دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 بهمن 1394 - 10:17
در گفت‌وگو با آنا

مجتبی عابدینی: دو سهمیه برای المپیک ریو کسب کردم، حمایتم کنید/ دادگان عامل اصلی موفقیت ما در لیگ شمشیربازی بود

شمشیرباز المپیکی اسلحه سابر گفت: امیدوارم وزیر ورزش و جوانان و رییس کمیته ملی المپیک از من حمایت کنند چراکه من دو سهمیه کسب کردم و باید خواسته هایم برآورده شود.
کد خبر : 66403

مجتبی عابدینی در مورد شرایط کسب سهمیه المپیک اسلحه سابر ایران، به خبرنگار ورزشی آنا گفت: «خوشبختانه یکی از سهمیه های ایران برای اسحله سابر قطعی شده است و برای قطعی شدن سهمیه دوم باید به مسابقات لهستان و یا کره اعزام شوم که به طور حتم دومین سهمیه را به دست خواهم آورد. شرایط من با دیگر ورزشکارانی که تنها یک سهیه کسب کردند بسیار متفاوت است چرا که عملکرد من باعث شد شمشیربازی ایران در آستانه کسب دو سهمیه المپیک قرار بگیرد.»


عابدینی خاطرنشان کرد: «از وزیر ورزش و رییس کمیته ملی المپیک انتظار دارم که به من بیشتر رسیدگی کند چرا که من علاوه بر این برای خودم سهمیه گرفتم و این باعث شده یک سهمیه دیگر هم برای ایران به دست بیاورم. هم‌اکنون من خواسته هایی دارم که قرار است در جلسه با مسئولان وزارت ورزش آنها را مطرح کنم و امیدوارم پیگیری کنند.»


شمشیرباز المپیکی اسلحه سابر درمورد مسابقات جام جهانی ایتالیا اظهار کرد: «ایتالیا مهد شمشیربازی دنیا است و باتوجه به اینکه این مسابقات هشتمین دوره کسب سهمیه المپیک بود همه حریفان قدرتمند ظاهر شدند و سطح مسابقات بسیار بالا بود.»


عابدینی ادامه داد: «در ابتدای مسابقه دو بازیکن انصراف دادند و من با قرعه استراحت روبه‌رو شدم و خوشبختانه توانستم به طور مستقیم به جدول 64 نفره مسابقات شمشیربازی جام جهانی کلاس A ایتالیا صعود کردم. در اولین بازی موفق شدم قهرمان جوانان جهان را از کشور ایتالیا شکست دهم و بعد از آن هم با حریفی از گرجستان روبه رو شدم که او را هم شکست دادم اما در دور نهایی با قهرمانی از رومانی مبارزه کردم که مغلوب شدم. در مرحله یک چهارم نهایی هم مقابل شمشیرباز ایتالیایی 15 بر 12 شکست خوردم و عنوان ششمی را به دست آوردم.»


شمشیرباز المپیکی کشورمان در پایان به قهرمانی دانشگاه آزاد در نیم فصل اول لیگ شمشیر بازی اشاره کرد و گفت:« خوشبختانه تیم ما در نیم فصل اول توانست از سد حریفان بگذرد و عنوان قهرمانی سال گذشته را تکرار کند. از حمایت های دادگان تشکر می‌کنم که تاثیر زیادی در کسب این نتایج تیم دانشگاه آزاد داشتند.جدی‌ترین حریف ما امسال تیم بانک سرمایه است که بازیکنان خوبی هم در اختیار دارد امیدواریم که برابر آنها به پیروزی برسیم و قهرمان فصل شویم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب