دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 خرداد 1401 - 18:15

ایران در حوزه تأمین ذخایر خونی در جهان پیشگام است

سخنگوی سازمان انتقال خون کشور گفت: ایران مستند به گزارش‌های سازمان بهداشت جهانی در خصوص اهدای صد درصد داوطلبانه و بدون چشم داشت در حوزه تأمین ذخایر خون و فرآورده‌های خونی نسبت به دیگر کشورهای دنیا پیشگام است.
کد خبر : 664434
اهدای خون

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری آنا، عباس صداقت، سخنگوی سازمان انتقال خون کشور گفت: سازمان بهداشت جهانی و دیگر سازمان‌های بین‌المللی به مناسبت روز تولد پرفسور اشنایدر و کاشف گروه‌های خونی که جایزه نوبل را هم دریافت کرد این روز را از سال ۲۰۰۴ میلادی یا همان ۱۳۸۳ شمسی برای تقدیر از اهداکنندگان خون نام‌گذاری کرده‌اند.


وی افزود: کشور ما مستند به گزارش‌های سازمان بهداشت جهانی در خصوص اهدای صد درصد داوطلبانه و بدون چشم داشت در حوزه تأمین ذخایر خون و فرآورده‌های خونی نسبت به دیگر کشورهای دنیا پیشگام است.


سخنگوی سازمان انتقال خون کشور با بیان اینکه سازمان بهداشت جهانی شعار امسال را « ترویج اهدای خون و همبستگی ملی » اعلام کرده اظهار کرد: قطعاً کسانی که برای اهدای خون مراجعه می‌کنند نیت‌های معنوی و انتظاراتی فراتر از مادیات دارند ضمن اینکه تنوع قومیتی و مذهبی در کشور ما نیز به ترویج این شعار کمک بسزایی خواهد کرد.


انتهای پیام/۴۱۲۹/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته