکتر پیمانی زاده معاون دانشجویی فرهنگی واحد مشهد در ادامه مراسم ضمن خیرمقدم و تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ، به بیان خاطراتی از دوران انقلاب پرداخت.


این مراسم با برنامه های متنوعی ازجمله سرودهای انقلابی، مسابقه، طنز، اجرای نمایش کمدی و اهدای جوایز مسابقه صحیفه نور (وصیت نامه الهی سیاسی حضرت امام) همراه بود که مورد استقبال کارکنان نیز قرار گرفت.


دیدار مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی مهاباد با خانواده شهید قادر پرتوی


اعضای هیأت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی مهاباد در گرامیداشت دهه مبارک فجر با حضور در منزل خانواده معظم شهید قادر پرتوی این ایام خجسته را در کنار اعضای این خانواده گرامی داشتند.


اعضای هیأت رئیسه واحد مهاباد در این دیدار با گرامیداشت دهه مبارک فجر امنیت، آرامش و اقتدار ایران اسلامی را در سایه جانفشانی شهدا و جانبازان دوران دفاع مقدس عنوان کردند.


در این دیدار مسئولان واحد مهاباد از نزدیک با خانواده شهید قادر پرتوی که در سال 1362 در منطقه مهاباد به درجه رفیع شهادت نائل آمده است به گفت و گو پرداختند و با اهدای لوح از وی تجلیل به عمل آوردند.


قمی: استمرار انقلاب اسلامی در گروه زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا است


رئیس واحد پرند در مراسمی که به همت معاونت دانشجویی فرهنگی این واحد به مناسبت دهه فجر با حضور معاونان، همکاران و دانجشویان در سالن آمفی تئاتر علامه طباطبایی واحد پرند برگزار شد، گفت: «هدف انقلاب اسلامی ایران تحکیم وحدت و برادری بر اساس معیارهای دینی و ارزشهای اسلامی بود.»


دکتر محمد قمی بیان کرد: «انقلاب از لحاظ لغوی یک تحول است، حال در هر کشوری که باشد، اما انقلاب اسلامی بر اساس یک تئوری و یک اندیشه واضح که از متن قرآن گرفته شده بود و مطابق ارزشهای اسلامی بوقوع پیوست.»


قمی با گرامیداشت یا شهدای انقلاب و امام شهدا افزود: «این انقلاب بدون خون شهدا مطمئنا به ثمر نمی‌نشست و به همین خاطر رهبر کبیر انقلاب در بدو ورود به ایران به مزار شهدا رفتند و در آنجا به ایراد سخنرانی پرداختند. بنابراین استمرار انقلاب اسلامی در گروه زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا است.


وی خطاب به دانشجویان و حضار گفت: «خودسازی، پاسداری از اصول انقلاب اسلامی و در رأس آنها استکبارستیزی، کمک به حفظ استقلال کشور در همه زمینه‌ها و ابعاد، روشنگری و بصیرت‌افزایی در جامعه با توجه به تلاش همه جانبه دشمن برای نفوذ، از مهم‌ترین رسالت‌های دانشجویان و جوانان میهن اسلامی است.»


برگزاری جشن بزرگ انقلاب در واحد بجنورد


به مناسبت بزرگداشت سی و هفتمین سالگرد پیروزی شگوهمند انقلاب اسلامی و یوم الله 22 بهمن شب گذشته جشن بزرگ انقلاب با حضور خانواده های استادان و کارکنان واحد بجنورد برگزار شد.


به مناسبت بزرگداشت سی و هفتمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلابب اسلامی و یوم الله 22 بهمن شب گذشته جشن بزرگ انقلاب با حضور خانواده های استادان و کارکنان واحد بجنورد در سالن فرهیختگان واحد برگزار شد.


در ابتدای مراسم حجه الاسلام حسین یوسفی فر رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی خراسان شمالی ضمن تبریک پیروزی انقلاب اسلامی گفت: جای بسی خوشحالی است که همه ساله با فرا رسیدن سالگرد پیروزی شکوهمند ایران اسلامی، مردم ایران اسلامی رشادت جوانان غیور و انقلابی این مرز و بوم را جشن گرفته و یاد و خاطره رهبر کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) و شهدای انقلاب را زنده نگاه می دارند زیرا این پیروزی ودیعه ای است که به مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی به امانت سپرده شده و باید بتوانیم از آن به نحو شایسته پاسداری کنیم.


در این مراسم که به همت معاونت دانشجویی و فرهنگی واحد برگزار شد با حضور رئیس واحد بجنورد و معاونین از دانشجویان ممتاز خانواده های شهدا و ایثارگران با اهدا لوح و جوایز نقدی قدردانی به عمل آمد.


از دیگر برنامه های متنوع این اجرای موسیقی نواحی، نمایش کمدی، استند آپ کمدین، اجرای موسیقی پلی بک، قرعه کشی از بین حاضرین در مراسم و مسابقه برای فرزندان کارکنان و استادان بود که نفرات برتر با اهدای جوایزی قدردانی شدند.


برگزاری همایش پیاده روی کارکنان واحد استهبان


در دهمین روز از ایام الله دهه پرفروغ فجر که با عنوان انقلاب اسلامی ، دشمن شناسی، استکبار ستیزی و مقابله با نفوذ دشمن نامگذاری شده است، کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد استهبان اقدام به برگزاری همایش پیاده روی با شعار همدلی و همزبانی نمودند .


در این همایش مسئولان و کارکنان واحد استهبان در یک اقدام فرهنگی مسیر 2کیلومتری ورودی دانشگاه تا میدان دانشجو در بلوار امام رضارا طی کردند.


درادامه این برنامه علی اصغر سلیمانی از مبارزان انقلابی شهرستان استهبان خاطراتی از دوران انقلاب و جنایات رژیم پهلوی را بیان کردند.


سلیمانی از مدرسان واحد استهبان، پژوهشگر، نویسنده و مولف چندین کتاب و مقاله است که دراین زمینه می‌توان دو اثر ارزشمندوی با عنوان انقلاب اسلامی ایران عظیم ترین انقلاب تاریخ و شکنجه در عصر پهلوی را نام برد.


نمایشگاه عکس انقلاب اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خورموج برگزار شد


به مناسبت ایام الله دهه فجر نمایشگاه عکس انقلاب در شهرستان دشتی دردانشگاه آزاد اسلامی واحد خورموج برگزار شد.


معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خورموج گفت: «این نمایشگاه با موضوع عکس انقلاب در شهرستان دشتی روایت‌گر واقعیت‌های تاریخی در سال 1357 بر پا شده است.»


بیژن رزمی افزود: «عکس‌هایی از دوران پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در شهر خورموج در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.»


وی بیان کرد: «هدف از برگزاری این نمایشگاه آشنایی دانشجویان با اهداف انقلاب اسلامی است و دهه فجر فرصت مناسبی است تا واقعیت های انقلاب و آرمانهای امام (ره) و شهدا در قالب تصویر به دانشجویان منتقل شود.»


تجدید میثاق دوباره هیات رییسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه با خانواده معظم شهدا


در بیست و یکمین روز دهه فجر، رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه، اعضای هیأت رییسه، با حضور درجمع تعدادی از خانواده‌های معظم شهدای دانشجو و جانباز، با آرمان‌های پاک و مقدس شهدا تجدید میثاق کردند.


به‌مناسبت گرامیداشت ایام دهه فجر و به منظور تجدید میثاق با آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی، رئیس دانشگاه، اعضای هیأت رییسه، جمعی از خانواده شهدا و اعضای پایگاه مقاومت بسیج شهدای کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی، با زیارت مزار شهدا، غبارروبی و عطرافشانی، با خانواده معظم شهدا نیز دیدار کردند.


دکتر محمدرضا ولیلو در دیدار با خانواده شهیدان علی نبئی و ابراهیم اژدر بهروزنژاد و جانباز 50 درصد پیمان بهروز گفت: «پیروزی انقلاب اسلامی مدیون و مرهون خون شهیدان و فرزندان پاک شما خانواده‌های معظم است که مردانه و قهرمانانه پای این انقلاب و آرمانهای امام (ره) ایستادند و اکنون نیز با پیروی از مقام معظم رهبری برهمان عهدی که بسته‌اید پاییبندید.»


ولیلو با بیان اینکه شهدا ولی نعمتان کشور ما هستند و امنیت کنونی کشور مدیون جانفشانی و ایثار این عزیزان است، ادامه داد: «شهدا با رشادت واز خود گذشتگی، خون پاک خود را در راه دین واسلا م نثار کردند تا ضامن بقای نظام جمهوری اسلامی باشند و پیشرفت و اقتدار امروز کشور را مدیون خون شهدا هستیم و همه ما وظیفه داریم برای پیشبرد اهداف نظام، با یکپارچگی و اتحاد از کشور پاسداری کنیم و حرمت خون سرخ شهدا را نگه داریم.»


رئیس واحد در پایان این دیدار از صبر و صلابت خانواده شهدا با اهدای لوح سپاس، قدردانی به عمل آورد.


جعفرقلیخانی: انقلاب ما انقلاب ارزش هاست


مراسم جشن با شکوهی به مناسبت ایام الله دهه فجر با حضور استادان، کارکنان و دانشجویان واحد در سالن دانشکده باستانی پاریزی با حضور رئیس واحد برگزار شد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان با تبریک ایام الله دهه فجر گفت: «خاطراتی از انقلاب در ذهن ما است که با آنچه امروز از بعضی از شخصیت و جامعه بروز می کند همخوانی ندارد و آزار دهنده است.»


دکتر ابوالفضل جعفرقلیخانی با تاکید بر زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا بیان کرد:«در این بهار آزادی جا شهدا خالیست و همه شما استادان و دانشجویان وظیفه دارید از اهداف و ارزشهای انقلاب و شهدا پاسداری کنید و آنچه که امروز حاصل شده است میوه و ثمر شیرینی انقلاب اسلامی است چرا که انقلاب ما انقلاب هنجارها و ارزش ها بود.»


رئیس واحد سیرجان با تاکید بر رعایت قانون بیان کرد: «از مهم ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی چیزی به نام قانون اساسی جمهوری اسلامی بود که در واقع چکیده انقلاب همان قانون اساسی است که تمامی اصل‌ها پشت سر هم آمده است.»


وی با تاکید به امر به معروف و نهی از منکر اعلام کرد: «این امر مهم باید از مسئولان آغاز و برای کسانی باشد که دارای مقام و منصب هستند.»


جعفرقلیخانی با انتقاد از شرایط به وجود آمده در نزدیکی انتخابات بیان کرد: «با نزدیک شدن به زمان انتخابات شاهد رواج هتاکی و گستاخی و لگد مال کردن ارزش ها در جامعه هستیم و امروز چه شده است که برخی افراد که بویی از انقلاب نبرده اند بزرگان جامعه را با انواع تهمت و افترا متهم، محکوم و مجازات می کنند.


وی گفت: «از آنجایی که تحصیل علم و دانش می کنیم افتخارمان این است که دانشگاه آزاد یکی از ثمره‌های ارزشمند انقلاب اسلامی است. ارزشمند است که عمر گرانبهای خود را صرف دانش و حکمت می کنید شایسته احترام ، تشویق و تقدردانی هستید.»


جعفرقلیخانی با تاکید فراوان برحفظ خون شهدا اعلام کرد: «دانشجویان باید از خون شهدا و محصولات انقلاب پاسداری کنند چرا که اگر غافل شوید بی خردان سرمایه را از دست شما می‌ربایند و می‌برند.» این مراسم با برنامه‌های شاد و متنوع از جمله اجرای سرودهای انقلابی و اجرای گروه تئاتر همراه بود.


جشن بزرگ پیروزی انقلاب اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آبادکتول برگزار شد


به مناسبت گرامیداشت سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی جشن بزرگ انقلاب اسلامی با حضور استادان، کارمندان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آبادکتول در سالن علامه جعفری این دانشگاه برگزار شد.


معاون پژوهش و فناوری واحد علی آباد کتول با بیان این مطلب که ایام الله دهه فجر در تاریخ انقلاب اسلامی حکایت از روزهای ماندگار تاریخ ملت بزرگ ایران است، تصریح کرد: «انقلابی که مبتنی بر بینش عمیق توحیدی و الهام گرفته از انقلاب سرخ عاشورای حسینی بود که در آن عده قلیل با اعتقادی راسخ نیروهای کفر و باطل را شکست دادند و چشم استکبار را خیره ساختند دهه فجر تجلی شکفتن آزادی، اوج همبستگی ملت مسلمان ایران برای حاکم شدن مردم سالاری دینی در کشوری مسلمان است. »


دکتر مسعود رادمهر تولید علم و فناوری ایران در مقایسه با سایر کشورها را از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی بیان کرد و افزود: «اکنون روند توسعه تولید علم در ایران نشان می دهد، که کشور ایران به جایگاه رفیعی در سطح بین المللی و منطقه در میزان تولیدات علمی رسیده است.»


رادمهر با توجه به محاصره نظامی اقتصادی و سیاسی و تحریم ایران از سوی آمریکا و متحدانش که این تحریم‌ها در نهایت موجب توسعه و پیشرفت ایران اسلامی شد ادامه داد: «ما در اوایل جنگ حتی قادر نبودیم سلاح کوچکی را تولید کنیم اما پس از انقلاب توانستیم انواع و اقسام سلاحهای سبک و سنگین انواع توپهای دور برد، ساخت انواع موشک اندازهای مختلف، ساخت ماهواره و دستیابی به فناوری‌های هوا و فضا، دستیابی به تکنولوژی هسته‌ای از سوی دانشمندان جوان، دستیابی به نانوتکنولوژی، دستیابی به سلولهای بنیادی و غیره و دستیابی به همه اینها نشانگر اقتدار علمی ایران در جهان است.»


معاون پژوهش و فناوری واحد علی آباد با توجه به فرارسیدن روز 22 بهمن ماه و راهپیمایی عظیم این روز افزود: «لازم است عنوان کنم راهپیمائی مردم نماد حضور مردم در پاسداری از ارزش‌ها و آرمان‌های والای انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن و نشانگر اقتدار و پشتوانه مردمی نظام به عنوان اصلی‌ترین پشتوانه و سرمایه کشور است. در حقیقت شرکت مردم در راهپیمایی‌ها، صحنه نمایش بیداری و هوشیاری ملت اسلامی، اتحاد و همدلی آنان و توجه به سرنوشت کشور و اعلام بیزاری از دشمنان نظام اسلامی است که از یکسو موجب دلگرمی و نویدی برای دوستان نظام اسلامی است و از سوی دیگر توطئه های دشمنان داخلی و خارجی انقلاب اسلامی را خنثی خواهد کرد.»


رادمهر حضور مردم در راهپیمایی 22بهمن را وظیفه ای انسانی، دینی و ملی دانست و گفت: »کارکنان و استادان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آبادکتول پرشورتر از همیشه با شرکت در راهپیمایی 22 بهمن ماه با لبیک به دعوت مقام معظم رهبری (مدظله‌) ادامه‌دهندۀ حقیقی راه شهدا و امام شهدا خواهند بود.» اجرای برنامه های متنوع از جمله قدردانی از کارکنان بازنشسته واحد، برگزاری مسابقه، اجرای نمایش، قرعه کشی و اهدا جوایز، نماهنگ و ... از دیگر برنامه های این جشن باشکوه بود.


دیدار رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دشتستان و هیات همراه از خانواده‌های شهدا و ایثارگران


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دشتستان با تبریک یوم الله 22 بهمن ماه و پیروزی غرورآفرین ملت ایران در سال 57 و با یادآوری سلحشوری‌های رزمندگان اسلام در 8 سال دفاع مقدس گفت: «گرامیداشت یاد شهدا و ایثارگران انقلاب اسلامی از اولویت‌های فرهنگی این واحد دانشگاهی است چرا که یاد شهدا موجب برکت برای این مرز و بوم خواهد بود.»


دکتر داوود یحیای افزود: «سربازان امام راحل(ره) آن روزها برای حفظ خاک وطن و ناموس و شرف به میدان نبرد حق علیه باطل شتافتند و اکنون نیز جهاد ادامه دارد و مبارزه با تروریسم در منطقه به خط مقدم دفاع از اسلام تبدیل شده است.»


وی افزود: «کمترین کاری که ما می توانیم انجام دهیم دیدار با شما عزیزان است و اینکه بدانید که ملت ایران همیشه سپاسگذار و مرهون زحمات و خدمات شما برای ایران عزیز است.»


در ادامه به رسم یادبود هدایایی به خانواده این عزیزان اهدا شد.


حضور مسئولان، استادان و کارکنان دانشگاه‌آزاد اسلامی بروجرد در مراسم غبارروبی و عطرافشانی مزار‌ شهدا


همزمان با دهمین روز از ایام الله دهه فجر، مسئولان، استادان، کارکنان و دانشجویان واحد بروجرد در مراسم غبارروبی و عطرافشانی مزار دو تن از شهدای گمنام آرمیده در این واحد شرکت کردند.


به منظور قدردانی از رشادتها و ایثارگری‌های شهدا و زنده نگه داشتن یاد و خاطره این عزیزان مراسمی در محوطه مجتمع دانشگاهی امام خمینی(ره) این واحد که محل دفن دو تن از شهدای گمنام دفاع مقدس است برگزار شد و حاضران با غبارروبی، عطرافشانی، نثار فاتحه و تقدیم تاج گل از مقام شامخ شهیدان، تجلیل و یاد و خاطره آنان را گرامی داشتند.


برگزاری شب شعر فجر و جشن پیروزی انقلاب به مناسبت ایام دهه فجر در واحد تهران مرکزی


به مناسبت ایام مبارک دهه مبارک فجر و سی و هفتمین سالگرد شکوهمند پیروزی انقلاب اسلامی مراسم شب شعر دانشجویی فجر و جشن انقلاب در مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم(ص) واحد تهران مرکزی برگزار شد.


به همت دفتر فرهنگ اسلامی و کانون فرهنگی دانشجویی سفیر و با حضور جمعی از مسئولان، استادان، همکاران و دانشجویان در مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم (ص) برگزار شد.


دکتر عبدالله برادران رئیس مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم (ص) و رئیس دانشکده زبانهای خارجی تهران مرکزی اظهار کرد: «انقلاب اسلامی ایران یک واقعه تاریخی ماندگار در جهان است که ثمره اندیشه های امام خمینی (ره) و وحدت ملت ایران به نقل خاطره ای از ایام انقلاب پرداخت.


در ادامه دکتر شیبانی عضو هیات علمی دانشکده علوم پایه این واحد دانشگاهی و نیز تعدادی از دانشجویان اشعار خود را سرودند.


از دیگر برنامه های این مراسم می توان اجرای موسیقی و اهدای لوح به سرایندگان اشعار منتخب را نام برد.



برگزاری اردوی تفریحی کارکنان واحد استهبان


به مناسبت فرارسیدن یوم الله 22بهمن ماه سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اردوی فرهنگی و تفریحی کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد استهبان برگزار شد .


دراین اردوی یک روزه تحت عنوان انقلاب ،طبیعت و نشاط کارکنان این واحد دانشگاهی به چشمه سار تنگ براق در منطقه ایج که در 40کیلو متری شهرستان استهبان واقع شده است اعزام شدند .


این اردو به اهتمام حوزه معاونت دانشجویی وفرهنگی دانشگاه و به منظور ایجاد روحیه همکاری و صمیمیت با برنامه های متنوعی همچون کوهنوردی،اقامه نماز جماعت، پذیرایی و صرف ناهار برگزار شد.



امنیت مهمترین دستاورد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی است


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج، امنیت را مهمترین دستاورد پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد.
دکتر محمدقربان کیانی در جشن پیروزی انقلاب اسلامی در واحد سنندج که با حضور اساتید و کارکنان برگزار شد، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران با پیروزی خود عزت و اقتدار برای کشورمان به دنبال داشت و ما امروز در سایه این عزت و اقتدار به موفقیت های زیادی دست پیدا کرده ایم.
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران با پیروزی خود دستاوردهای زیادی را برای ملت ایران به دنبال داشت و امروز به برکت همین دستاوردهاست که کشورمان در مقابل کشورهای غربی و دشمنان نظام سربلند و با اقتدار از خود دفاع می کند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان بیان کرد: در شرایطی که کشورهای منطقه درگیر جنگ و ناامنی هستند، ولی جمهوری اسلامی ایران دارای امنیتی پایدار است و به برکت همین امنیت است که ما می توانیم حضور مقتدر در صحنه داشته باشیم.
وی با بیان دیگر دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف، گفت: امروز نگاه جهانیان به کشورمان تغییر پیدا کرده است و به همین دلیل در تمامی تحولات منطقه ای و بین المللی نقش مهمی را ایفا می کند.
کیانی به دستاوردهای علمی و حوزه آموزش عالی جمهوری اسلامی ایران به محوریت استان کردستان اشاره کرد و افزود: توسعه فضای آموزش عالی در کردستان یکی از برکات نظام اسلامی است و این تفاوت نیز در شرایط فعلی کاملا محسوس و مشخص است.
وی به توسعه دانشگاه آزاد اسلامی در استان کردستان اشاره کرد و گفت: در شرایطی که در زمان پیروزی انقلاب اسلامی کردستان در حوزه فضای آموزش عالی جایگاه چندانی نداشت ولی امروز وضعیت بسیار خوبی دارد و دانشگاه آزاد اسلامی یکی از قطب های اصلی آموزش عالی است.
این مسئول کشف اختراعات و همچنین یافته های جدید علمی و آموزشی در دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان را یکی از دستاوردهای مهم در این بخش عنوان کرد و اظهار کرد: انتظار می رود که در سایه همدلی و همکاری روند پر شتاب علمیف آموزشی و پژوهشی در واحد سنندج همچنان ادامه داشته باشد.
در ابتدای این جلسه مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران یک نعمت الهی برای مردم کشورمان بود و امروز ما باید به بهترین شکل ممکن قدردان این نعمت الهی باشیم.
حجت الاسلام بیابانی افزود: حضور در راهپیمایی 22 بهمن و حمایت از نظام اسلامی یکی از راهکارهای اصلی قدردانی این نعمت الهی است و انتظار می رود که فردا بار دیگر شاهد خلق حماسه ای ماندگار در کشور باشیم.


باید با دوری از هرگونه تنش و اختلافات سلیقه‌ای در جهت تعالی و پیشرفت کشور گام برداریم


به گزارش آنا، در آستانه سی و هفتمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران جشن بزرگ پیروزی با حضور دکتر بهروز میرزا رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج، حجت الاسلام والمسلمین فرید مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در واحد کرج، مدیران ارشد استانی و جمعی از معاونین، مسئولین، استادان، کارکنان و دانشجویان این دانشگاه برگزار شد.


در این مراسم میرزا با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و شهید محمد اینانلو دانشجوی شهید مدافع حرم از واحدکرج، دهه فجر اوج عظمت، عزت و قدرت ملت ایران را تبریک گفت و با اشاره‌ای کوتاه به پیشرفت‌های علمی و فناوری جمهوری اسلامی ایران پس از ۳۷ سال که از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته است به ارائه آماری در این خصوص پرداخت.


میرزا با بیان اینکه پیش از انقلاب تعداد دانشجویان کشور ۱۷۵۰۰۰ نفر بوده است گفت: در حال حاضر در بیش از ۳۵۰۰ دانشگاه و مرکز آموزش عالی در کشور بیش از ۴ میلیون دانشجو مشغول به تحصیل هستند.


وی با معرفی شاخص‌های توسعه پایدار، توسعه متوازن کشور را منوط به توسعه علم و فناوری دانست و با تاکید بر اینکه در توسعه علم و فناوری در حال حاضر کشورمان رتبه اول منطقه و رتبه ۱۷ جهان را در تولید علم دارد این توسعه را در دو بعد کمی و کیفی بررسی کرد و گفت: در بعد کمی با رشد ۱۲۱ برابری نسبت به پیش از انقلاب اسلامی مواجه هستیم و در بعد کیفی نیز براساس میزان ارجاعات به مقالات علمی ایران با رشد ۸۰۲ برابری به یکی از کشورهای مطرح در تولید علم تبدیل شده است.


رئیس واحد کرج ضمن تاکید بر روحیه خودباوری و شعار ما می‌توانیم ملت ایران در کسب این دستاورد‌ها ادامه داد: در برخی از رشته‌های علوم و فناوری مانند، هوافضا، سلول‌های بنیادین، نانو و.... ایران رتبه ۷ جهان را به خود اختصاص داده است و حتی قدرت اول موشکی منطقه نیز در اختیار کشور اسلامی ما است.


وی افزود: اکنون جمهوری اسلامی ایران توانسته است بخشی از معادلات سیاسی و قدرتی جهان و منطقه در گرو تصمیمات، رضایت یا موافقت ایران است.


مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در واحد کرج نیز ضمن خیرمقدم و تبریک ایام‌ا... دهه فجر یکی از توصیه‌های بزرگان دین را دوری از نشناختن روح زمانه و عقب ماندن از آن دانست و گفت: نشاختن زمانه سبب گرفتاری انسان‌ها می‌شود. وی ادامه داد: دهه فجر فرصتی است برای اینکه بررسی کنیم که چه بودیم و چه شدیم.


وی با اشاره به آیاتی از قرآن زمانی را یادآور شد که تنها سرمایه مردم ایران سرمایه ایمان بود و با دست خالی انقلاب را شروع کردند و به وعده نصرت خداوند که می‌فرماید از عده و جمعیت اندک خود نهراسید اعتماد کردند و انقلابی با این شکوه و عظمت خلق کردند.


فرید با اشاره به شروع فرهنگ مدرنیته از ۴۰۰ سال پیش تا کنون گفت: اگر تحلیل درستی از زمانه خود نداشته باشیم با موج تبلیغات فراگیر این فرهنگ تحت تاثیر قرار خواهیم گرفت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته