دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 بهمن 1394 - 14:45

فلسطینی‌ها دفتر سازمان ملل متحد در رام‌الله را بستند

گروهی از جوانان فلسطینی صبح امروز سه‌شنبه اقدام به بستن دفتر سازمان ملل متحد در رام‌الله واقع در مرکز کرانه باختری کردند. این اقدام در اعتراض به سکوت مجامع بین‌المللی نسبت به بازداشت یک خبرنگار فلسطینی به‌وسیله نیروهای اسرائیلی انجام شده است.
کد خبر : 66357

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از خبرگزاری رسمی ترکیه، آناتولی، محمد قیق خبرنگار فلسطینی بیش از دو ماه است که از سوی نیروهای اسرائیلی بازداشت شده و از آن زمان تاکنون اقدام به اعتصاب غذا کرده است.


گروهی از جوانان فلسطینی در این تظاهرات اعتراض‌آمیز با در دست گرفتن پوسترهایی از قیق، سکوت سازمان ملل متحد و مجامع بین‌المللی نسبت به این اقدام اسرائیل را محکوم کردند و خواستار دخالت فوری برای آزادی وی شدند.


اغصان برغوثی یکی از فعالان اجتماعی حاضر در این تظاهرات، گفت: «امروز دفتر سازمان ملل متحد را بستیم تا این پیام را بدهیم که هم‌دستی با رژیم اشغال‌گر کافی است و مجامع بین‌المللی باید به سکوت خود پایان دهند.»


وی افزود: «ما روز گذشته (دوشنبه) ساختمان کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ و امروز دفتر سازمان ملل متحد را بستیم تا به آن‌ها بگوییم غفلتشان آشکار است و باید کاری انجام بدهند.»


فعالان معترض در مقابل مقر سازمان ملل متحد در رام‌الله از بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد خواستند تا فورا برای آزادی قیق مداخله کند.


دادگاه عالی اسرائیل در 21 نوامبر گذشته (30 آبان) تصمیم به بازداشت اداری قیق خبرنگار شبکه ماهواره‌ای المجد گرفت و قرار شد وی در بیمارستانی در اسرائیل زیرنظر حراست بیمارستان دوران محکومیت خود را بگذراند، موضوعی که قیق آن را رد کرد و از 77 روز گذشته تاکنون تصمیم به اعتصاب غذا گرفته است.


از 20 دسامبر (29 آذر) اسرائیل تصمیم گرفت قیق را به اتهام تحریک به خشونت به‌وسیله فعالیت خبری، بدون محاکمه به مدت شش ماه بازداشت اداری کند.


بازداشت اداری نوعی بازداشت است که دستگاه اطلاعاتی اسرائیل با هماهنگی فرمانده منطقه مرکزی (کرانه باختری) ارتش اسرائیل به مدت حدود یک تا شش ماه انجام می‌دهد. معمولا اسرائیل مدعی می‌شود که اسناد محرمانه امنیتی از فرد بازداشت شده در اختیار دارد و بر طبق آن، اقدام با بازداشت اداری می‌کند.



انتهای پیام/

برچسب ها: کرانه باختری
ارسال نظر
قالیشویی ادیب