دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 بهمن 1394 - 15:51

علت اعتراض برخی چهره‌های اصولگرا به فهرست ائتلاف از نگاه حداد عادل/ تشریح ویژگی‌های فهرست تهران

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان درباره گرایش سیاسی فهرست 30 نفره این شورا گفت: 9 نفر گرایش عمومی دارند، 7 نفر جبهه پایداری، 6 نفر جبهه پیروان امام و رهبری، 6 نفر ایثارگران و 2 نفر دیگر مستقل هستند.
کد خبر : 66394

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، غلامعلی حداد عادل در نشست خبری امروز -سه‌شنبه- خود در پاسخ سوالی مبنی بر اینکه آیا باتوجه به ردصلاحیت چهره‌های سرشناس اصلاح‌طلب، فضای انتخابات هفتم اسفندماه را رقابتی می‌دانید؟ اظهار کرد: درباره رقابت انتخابات، خود اصلاح‌طلبان اعلام کردند ما به اندازه کافی نامزد داریم. شما غصه این موضوع را نخورید.


وی در ادامه درباره احتمال سرلیستی آقای آقاتهرانی نماینده فعلی مجلس، در لیست انتخاباتی اصولگرایان عنوان کرد: فرق بین سرلیست و بقیه وجود ندارد و این موضوع آن‌قدر مهم نیست که بخواهد ایجاد سروصدا کند. به نظر من مهم این نیست که یک نفر یا دو نفر به عنوان سرلیست باشد.


در ادامه این نشست مطبوعاتی سخنگوی ائتلاف اصولگرایان درباره اینکه اظهارنظر برخی اصولگرایان مبنی براینکه ائتلاف آنها را دور زده است، گفت: هروقت بخواهید از بین 190 نفر به فهرست 30 نفره برسید، طبیعتا یک عده‌ای در آن قرار نمی‌گیرند و نارضایتی به وجود می‌آید. این موضوع را هم عنوان کنم که برای هر کاری باید بهایی داده شود تا بهای آن را نیز بگیرید. نمی‌توانیم به یک وحدت مشترک برسیم و بهایی ندهیم.


حدادعادل درباره قصد خود برای ریاست مجلس آینده تصریح کرد: من این اخبار را تکذیب می‌کنم. این مجلس است که ریاست مجلس را تعیین می‌کند و من هیچ‌وقت به خاطر قدرت و منافع شخصی به مجلس ورود پیدا نکرده‌ام. به آنچه تکلیف باشد عمل می‌کنم و سعی دارم که اگر به مجلس ورود کنم برای حمایت اصولگرایان گام بردارم.


حداد عادل درباره تهدیدها و برداشت‌های نادرستی که درباره لیست منتشرشده اصولگرایان مطرح می‌شود، این‌گونه پاسخ داد: این تهدیدها به دلیل انشقاق و تخریب علیه این فهرست است که یک امر دور از انتظار است. طبیعتا یک عده‌ای امیدوار بودند که اصولگرایان به وحدت نرسند و تخریب را نه تنها برای لیست، بلکهعلیه تک‌تک افراد شروع کرده‌اند و این نوع بی‌اخلاقی نباید در سیاست ما وجود داشته باشد. همان‌طور که حزب مقابل خواهان این موضوع است که بداخلاقی نباشد، ما هم چنین انتظاری را داریم.


وی ادامه داد: بنای اصولگرایان بر بنای تضعیف دولت نیست بلکه بر مبنای همدلی و همزبانی و پیشرفت کشور است. اگر در جایی دیده شود مملکت دچار مشکل است مجلس نقش خودش را به عنوان نهادی مستقل انجام می‌دهد.


رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس نهم تصریح کرد:‌تجربه ما در این چهار دهه انقلاب اسلامی این است هر دولتی دوست دارد مجلس در اختیار داشته باشد و لایحه‌ای به مجلس عرضه می‌کند، این لایحه همان‌طور که خود دولت خواسته تصویب شود. اما مجلس مستقل به نفع دولت و کشور است.


سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان بیان کرد: ما اصولگرایان به سلامت انتخابات اعتقاد داشتیم و داریم و تابع نظر و رای مردم هستیم و به انتخاب مردم نیز احترام می‌گذاریم.


سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان در ابتدای دومین نشست خود گفت: این شورا 22 نفره عضو داشت که پس از نه جلسه به یک فهرست واحد 30 نفر از نامزدهای اصولگرایان برای انتخابات دست پیدا کرد.


وی تصریح کرد: این فهرست یکشنبه‌شب در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت. امیدواریم روز هفتم اسفند ملت ایران با حضور باشکوه در یک انتخابات سالم و با رقابت سالم یک جلوه دیگری از مردم‌سالاری را در ایران در مقابل چشم‌ مردم جهان به نمایش بگذارد.


حداد عادل اظهار کرد: ابتدا یک کارگروه از ائتلاف اصولگرایان مامور بررسی این فهرست شدند. حدود 190 نفر از کسانی که در انتخابات تهران ثبت‌نام کردند به اصولگرایی شناخته شدند. مرحله به مرحله رای‌گیری شد و چند مرحله طی شد. در یک فاصله عده‌ای دعوت شدند و همچنین در نوبت بعد از احزاب، فعالان و همچنین نامزدها دعوت شد و نظرسنجی از جامعه صورت گرفت.


وی ادامه داد: آن کارگروهی که مسئول تهیه و تنظیم فهرست بود قبل از اینکه به نتیجه‌گیری نهایی برسد، معیارشان شایستگی، صلاحیت، کارآمدی، تخصص، مقبولیت و توجه به نوآوری بود؛ یعنی تلاش می‌شد فهرستی تنظیم شود که همه این موارد در آن دخیل باشد.


حداد عادل افزود: ما بعد از مرحله اول بعد از 190 نفر، به 128 نفر رسیدیم. این فهرست را به شورای مرکزی عرضه کردیم و رای‌گیری صورت گرفت که به 54 نفر رسیدیم. مجددا رای‌گیری صورت گرفت که به 45 نفر رسیدیم و دست آخر نیز این لیست 30 نفر را ارائه دادیم.


نماینده تهران در مجلس با اشاره به شعار اصولگرایان گفت: در مجلس دهم سعی بر این داریم که شعار ما در راستای کمک به بهبود وضع معیشت، کمک به افق اقتصاد، ایجاد اشتغال، سرمایه‌گذاری، توسعه صادرات، بهبود در بخش صنعت، انرژی، آب، نفت و... باشد که این برنامه را به اطلاع عموم مردم می‌رسانیم.


او تاکید کرد: اصولگرایان در این انتخابات شعار معیشت، امنیت، پیشرفت برای خودشان را انتخاب کردند . این سه مفهوم ظرفیت این را دارد مقاصد ما را در مجلس دهم دربرگیرد. اگر بخواهیم که بعضی خصوصیات این فهرست 30 نفر را عنوان کنم باید بگویم که در این فهرست حدود 12 نفر متخصص اقتصاد حضور دارند، 6 نفر در حوزه اجتماعی تجربه و تخصص دارند و در حوزه فرهنگی هم 10 نفر تجربه و تخصص دارند و همچنین عده‌ای در حوزه‌های فناوری و دفاعی و بعضا هم مشترک هستند.


نماینده تهران با اشاره به تحصیلات افرادی که در لیست تهران هستند، گفت: 25 نفر دارای درجه دکتری هستند و 5 نفر کارشناسی ارشد یا تحصیلات حوزوی دارند. 4 نفر نیز روحانی در این فهرست حضور دارند و 6 نفر خانم هستند. تعداد 12 نفر از این فهرست افراد جدیدی هستند یعنی سابقه نمایندگی ندارند.


وی همچنین درباره رده سنی افرادی که در لیست قرار دارند گفت: 4 نفر از این افراد بین 30 تا 40 سال را دارند، 4 نفر 40 تا 50 سال، 12 نفر بین 50 تا 60 سال، 8 نفر بین 60 تا 70 سال و 2 نفر بالای 70 سال را دارند. متوسط سنی نامزدهای اصولگرایان 54 سال می‌باشد.


وی ادامه داد: 15 نفر از این فهرست سابقه مدیریت ارشد دارند که از ریاست قوه تا معاونت ریاست جمهوری، وزرات و عضویت هیئت رئیسه مجلس را در کارنامه خود دارند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته