دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 خرداد 1401 - 09:11
سرهنگ شهابی مطرح کرد؛

جلوگیری از تبدیل پدیده‌های اجتماعی به امنیتی با اطلاع‌رسانی صحیح

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی شرق استان تهران با اشاره به نقش مردم و رسانه‌ها در ایجاد امنیت پایدار گفت: باید با اطلاع رسانی صحیح و به موقع ضمن القاء احساس امنیت در جهت افزایش آرامش روانی جامعه از تبدیل پدیده‌های اجتماعی به امنیتی جلوگیری شود.
کد خبر : 664266
سرهنگ شهابی

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری آنا، سرهنگ هادی حسن زاده شهابی معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی شرق استان تهران با تاکید بر اهمیت مسائل اجتماعی در کارکرد پلیس اظهار کرد: فرماندهی انتظامی با طیف وسیعی از مسائل اجتماعی سر و کار دارد که حل چالش‌های آن نیازمند دانش و تخصص عمیق در حوزه مباحث اجتماعی است. سرمایه اجتماعی در سه محور اعتماد عمومی، آگاهی و آمادگی برای مشارکت قابل تحلیل است که هر کدام از این محورها با توجه به وظایف پلیس نشان می دهد نقش پلیس در افزایش سرمایه اجتماعی تا چه حد حیاتی است.


وی با اشاره به اینکه اطلاع رسانی صحیح و به موقع مانع از تبدیل پدیده‌های اجتماعی به امنیتی می شود افزود: کارشناسان حوزه خبر در پلیس استان با رویکرد ارتقاء احساس امنیت اجتماعی و آگاهی بخشی به عموم افراد جامعه، همواره در کاهش ناهنجاری‌های مختلف اجتماعی جامعه موفق عمل کرده و توانسته‌اند با تعامل و همکاری بهینه خود با دیگر خبرنگاران در نهادینه کردن فرآیند تقویت احساس امنیت در جامعه حضور فعالی داشته باشند.


این مقام انتظامی رعایت اخلاق اسلامی و حرفه‌ای را از ویژگی‌های بارز یک خبرنگار خوب دانست و یادآور شد: نگرش آگاهانه و اتخاذ راهبردهای اصولی و منطقی در حوزه خبری بستر ساز ظهور و کاربردی شدن راهکارهای کارآمد و سبب ساز طراحی و اجرای برنامه‌ها و اقدامات موثر در ثبات امنیت و آرامش در جامعه می شود که ارزیابی ها نشان دهنده تحقق مطلوب آن در شرق استان تهران است.


معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس شرق استان تهران با بیان اینکه پیشگیری اجتماعی از وقوع جرم در اولویت کار پلیس است گفت: آسیب‌های اجتماعی عامل اصلی وقوع جرائم هستند که بسیاری از این آسیب ها را می توان با آموزش و آگاه سازی پیشگیری کرد که در این زمینه معاونت فرهنگی و اجتماعی در اجرای این راهبرد نقش ویژه ای را ایفا می کند.


انتهای پیام/۴۱۷۲/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته