دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
محیا دهقانی در گفت‌وگو با آنا:

خوشحالم که در یک کمدی محترم بازی کردم/ پذیرش نقش «نجلا» ریسک بالایی داشت اما پشیمان نیستم

بازیگر فیلم سینمایی «چند میگیری گریه کنی۲» ضمن ابراز خرسندی از حضور در این فیلم، آن را یک کمدی محترم دانست که نمی‌خواهد به هر قیمتی از مخاطب خنده بگیرد.
کد خبر : 664243
محیا دهقانی

گروه فرهنگ خبرگزاری آنا، سید مرتضی حسینی ـ محیا دهقانی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون است که این روزها بازی در فیلم سینمایی «چند میگیری گریه کنی۲» به کارگردانی علی توکل‌نیا را روی پرده سینما دارد. وی درباره چگونگی پیوستن به این پروژه سینمایی گفت: فیلم«چند می‌گیری گریه کنی؟» به کارگردانی آقای احمدلو که در سال ۱۳۸۵ اکران شد و از فیلم‌های پرمخاطب آن سال بود را دیده بودم. سه سال پیش بود که آقای توکل‌نیا با من تماس گرفتند و گفتند موضوع و ماجراهای «چند میگیری گریه کنی۲» با فیلم اول متفاوت است و درباره نقش من هم توضیح دادند؛ البته به این موضوع هم اشاره کردند که آقای حمید لولایی و آقای ابوالفضل پورعرب در قسمت دوم هم حضور دارند و پس از گفتگو و توضیحات بیشتر من هم نقش را پذیرفتم.


دهقانی اظهار کرد: علاوه بر گروه سازنده و ترکیب بازیگران، شاید یکی از دلایل دیگری که من را به حضور در این فیلم ترغیب کرد این بود که پس از سریال «پایتخت۴» (در نقش خواهرزاده اوس موسی) دیگر در ژانر کمدی کار نکرده بودم و دوست داشتم که دوباره بازی در چنین آثاری را تجربه کنم. سعی می‌کنم همیشه در کارهایی حضور داشته باشم که چه مخاطبان و چه اهالی حرفه‌ای سینما من را به عنوان بازیگری که در یک ژانر خاص محدود شده نبینند، بلکه من را بازیگری ببینند که توانایی کار کردن در نقش‌ها و گونه‌های مختلف سینمایی را دارد. فکر می‌کنم بازی در فیلم‌هایی مثل ماجرای نیمروز، شیار ۱۴۳، لیلاج و سریال‌های نجلا و پایتخت هم همین مسئله را تایید می‌کند.


 تلاش برای تکرار نکردن نقش‌ها


این بازیگر در ادامه عنوان کرد: متأسفانه در این سال‌ها اگر بازیگری در یک کاراکتر موفق ظاهر شود، در ادامه هم شخصیت‌ها و فیلم‌هایی مشابه همان اثر به او پیشنهاد می‌شود. من سعی کردم با وسواس در قبول پیشنهادات مانع از این اتفاق برای خودم شوم.


وی درباره گروه بازیگران فیلم «چند میگیری گریه کنی۲» نیز گفت: آقای حمید لولایی که دیگر در کارهای کمدی شناخته‌شده و استاد هستند. من، هم از ایشان و هم از آقای پورعرب نکات زیادی یاد گرفتم. دهقانی اظهار کرد: واقعاً ساختن فیلمی موفق بر پایه ‌کمدی موقعیت سخت است. در چند سال اخیر، اغلب فیلم‌های کمدی‌ با استفاده از الفاظ نادرست و شوخی‌هایی که از عرف و اخلاق به دور است، مخاطب جذب کردند؛به گونه‌ای که گاهی شما نمی‌توانید به اتفاق خانواده بروید و فیلم را ببینید، اما واقعاً در«چند میگیری گریه کنی۲» این اتفاق نیفتاد و بیشتر طنز موقعیت بود که مخاطب را با خود همراه می‌کرد. خوشحالم که در یک کمدی محترم بازی کردم که نمی خواهد به هر قیمتی مردم را بخنداند.


دهقانی درباره همبازی‌شدن با اشپیتیم آرفی فوتبالیست سابق باشگاه پرسولیس نیز گفت: به‌هرحال ایشان تلاش خودش را داشت و فکر می‌کنم به اندازه شخصیتی که قرار بود ارائه دهد و از او توقع می‌رفت، حضور استانداردی ارائه کرد. از طرف کارگردان هم به خوبی هدایت شد و بازیگران هم به ایشان کمک کردند.



هزینه بالای تبلیغات بلای جان سینما


وی افزود: فیلم‌هایی مثل «چند میگیری گریه کنی۲» با سرمایه شخصی ساخته شده و در جریان تولید و اکران از سوی نهاد یا سازمانی حمایت نمی‌شود. تهیه‌کننده ما آن قدرت مالی را ندارد که بخواهد تبلیغات گسترده‌ای برای فیلم داشته باشد؛ آن هم در شرایطی که برای تبلیغات معمولی محیطی و فضای مجازی گاهی باید تا یک میلیارد تومان هزینه کنید. اگر این شرایط ادامه پیدا کند، بعید است که سرمایه‌گذار یا تهیه‌کننده‌ای برای تولید فیلم‌های شخصی و مستقل پیشقدم شود.ما داریم کم‌کم به یک جایی می‌رسیم که دیگر سرمایه‌گذارها جرئت سرمایه‌گذاری در فیلم‌های مستقل و شخصی را نداشته باشند.


دهقانی که در فصل دوم سریال «نجلا» ایفاگر نقش اصلی داستان و جایگزین سارا رسول‌زاده بازیگر نقش نجلا در فصل اول این سریال بود، درباره تجربه حضور در این مجموعه نیز گفت: من همان روز اول که با آقایان امیرجهانی(نویسنده) و تقیانی‌پور(کارگردان) صحبت کردم به من ‌گفتند که فصل اول نجلا را ببین. من به آنها گفتم اجازه دهید من سریال را به صورت کامل نبینم! گفتند اما این‌طوری که نمی‌شود؛ گفتم می‌شود، شما اعتماد کنید .من زمان زیادی هم در اختیار نداشتم، یعنی چهارشنبه قرارداد بستم و یکشنبه جلوی دوربین رفتم.ضمن این که پیش از ان هم اصلاً تجربه بازی با لهجه آبادانی را نداشتم. مشاور لهجه سریال، آقای علی غابشی گفتند با توجه به محدودیت زمان، فقط برخی سکانس‌ها که مربوط به شخصیت عمه، عبِد یا ثریا می‌شود را ببین. من هم به صورت پراکنده بخش‌هایی از فصل اول سریال را به سرعت دیدم تا بفهمم کاراکترها چه نوع نگرشی به نجلا دارند.


 ریسک خوشایندی به نام «نجلا»


وی افزود: با این که این اتفاق ریسک بالایی داشت، اما برای من اتفاق خوشایندی بود. جالب بود که در بازخوردهایی که در فضای مجازی و از دوستان می‌گرفتیم از قسمت‌های سوم و چهارم، مخاطبان دیگر این تغییر بازیگر را رها کرده بودند. البته من این حق را به مخاطبی که به حضو.ر یک بازیگر برای یک نقش عادت کرده و شرطی شده می‌دهم. شما الان حتی لوکیشن یک سریال را هم تغییر دهید، مخاطب شاید واکنش منفی نشان دهد، اما به تدریج ارتباط برقرار می‌کند.



دهقانی گفت: اصلاً از حضور در سریال «نجلا» پشیمان نیستم چون همیشه وقتی به پیشنهاد حضور در یک پروژه جواب مثبت می‌دهم، قطعاً از نتیجه آن اطمینان دارم که خوب است و اگر تردید داشته باشم که اصلاً نمی‌روم. اکنون هم اگر فصل سوم نجلا ساخته شود حتماً بازی در آن را قبول می‌کنم.


انتهای پیام/۴۱۰۴/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته